Page 341 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 341

Öğretim Programı Okuryazarlığı              EK 4: Kimya 11  (11.3.5.1.-Çözümleme) Ders Planı Örneği


                c)  35 °C’de 100 g X katısı 200 gram suda çözülüyor. Kaç g daha X katısı çözülürse çözelti doymuş olur?
                ç)  35 °C’de 200 g suyla hazırlanan doygun çözelti 20 °C’ye kadar soğutulduğunda çökme olmaması için
                  kaç g su eklenmelidir?
                d)  10 °C’de 200 g suda 60 g X katısı çözülüyor. Çözünen madde miktarını artırmadan çözeltiyi nasıl derişik
                  hâle getirebilirsiniz?
                Öğretmen,  öğrencilerine bilgisayar ya da etkileşimli tahta kullanarak elektronik tablolama yöntemi ile küçük
                bir program hazırlatır. Böylece öğrenciler bir katının, bir gazın farklı sıcaklık ve basınç altındaki davranışlarını
                incelemiş olacaktır.

                1.  Elektronik tablolama programı çalıştırılır. Görsel 3.a’da görülen hücreler yer değiştirmeden yazılır.












            4-DERİNLEŞME                     a) Hücreleri doldurma ve veri girme






















                                                    b) Grafik seçimi
                                              Görsel 3: Elektronik tablolama
                2.  D7 hücresine =YUVARLA((ÇARPIM(0,2934;D3)+27,6);0) programı, D9 hücresine de
                  =(39,8-D3*0,728)*D4 programı yazılır.
                3.  Daha  sonra  çalışma  sayfasındaki  boş  bir  hücre  işaretlenir  ve  sırasıyla  tablonun  üstünde  yer  alan
                  “Ekle”, “Grafikler”, “Sütun”, “3-B Sütun” ve sarı çerçeveli “3B Yığılmış Sütun” seçenekleri işaretlenerek
                  çalışma sayfasında grafik tablosunun çıkması sağlanır (Görsel 3.b).






             Bu etkinlikte 11.3.5.1. kazanımının ç açıklamasına göre öğrencilerin, çözünürlüğün sıcaklık ve basınçla ilişkisini elektronik tab-
             lolama programı kullanarak kurgulamaları, değerleri değiştirerek gerçekleşen değişiklikleri gözlemlemeleri ve yorumlamaları
             hedeflenmektedir. Aynı zamanda bu etkinliğin öğrencilerde dijital yetkinliğin artırılmasına katkı sunacağı düşünülmektedir.








      340
    340
   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346