Page 336 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 336

Öğretim Programı Okuryazarlığı  EK 4                   Kimya 11  (11.3.5.1.-Çözümleme) Ders Planı Örneği
                                                                                 Öğretim Programı Okuryazarlığı
                  EK 4: Kimya 11  (11.3.5.1.-Çözümleme) Ders Planı Örneği
             BÖLÜM 1: Genel Bilgiler

             Ders            Kimya       Sınıf Düzeyi   11. Sınıf      Süre            4 ders saati
             Öğrenme Alanı / Ünite / Konu  Sıvı Çözeltiler ve Çözünürlük / Çözünürlüğe Etki Eden Faktörler

             Kazanım(lar)                11.3.5.1. Çözünürlüğün sıcaklık ve basınçla ilişkisini açıklar.
                                         a)  Farklı tuzların sıcaklığa bağlı çözünürlük eğrilerinin yorumlanması sağlanır.
                                         b)  Tuzların farklı sıcaklıklardaki çözünürlüklerinden faydalanılarak deriştirme ve
                                           kristallendirme ile ilgili hesaplamalar yapılır.
                                         c)  Gazların çözünürlüklerinin basınç ve sıcaklıkla değişimi üzerinde durulur,
                                           çözünürlük eğrilerinin yorumlanması sağlanır.
                                         ç)  Öğrencilerin çözünürlüğün sıcaklık ve basınçla ilişkisini elektronik tablolama
                                           programı kullanarak kurgulamaları, değerleri değiştirerek gerçekleşen deği-
                                           şiklikleri gözlemlemeleri ve yorumlamaları sağlanır.
             Anahtar Kavramlar           Çözünürlük, molalite, molarite

             Öğretim Yöntem / Teknikleri  Örnek olay, soru-cevap, deney, anlatım
             Gerekli Materyaller         •  Etkileşimli tahta
                                         •  250 mL’lik 2 adet beher,ısıtıcı, pH metre, buz, 40 g NaCl, 135 g KNO , bir
                                                                                              3
                                           tanesi soğuk olmak üzere 2 adet gazlı içecek
                                         •  Dersin giriş kısmı için kullanılan genel ağ adresi
                                           https://bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/soda-sisesini-calkaladigimizda-ne-
                                           den-fiskirir
                                         •  OGM materyalde bulunan “Isıt-Soğut-Çöz” etkinliği (Sayfa 81-82)
                                           https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temel-
                                           li/11/kimya/index.html
                                         •  OGM materyal kazanım testi
                                           https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi/kimya/test?s=8&-
                                           d=46&u=0&k=2947&Id=2947&p=0&t=css&ks=2&os=6&zs=1
                                         •  Ek-1: Kazanım Testi

             Güvenlik Önlemleri          Isıtıcı ve cam malzeme kullanılacaktır. Laboratuvar kurallarına dikkat edilmelidir.

             Disiplinler Arası İlişkiler  Fizik disiplininde yer alan “Gaz Basıncı” konusu ile ilişkilendirilir.
             Kök Değerler                Dostluk
             Anahtar Yetkinlikler        Ana dilde iletişim, matematiksel yetkinlik, dijital yetkinlik

             Beceriler                   Genel Beceriler: Eleştirel düşünme becerisi
                                         Alan Becerileri: Çıkarım yapma becerisi



              Toplam 6 adet kazanımın bulunduğu “Sıvı Çözeltiler ve Çözünürlük” ünitesi, öğretim programında 26 ders saati olarak belirlenmiş-
              tir.  Bu sebepten 11.3.5.1. kazanımı için hazırlanan ders planı 4 ders saati olarak tasarlanmıştır.



              Öğretim programında belirtilen anahtar kavramlardan kazanımla ilişkili olanlar belirlenmiştir.





                                                                                                        335
                                                                                                         335
                                                                                                         335
   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341