Page 320 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 320
EK 4: Kimya 10 (10.2.2.1.-Anlama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
II. Mıknatısla Ayırma
Demir, kobalt, nikel gibi maddeler mıknatıs tarafından
çekilir. Bu tür maddelere ferromanyetik maddeler denir.
Çöplerdeki demirden yapılmış maddelerin ayrılmasında
bu yöntem kullanılır.
Görsel 7: Moloz içindeki demirin mıknatıs ile
ayrılması işlemi
III. Yoğunluk Farkından Yararlanılarak Yapılan Ayırma
İşlemleri
Ayırma Hunisi: Sıvı-sıvı heterojen karışımlar ayırma hu-
nisi sayesinde ayrıştırılır. Burada yoğunluğu büyük olan
sıvı altta, yoğunluğu küçük olan sıvı üstte toplanır. Zey-
3-AÇIKLAMA
tinyağı ile su karışımını ayırmak için kullanılabilir.
Görsel 8: Ayırma hunisinin kullanımı
Yüzdürme (flotasyon): Katı-katı heterojen karışımların-
da yoğunlukları farklı olan katılardan birisi sıvının yüze-
yinde kalır. Diğeri çöker. Sıvının yüzeyinde kalan madde
ayrılır. Madencilikte bu yöntem kullanılmaktadır.
Görsel 9: Madencilikte baloncuk kullanılarak
değerli minerallerin yüzdürülmesi işlemi
EBA Karışımların Yoğunluk Farkından Yararlanılarak Ayrılması Konu Anlatımı
https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.920/index.html#/main/curriculumResource?resour-
ceID=c8c10fb8503ee011ed7230706affb260&resourceTypeID=3&loc=0&locID=286d406acfca4df29cc0c3cd1e-
2827a3&showCurriculumPath=false
Yönerge 6: OGM materyal sayfasında verilen yüzdürme yöntemi ile ilgili 76. kavram çalışması yaptırılır.
http://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/kavram_calismalari/10/kimya/tek/index.html
OGM materyal içinde yer alan kavram çalışması öğrencilere yaptırılarak öğrencilerin kavram öğretiminde kullanabilecekle-
ri ek kaynaklara nasıl ulaşabileceklerinin öğretilmesi amaçlanmıştır. Bu şekilde öğrenmeyi öğrenme yetkinliğinin gelişmesi
amaçlanmıştır ve öğrencilerin konuyu anlamakta yaşadıkları zorlukları ortaya çıkarmak için süreç değerlendirme yapılması
amaçlanmıştır.
319
319
319