Page 325 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 325

Öğretim Programı Okuryazarlığı               EK 4: Kimya 10  (10.2.2.1.-Anlama) Ders Planı Örneği


                Soru 3:
                 Aşağıdaki X, Y ve Z sayıları ile ilgili bazı bilgiler verilmiştir.

                   Ayırt edici özellikler  X            Y              Z
                  Yoğunluk                0,8           1,2            0,5

                  Kaynama noktası (°C)    70            95             110
                  Çözünürlük          Y'de çözünür.  X'de çözünür.  X veY'de çözünmez.
                 Buna göre,
                 I.  Y ve Z karışımı ayırma hunisi ile ayrılabilir.
                 II.  X ve Z karışımı yoğunluk farkıyla ayrılabilir.
                 III.   X ve Y karışımı  ayrımsal damıtma ile ayrılabilir.
                 yargılarından hangileri doğrudur?
                  A) Yalnız I
                  B) I ve II
                  C) I ve III
                  D) II ve III
                  E) I, II ve III
            5-DEĞERLENDİRME  Yönerge 11: Öğretmen, aşağıdaki tabloyu etkileşimli tahtaya yansıtır ve öğrencilerden gönüllü olanların tah-


                taya çıkarak örnek olayda kullanılan karışım ayırma tekniklerini açıklamasını ve tabloya işaretlemesini ister.

                                                                                  Kristal-
                                               Süzme
                 Örnek Olay
                                                        Özütleme Eleme
                                                                         Damıtma
                                                                                           lanma
                                                                                  lendirme  Mıknatıs-
                 1. Çöplerdeki demirden yapılan madde-
                 lerin ayrılması
                 2. Bitkilerden ilaç yapılması
                 3. Çayın demlenmesi

                 4. Kum ve çakılın ayrılması
                 5. Alkol ve suyun ayrılması

                 6.Tuz Gölü’nden tuz eldesi



                Yönerge 12: OGM materyal sayfasında verilen kazanım kavrama etkinliği sonunda yer alan sorular öğrencilere
                ödev olarak verilir.
                  https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kazanim-kavrama-kazanim-liste?kod=kimya&s=7&d=45&u=224&k=2916
                  Kaynakça: https://depo.btu.edu.tr/dosyalar/metalurji/Dosyalar/GENEL%20K%C4%B0MYA%20LAB%20F%-
                  C3%96Y%C3%9C%202020%20-2021%20G%C3%9CZ.pdf
                  Hazırlayanlar: Esin EKMEKÇİOĞLU, Emel YEŞİLOVA

             Öğrencilerin dijital yetkinliklerinin gelişmesi ve ölçmeye zenginlik katmak için OGM materyal içinde yer alan kazanım kavrama
             etkinliğini yapmaları istenir.


             Öğrencilerin arkadaşlarının önünde kendilerini ifade etmeleri istenerek iletişim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.


      324
    324
   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330