Page 326 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 326
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4 Kimya 11 (11.3.2.2.-Uygulama) Ders Planı Örneği
Öğretim Programı Okuryazarlığı
EK 4: Kimya 11 (11.3.2.2.-Uygulama) Ders Planı Örneği
BÖLÜM 1: Genel Bilgiler
Ders Kimya Sınıf Düzeyi 11. Sınıf Süre 4 ders saati
Öğrenme Alanı / Ünite / Konu Sıvı Çözeltiler ve Çözünürlük / Derişim Birimleri
Kazanım(lar) 11.3.2.2. Farklı derişimlerde çözeltiler hazırlar.
Derişimle ilgili hesaplamalar yapılarak hesaplamalarda molarite ve molalite
yanında kütlece yüzde, hacimce yüzde, mol kesri ve ppm kavramları da kullanılır.
Anahtar Kavramlar Molalite, molarite
Öğretim Yöntem / Teknikleri Soru-cevap, iş birlikli öğrenme
Gerekli Materyaller • Etkileşimli tahta
• Etil alkol, saf su, sirke, yemek sodası, sitrik asit, şeker, NaOH, esans, yemek
tuzu, etilen glikol, 250 ve 600 mL’lik beher, mezür, 50 ve 250 mL’lik balon
joje, terazi
Güvenlik Önlemleri Cam malzemeler ile çalışıldığı için kırılmaya karşı önlem alınmalı.
Kimyasal ile çalışıldığı için eldiven, gözlük ve önlük kullanılmalıdır.
Disiplinler Arası İlişkiler Matematik dersinde “Oran orantı” konusu ile ilişkilendirilir.
Kök Değerler Öz denetim, sorumluluk, saygı
Anahtar Yetkinlikler Ana dilde iletişim, matematiksel yetkinlik ve bilim teknolojide temel yetkinlik-
ler, öğrenmeyi öğrenme
Beceriler Genel Beceriler: Eleştirel düşünme becerisi, iletişim becerisi, iş birliği becerisi
Alan Becerileri: Çıkarım yapma becerisi
Bu ders planında; neden sonuç ilişkilerini de göz önüne alarak düşünme yeteneklerini geliştirmek için soru-cevap, öğrencilerin
iş birliği içerisinde sorumluluk alarak öğrenmeleri için iş birlikli öğrenme.
Anahtar kavramlar öğretim programında yer alan kavramlardan kazanımla ilişkili olanlar arasından belirlenmiştir.
6 adet kazanımın yer aldığı “Sıvı Çözeltiler ve Çözünürlük” ünitesi için öğretim programında 26 ders saati önerilmiştir. 11.3.2.2.
kazanımı için 4 ders saatinin belirtilen yöntem ve tekniklerin uygulanabilmesi açısından yeterli olacağı düşünülmüştür.
325
325
325