Page 325 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 325
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4: Kimya 10 (10.2.2.1.-Anlama) Ders Planı Örneği
Soru 3:
Aşağıdaki X, Y ve Z sayıları ile ilgili bazı bilgiler verilmiştir.
Ayırt edici özellikler X Y Z
Yoğunluk 0,8 1,2 0,5
Kaynama noktası (°C) 70 95 110
Çözünürlük Y'de çözünür. X'de çözünür. X veY'de çözünmez.
Buna göre,
I. Y ve Z karışımı ayırma hunisi ile ayrılabilir.
II. X ve Z karışımı yoğunluk farkıyla ayrılabilir.
III. X ve Y karışımı ayrımsal damıtma ile ayrılabilir.
yargılarından hangileri doğrudur?
A) Yalnız I
B) I ve II
C) I ve III
D) II ve III
E) I, II ve III
5-DEĞERLENDİRME Yönerge 11: Öğretmen, aşağıdaki tabloyu etkileşimli tahtaya yansıtır ve öğrencilerden gönüllü olanların tah-
taya çıkarak örnek olayda kullanılan karışım ayırma tekniklerini açıklamasını ve tabloya işaretlemesini ister.
Kristal-
Süzme
Örnek Olay
Özütleme Eleme
Damıtma
lanma
lendirme Mıknatıs-
1. Çöplerdeki demirden yapılan madde-
lerin ayrılması
2. Bitkilerden ilaç yapılması
3. Çayın demlenmesi
4. Kum ve çakılın ayrılması
5. Alkol ve suyun ayrılması
6.Tuz Gölü’nden tuz eldesi
Yönerge 12: OGM materyal sayfasında verilen kazanım kavrama etkinliği sonunda yer alan sorular öğrencilere
ödev olarak verilir.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kazanim-kavrama-kazanim-liste?kod=kimya&s=7&d=45&u=224&k=2916
Kaynakça: https://depo.btu.edu.tr/dosyalar/metalurji/Dosyalar/GENEL%20K%C4%B0MYA%20LAB%20F%-
C3%96Y%C3%9C%202020%20-2021%20G%C3%9CZ.pdf
Hazırlayanlar: Esin EKMEKÇİOĞLU, Emel YEŞİLOVA
Öğrencilerin dijital yetkinliklerinin gelişmesi ve ölçmeye zenginlik katmak için OGM materyal içinde yer alan kazanım kavrama
etkinliğini yapmaları istenir.
Öğrencilerin arkadaşlarının önünde kendilerini ifade etmeleri istenerek iletişim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
324
324