Page 341 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 341
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4: Kimya 11 (11.3.5.1.-Çözümleme) Ders Planı Örneği
c) 35 °C’de 100 g X katısı 200 gram suda çözülüyor. Kaç g daha X katısı çözülürse çözelti doymuş olur?
ç) 35 °C’de 200 g suyla hazırlanan doygun çözelti 20 °C’ye kadar soğutulduğunda çökme olmaması için
kaç g su eklenmelidir?
d) 10 °C’de 200 g suda 60 g X katısı çözülüyor. Çözünen madde miktarını artırmadan çözeltiyi nasıl derişik
hâle getirebilirsiniz?
Öğretmen, öğrencilerine bilgisayar ya da etkileşimli tahta kullanarak elektronik tablolama yöntemi ile küçük
bir program hazırlatır. Böylece öğrenciler bir katının, bir gazın farklı sıcaklık ve basınç altındaki davranışlarını
incelemiş olacaktır.
1. Elektronik tablolama programı çalıştırılır. Görsel 3.a’da görülen hücreler yer değiştirmeden yazılır.
4-DERİNLEŞME a) Hücreleri doldurma ve veri girme
b) Grafik seçimi
Görsel 3: Elektronik tablolama
2. D7 hücresine =YUVARLA((ÇARPIM(0,2934;D3)+27,6);0) programı, D9 hücresine de
=(39,8-D3*0,728)*D4 programı yazılır.
3. Daha sonra çalışma sayfasındaki boş bir hücre işaretlenir ve sırasıyla tablonun üstünde yer alan
“Ekle”, “Grafikler”, “Sütun”, “3-B Sütun” ve sarı çerçeveli “3B Yığılmış Sütun” seçenekleri işaretlenerek
çalışma sayfasında grafik tablosunun çıkması sağlanır (Görsel 3.b).
Bu etkinlikte 11.3.5.1. kazanımının ç açıklamasına göre öğrencilerin, çözünürlüğün sıcaklık ve basınçla ilişkisini elektronik tab-
lolama programı kullanarak kurgulamaları, değerleri değiştirerek gerçekleşen değişiklikleri gözlemlemeleri ve yorumlamaları
hedeflenmektedir. Aynı zamanda bu etkinliğin öğrencilerde dijital yetkinliğin artırılmasına katkı sunacağı düşünülmektedir.
340
340