Page 323 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 323

Öğretim Programı Okuryazarlığı               EK 4: Kimya 10  (10.2.2.1.-Anlama) Ders Planı Örneği


                Tahminî Süre: 60 dakika
                Yönerge 8: Öğretmen aşağıdaki yapılandırılmış griddeki soruları öğrencilerin cevaplamasını ister.
                Aşağıdaki kutucuklarda karışım ayırma işlemleriyle ilgili bazı teknikler verilmiştir. Kutucuklardaki numaraları
                kullanarak soruları cevaplayınız (Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz).

                        1. Damıtma             2. Eleme               3. Kristallendirme

                        4. Ayrımsal kristallendirme  5. Ayırma hunisi  6. Ayrımsal damıtma

                        7. Süzme               8. Özütleme            9. Mıknatısla ayırma

                        10. Diyaliz            11. Yüzdürme           12. Eritme



             5-DEĞERLENDİRME  a) Kaynama noktası farkından yararlanılarak yapılan ayırma yöntemleri hangileridir?

                b) Çözünürlük farkından yararlanılarak yapılan ayırma yöntemleri hangileridir?

                c) Tanecik boyutu farkından faydalanılarak yapılan ayırma yöntemleri hangileridir?
                ç) Etil alkol-su karışımını ayırmak için kullanılan yöntem hangisidir?

                d) Aromatik bitkilerden parfüm ham maddesi elde edilirken kullanılan yöntem hangisidir?
                e) Tuz, şeker, su karışımını ayırmak için kullanılan yöntemler hangileridir?

                f) Sağlık alanında kullanılan ayırma yöntemleri hangileridir?

                Yönerge 9: Öğretmen aşağıda verilen tanılayıcı dallanmış ağacı etkileşimli tahtaya yansıtır ve  öğrencilerin
                doğru çıkışı bulmalarını ister.


















            Alternatif bir ölçme ve değerlendirme yöntemi olan tanılayıcı dallanmış ağaç, karışım ayırma ve saflaştırma teknikleri konu-
            sunda öğrencilerin neleri öğrenip neleri öğrenmediğini tespit etmek ve eksik öğrenmeleri ortaya çıkartmak için kullanılmıştır.





            Yapılandırılmış grid anlamlı öğrenmeyi ölçmeyi sağlaması, öğrencinin bilişsel yapısındaki kavram yanılgılarını ve bilgi ağındaki
            eksiklik veya aksaklıkları ortaya koyması açısından önemli bir ölçme ve değerlendirme tekniğidir.











      322
    322
   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328