Page 327 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 327

Öğretim Programı Okuryazarlığı              EK 4: Kimya 11  (11.3.2.2.-Uygulama) Ders Planı Örneği


           BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci

                Tahminî Süre: 10 dakika
                Öğretmen aşağıdaki görselleri etkileşimli tahtadan öğrencilere açarak şu şekilde açıklama yapar:

                “Bir önceki derste derişim kavramını ve derişim birimlerini öğrendiniz. Aşağıdaki görsellerde fizyolojik serum
                içindeki tuz miktarı, kandaki şeker ve oksijen miktarları ile kolonyadaki etil alkol miktarı gösterilmiştir.”
















                       Kan şekeri ölçümü              Serum fizyolojik



            1-GİRİŞ










                   Kandaki oksijen satürasyon ölçümü  Limon kolonyası

                “Sizce görsellerdeki derişim ifadelerinde farklı olan özellikler nelerdir?”
                “Günlük hayatta farklı türlerde derişim birimleri kullanmanın nedenleri ne olabilir?”

                “Kandaki şeker miktarı ile kolonyanın içerisindeki etil alkol miktarı neden aynı birimle gösterilemez?”
                soruları öğrencilere sorularak öğrencilerin bu konuda fikirleri alınır ve ön bilgileri kontrol edilir.

                Öğretmen tahtaya “35 mL” yazar ve “Sizce bu neyin miktarı olabilir?” sorusunu sorar. Öğrencilerin cevaplarını
                dinledikten sonra şöyle devam eder:

                “Sağlıklı bir yaşam için kilo başına günlük 35 mL su tüketilmelidir. Günlük tüketmeniz gereken su miktarının
                vücut ağırlığınıza oranını hangi birimlerle ifade edebilirsiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin derse karşı me-
                rakını uyandırır.




            Hazır bulunuşluk, öğrenme için gerekli olan ön bilgi, beceri ve tutumlara sahip olmaktır. Bu sorularla dikkati çekme, güdüleme
            ve hazır bulunuşluk düzeyinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Sorularda öğrencilerden akıl yürütme, benzerlik ve farklılıkları tespit
            edip yorumlama, sonuç çıkarma gibi süreçler beklendiği için eleştirel düşünme becerisi ile ilişkilendirilebilir.










      326
    326
   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332