Page 326 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 326

Öğretim Programı Okuryazarlığı  EK 4                   Kimya 11  (11.3.2.2.-Uygulama) Ders Planı Örneği
                                                                                 Öğretim Programı Okuryazarlığı
                   EK 4: Kimya 11  (11.3.2.2.-Uygulama) Ders Planı Örneği
             BÖLÜM 1: Genel Bilgiler

             Ders            Kimya       Sınıf Düzeyi   11. Sınıf      Süre            4 ders saati
             Öğrenme Alanı / Ünite / Konu  Sıvı Çözeltiler ve Çözünürlük / Derişim Birimleri

             Kazanım(lar)                11.3.2.2. Farklı derişimlerde çözeltiler hazırlar.
                                         Derişimle ilgili hesaplamalar yapılarak hesaplamalarda molarite ve molalite
                                         yanında kütlece yüzde, hacimce yüzde, mol kesri ve ppm kavramları da kullanılır.

             Anahtar Kavramlar           Molalite, molarite
             Öğretim Yöntem / Teknikleri  Soru-cevap, iş birlikli öğrenme

             Gerekli Materyaller         •  Etkileşimli tahta
                                         •  Etil alkol, saf su, sirke, yemek sodası, sitrik asit, şeker, NaOH, esans, yemek
                                           tuzu, etilen glikol, 250 ve 600 mL’lik beher, mezür, 50 ve 250 mL’lik balon
                                           joje, terazi
             Güvenlik Önlemleri          Cam malzemeler ile çalışıldığı için kırılmaya karşı önlem alınmalı.
                                         Kimyasal ile çalışıldığı için eldiven, gözlük ve önlük kullanılmalıdır.
             Disiplinler Arası İlişkiler  Matematik dersinde “Oran orantı” konusu ile ilişkilendirilir.

             Kök Değerler                Öz denetim, sorumluluk, saygı

             Anahtar Yetkinlikler        Ana dilde iletişim, matematiksel yetkinlik ve bilim teknolojide temel yetkinlik-
                                         ler, öğrenmeyi öğrenme

             Beceriler                   Genel Beceriler: Eleştirel düşünme becerisi, iletişim becerisi, iş birliği becerisi
                                         Alan Becerileri: Çıkarım yapma becerisi














              Bu ders planında; neden sonuç ilişkilerini de göz önüne alarak düşünme yeteneklerini geliştirmek için soru-cevap, öğrencilerin
              iş birliği içerisinde sorumluluk alarak öğrenmeleri için iş birlikli öğrenme.






              Anahtar kavramlar öğretim programında yer alan kavramlardan kazanımla ilişkili olanlar arasından belirlenmiştir.





              6 adet kazanımın yer aldığı “Sıvı Çözeltiler ve Çözünürlük” ünitesi için öğretim programında 26 ders saati önerilmiştir. 11.3.2.2.
              kazanımı için 4 ders saatinin belirtilen yöntem ve tekniklerin uygulanabilmesi açısından yeterli olacağı düşünülmüştür.









                                                                                                        325
                                                                                                         325
                                                                                                         325
   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331