Page 324 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 324
EK 4: Kimya 10 (10.2.2.1.-Anlama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaçta karışım ayırma teknikleri ile ilgili ifadeler verilmiştir. İlk ifadeden başla-
yarak doğru ayırma tekniğinin olduğu yönde ilerleyiniz ve doğru çıkışa ulaşınız.
Araba motorlarında yağ filtresinin kullanılması
Süzme Damıtma
Kanın yarı geçirgen bir zardan temiz- Hurdalıklardan demir, nikel gibi me-
lenmesi tallerin ayrılması
Özütleme Diyaliz Eleme Mıknatıslanma
Ham petrolden pet- Lavanta çiçeğinin zey- Suda çözünürlük- Benzin-su karışımı-
rol ürünleri eldesi tinyağında bekletilerek leri farklı tuzların nın ayrılması
lavanta yağı eldesi ayrılması
Damıtma Ayrımsal Özütleme Damıtma Ayrımsal kris- Eleme Ayırma Yüzdürme
damıtma tallendirme hunisi
1. Çıkış 2. Çıkış 3. Çıkış 4. Çıkış 5. Çıkış 6. Çıkış 7. Çıkış 8. Çıkış
5-DEĞERLENDİRME Yönerge 10: Öğretmen aşağıdaki çoktan seçmeli soruları etkileşimli tahtaya yansıtır ve öğrencilerle birlikte
bütün seçenekleri tartışarak soruyu çözer.
(Sorular OGM materyal soru havuzundan alınmıştır.)
Soru 1:
Aşağıdaki özelliklerden hangisi karışımları ayırmak için kullanılmaz?
A) Tanecik boyutu
B) Çözünürlük
C) Yoğunluk
D) Kimyasal bağ türü
E) Uçuculuk
Soru 2:
Aşağıdakilerden hangisinde özütleme yöntemi kullanılmaz?
A) Şeker pancarından şeker eldesi
B) Söğüt ağacından salislik asit eldesi
C) Zeytinden yağ eldesi
D) Deniz suyundan yemek tuzu eldesi
E) Bitkilerden parfüm ham maddesinin eldesi
Öğretim programındaki “Ölçme ve değerlendirme sürecinde azami çeşitlilik ve esneklik anlayışıyla hareket edilmesi şarttır.”
ilkesinden hareketle bu bölümde farklı soru tipleri kullanılması düşünülmüştür.
323
323
323