Page 330 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 330

EK 4: Kimya 11  (11.3.2.2.-Uygulama) Ders Planı Örneği        Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Tahminî Süre: 30 dakika
                   Öğretmen sınıf mevcuduna göre sınıfı 4-5 gruba ayırır. Öğrencilerin öğrendikleri bilgileri derinleştirmeleri için
                   her gruba aşağıdaki çalışma kâğıdını dağıtarak basamaklara uygun şekilde ilerlemelerini sağlar.
                   Etkinlik sonunda öğretmen tüm gruplardan çalışma kâğıtlarını diğer gruplarla paylaşmalarını ister.



                                                      ÇALIŞMA KÂĞIDI
                    Basamak 1: Aşağıdaki metni okuyarak metinde verilen reçeteyi hazırlayınız.


                    Arzu, farklı içecek türleri yapmayı seven bir gıda mühendisidir. Yeni bir içecek türü için bazı çalışmalar
                    yapmış ve çalışmalarının sonucunda 500 mL içecek için bir reçete hazırlamıştır. Arzu hazırlamış olduğu
                    bu reçeteye farklı aromalar ilave ederek çeşitli denemeler yapacaktır. Arzu’nun reçetesi aşağıdaki gibidir:

                    0,01 M Yemek sodası (NaHCO )
                                          3
                    0,01 M Sitrik asit (C H O )
                                   6 8 7
                    Kütlece %3 şeker
               4-DERİNLEŞME  (Çözeltinin yoğunluğunu 1 g/mL olarak alınız.)
                    150 ppm aroma verici (çilek, şeftali, limon vb.)



                    Basamak 2: Reçetenin hazırlanması için seçmiş olduğunuz deney malzemeleri, madde miktarlarını ve re-
                    çetenin yapılışını yazınız.
                    Seçilen deney malzemeleri:


                    Kullanılan maddeler ve miktarları:


                    Reçetenin hazırlanışı:











                   Öğretmen öğrencilere aşağıdaki linki vererek beceri temelli etkinlik kitabının 63. sayfasında yer alan etkinliği
                   yaptırır.

                    https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temelli/11/kimya/index.html
                   NOT: İnternet erişimi olmaması ihtimaline karşı etkinliğin ekran görüntüsü Ek-1’de sunulmuştur.

               Öğrencilerin grup hâlinde çalışmaları birlikte sorumluluk bilinciyle hareket etmelerini, birbirlerine karşı saygılı olmalarını sağ-
               layacaktır. Bu sayede iş birliği becerisinin gelişmesi öngörülmektedir. Öğrencilerin basamak 1’de reçeteyi uygun şekilde hazır-
               layabilmeleri için karar verme ve sonuca varması eleştirel düşünme becerilerini geliştirmektedir. Basamak 2’de kullanılacak
               malzemelere karar verebilmeleri inisiyatif alma, öğrenmeyi öğrenme gibi yetkinlikleri kazanmalarını sağlayacaktır. Ayrıca ba-
               samak 2’deki yönerge, uygulama basamağında olan 11.3.2.2. kazanımıyla ilişkili olarak öğrencilerin çözelti hazırlama ile ilgili
               yeterliliklerini geliştirmek amaçlanmıştır.


               Öğrencilere öğrendiği bilgileri kullanma fırsatı sunmak ve ilgili linkteki etkinlik kapsamında yer verilen becerilerin (Çıkarım yap-
               ma becerisi, bilgi okuryazarlığı, karar verme) kazandırılması için OGM materyalden yararlanılmıştır.



                                                                                                        329
                                                                                                         329
                                                                                                         329
   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335