Page 323 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 323
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4: Kimya 10 (10.2.2.1.-Anlama) Ders Planı Örneği
Tahminî Süre: 60 dakika
Yönerge 8: Öğretmen aşağıdaki yapılandırılmış griddeki soruları öğrencilerin cevaplamasını ister.
Aşağıdaki kutucuklarda karışım ayırma işlemleriyle ilgili bazı teknikler verilmiştir. Kutucuklardaki numaraları
kullanarak soruları cevaplayınız (Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz).
1. Damıtma 2. Eleme 3. Kristallendirme
4. Ayrımsal kristallendirme 5. Ayırma hunisi 6. Ayrımsal damıtma
7. Süzme 8. Özütleme 9. Mıknatısla ayırma
10. Diyaliz 11. Yüzdürme 12. Eritme
5-DEĞERLENDİRME a) Kaynama noktası farkından yararlanılarak yapılan ayırma yöntemleri hangileridir?
b) Çözünürlük farkından yararlanılarak yapılan ayırma yöntemleri hangileridir?
c) Tanecik boyutu farkından faydalanılarak yapılan ayırma yöntemleri hangileridir?
ç) Etil alkol-su karışımını ayırmak için kullanılan yöntem hangisidir?
d) Aromatik bitkilerden parfüm ham maddesi elde edilirken kullanılan yöntem hangisidir?
e) Tuz, şeker, su karışımını ayırmak için kullanılan yöntemler hangileridir?
f) Sağlık alanında kullanılan ayırma yöntemleri hangileridir?
Yönerge 9: Öğretmen aşağıda verilen tanılayıcı dallanmış ağacı etkileşimli tahtaya yansıtır ve öğrencilerin
doğru çıkışı bulmalarını ister.
Alternatif bir ölçme ve değerlendirme yöntemi olan tanılayıcı dallanmış ağaç, karışım ayırma ve saflaştırma teknikleri konu-
sunda öğrencilerin neleri öğrenip neleri öğrenmediğini tespit etmek ve eksik öğrenmeleri ortaya çıkartmak için kullanılmıştır.
Yapılandırılmış grid anlamlı öğrenmeyi ölçmeyi sağlaması, öğrencinin bilişsel yapısındaki kavram yanılgılarını ve bilgi ağındaki
eksiklik veya aksaklıkları ortaya koyması açısından önemli bir ölçme ve değerlendirme tekniğidir.
322
322