Page 330 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 330
EK 4: Kimya 11 (11.3.2.2.-Uygulama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Tahminî Süre: 30 dakika
Öğretmen sınıf mevcuduna göre sınıfı 4-5 gruba ayırır. Öğrencilerin öğrendikleri bilgileri derinleştirmeleri için
her gruba aşağıdaki çalışma kâğıdını dağıtarak basamaklara uygun şekilde ilerlemelerini sağlar.
Etkinlik sonunda öğretmen tüm gruplardan çalışma kâğıtlarını diğer gruplarla paylaşmalarını ister.
ÇALIŞMA KÂĞIDI
Basamak 1: Aşağıdaki metni okuyarak metinde verilen reçeteyi hazırlayınız.
Arzu, farklı içecek türleri yapmayı seven bir gıda mühendisidir. Yeni bir içecek türü için bazı çalışmalar
yapmış ve çalışmalarının sonucunda 500 mL içecek için bir reçete hazırlamıştır. Arzu hazırlamış olduğu
bu reçeteye farklı aromalar ilave ederek çeşitli denemeler yapacaktır. Arzu’nun reçetesi aşağıdaki gibidir:
0,01 M Yemek sodası (NaHCO )
3
0,01 M Sitrik asit (C H O )
6 8 7
Kütlece %3 şeker
4-DERİNLEŞME (Çözeltinin yoğunluğunu 1 g/mL olarak alınız.)
150 ppm aroma verici (çilek, şeftali, limon vb.)
Basamak 2: Reçetenin hazırlanması için seçmiş olduğunuz deney malzemeleri, madde miktarlarını ve re-
çetenin yapılışını yazınız.
Seçilen deney malzemeleri:
Kullanılan maddeler ve miktarları:
Reçetenin hazırlanışı:
Öğretmen öğrencilere aşağıdaki linki vererek beceri temelli etkinlik kitabının 63. sayfasında yer alan etkinliği
yaptırır.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temelli/11/kimya/index.html
NOT: İnternet erişimi olmaması ihtimaline karşı etkinliğin ekran görüntüsü Ek-1’de sunulmuştur.
Öğrencilerin grup hâlinde çalışmaları birlikte sorumluluk bilinciyle hareket etmelerini, birbirlerine karşı saygılı olmalarını sağ-
layacaktır. Bu sayede iş birliği becerisinin gelişmesi öngörülmektedir. Öğrencilerin basamak 1’de reçeteyi uygun şekilde hazır-
layabilmeleri için karar verme ve sonuca varması eleştirel düşünme becerilerini geliştirmektedir. Basamak 2’de kullanılacak
malzemelere karar verebilmeleri inisiyatif alma, öğrenmeyi öğrenme gibi yetkinlikleri kazanmalarını sağlayacaktır. Ayrıca ba-
samak 2’deki yönerge, uygulama basamağında olan 11.3.2.2. kazanımıyla ilişkili olarak öğrencilerin çözelti hazırlama ile ilgili
yeterliliklerini geliştirmek amaçlanmıştır.
Öğrencilere öğrendiği bilgileri kullanma fırsatı sunmak ve ilgili linkteki etkinlik kapsamında yer verilen becerilerin (Çıkarım yap-
ma becerisi, bilgi okuryazarlığı, karar verme) kazandırılması için OGM materyalden yararlanılmıştır.
329
329
329