Page 317 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 317

Öğretim Programı Okuryazarlığı               EK 4: Kimya 10  (10.2.2.1.-Anlama) Ders Planı Örneği


                Tahminî Süre: 60 dakika
                Yönerge 3: Öğretmen öğrencilere deneyde belirtilen karışımları verir ve öğrencilerden bu karışımları
                ayrıştırmasını ister. Deneyde kullanılabilecek malzemeler öğretmen masasında durur. Öğrenciler kulla-
                nacakları deney malzemelerine kendileri karar verir.
                Deneyin Adı: Karışımların Ayrılması

                Deneyin Amacı: Karışımları, kendini oluşturan maddelerin fiziksel özelliklerinin farkından faydalanarak
                bileşenlerine ayırabilme.

                Deneyin Süresi: 40 dakika
                1. karışım: Şeker, talaş, demir tozu, kum

                2. karışım: Su, sıvı yağ, tuz
                3. karışım: Etil alkol, su
            2-KEŞFETME  Araç Gereç



                Ayırma hunisi, süzgeç kâğıdı, huni, beherglas, erlenmayer, süzgeç, elek, mıknatıs, ispirto ocağı, üçayak,
                hazırlanmış damıtma düzeneği

                Ön Hazırlık ve Deneyin Yapılışı
                Not: Öğretmen 4-6 kişilik gruplar oluşturur ve bu grupların deney basamaklarını uygulamasını sağlar.
                Deney Basamakları
                1. Karışımları inceleyerek deneyde kullanılacak malzemelere karar veriniz.
                2. Deneyde uygulayacağınız işlem basamaklarına karar veriniz.
                3. Gerekli malzemeleri hazırlayınız.
                4. Belirlediğiniz işlem basamaklarını uygulayarak karışımları bileşenlerine ayırınız.
                5. Deney basamaklarını ve deneyde elde ettiğiniz sonuçları rapor hâlinde yazınız.













            Keşfetme bölümünde 10.2.2.1. kazanımının b maddesi gereği bu deney yaptırılmıştır. Öğrencilerin yaparak yaşayarak öğren-
            meleri sağlanır. Önceki bilgileri ile yeni öğrenecekleri konu arasındaki bağlantıyı kendisi kurabilir. Ayrıca deneyi öğrencilerin
            kurması ve yapması istenerek deney düzeneği kurma ve yapma becerisinin kazandırılması amaçlanmıştır. Öğrencilere dene-
            yin grup oluşturularak yaptırılması ile öğrencilere iş birliği becerisi kazandırmak hedeflenmiştir. Bir amaç doğrultusunda bir
            arada çalışan öğrencilerin iş birliği becerisinin artması beklenmektedir. Öğrencilerin deney malzemelerine ve aşamalarına
            kendilerinin karar vermeleri istenerek inisiyatif alma yetkinliği kazandırılmak amaçlanmıştır. Laboratuvar kurallarına uyma-
            ları öz denetim ve sorumluluk değerini kazanmaları için önemlidir.
            Öğrencilerden elde ettiği sonuçlardan rapor yazmaları istenerek iletişim becerisinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.












      316
    316
   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322