Page 332 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 332

EK 4: Kimya 11  (11.3.2.2.-Uygulama) Ders Planı Örneği        Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Tahminî Süre: 15 dakika
                   Öğretmen, öğrencilerin süreç içerisinde öğrendiklerini pekiştirmek için yapılandırılmış grid ve kavram haritası
                   hazırlar.
                   Yapılandırılmış Grid
                   Aşağıda numaralanmış kutucuklarda bazı derişim türlerine ait bilgiler verilmiştir. Kutucuk numaralarını kulla-
                   narak soruları cevaplayınız.


                    Milyonda kısım             Katı-sıvı çözeltiler        Molarite
                    % derişim                  Sıvı-sıvı çözeltiler        Mol kesri
                    mol/L                      mg/L                        Molalite

               7-DEĞERLENDİRME  a)  Verilenlerden hangileri ppm için kullanılır?

                   b)  Bir litre çözeltide çözünen maddenin mol sayısını ifade eden özellikler hangileridir?
                   c)  Denizlerin tuzluluk oranı hangi özellikler ile ifade edilebilir?
                   ç)  Hangilerinde işlem yaparken mol sayısının bilinmesi gerekir?
                   d)  Hangilerinin hazırlanmasında balon joje kullanılmalıdır?

                   Öğretmen öğrencilere aşağıdaki soruları yönelterek onlardan hesaplama yapmalarını ister.
                      Soru 1: İçme sularında bulunan klor miktarı en fazla 0,5 ppm olmalıdır.

                      500 g’lık bir su örneğinde tespit edilen maksimum klor miktarı kaç mg olmalıdır?
                      Soru 2: Fizyolojik serum vücudun su dengesinin sağlanmasında kullanılır. Kütlece %0,9 NaCl içermek-
                      tedir.
                      250 g fizyolojik serum hazırlamak için kaç g NaCl kullanılmalıdır?













               Klasik tarzda hazırlanan soru 1 ve soru 2 ile öğrencilerin matematiksel yetkinliklerinin gelişebileceği düşünülmüştür.

               Kimya Dersi Öğretim Programı'nın ölçme ve değerlendirme yaklaşımıyla ilgili bölümünde “Öğrencinin akademik gelişimi tek bir
               yöntemle veya teknikle ölçülüp değerlendirilmez.” bilgisinden hareketle bu bölümde soru çeşitliği sağlamaya yönelik olarak
               yapılandırılmış grid, kavram haritası, kısa cevaplı sorular hazırlanmıştır. Ayrıca beceri temelli etkinlik kitabı ve EBA’daki kaza-
               nımla ilgili sorulara yönlendirme yapılmıştır.

               Yapılandırılmış grid ile öğrencilerin sınıflandırma yapmaları ve karar verme süreçleri uygulanacağından eleştirel düşünme be-
               cerilerinin geliştirilebileceği düşünülmektedir.











                                                                                                        331
                                                                                                         331
                                                                                                         331
   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337