Page 317 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 317
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4: Kimya 10 (10.2.2.1.-Anlama) Ders Planı Örneği
Tahminî Süre: 60 dakika
Yönerge 3: Öğretmen öğrencilere deneyde belirtilen karışımları verir ve öğrencilerden bu karışımları
ayrıştırmasını ister. Deneyde kullanılabilecek malzemeler öğretmen masasında durur. Öğrenciler kulla-
nacakları deney malzemelerine kendileri karar verir.
Deneyin Adı: Karışımların Ayrılması
Deneyin Amacı: Karışımları, kendini oluşturan maddelerin fiziksel özelliklerinin farkından faydalanarak
bileşenlerine ayırabilme.
Deneyin Süresi: 40 dakika
1. karışım: Şeker, talaş, demir tozu, kum
2. karışım: Su, sıvı yağ, tuz
3. karışım: Etil alkol, su
2-KEŞFETME Araç Gereç
Ayırma hunisi, süzgeç kâğıdı, huni, beherglas, erlenmayer, süzgeç, elek, mıknatıs, ispirto ocağı, üçayak,
hazırlanmış damıtma düzeneği
Ön Hazırlık ve Deneyin Yapılışı
Not: Öğretmen 4-6 kişilik gruplar oluşturur ve bu grupların deney basamaklarını uygulamasını sağlar.
Deney Basamakları
1. Karışımları inceleyerek deneyde kullanılacak malzemelere karar veriniz.
2. Deneyde uygulayacağınız işlem basamaklarına karar veriniz.
3. Gerekli malzemeleri hazırlayınız.
4. Belirlediğiniz işlem basamaklarını uygulayarak karışımları bileşenlerine ayırınız.
5. Deney basamaklarını ve deneyde elde ettiğiniz sonuçları rapor hâlinde yazınız.
Keşfetme bölümünde 10.2.2.1. kazanımının b maddesi gereği bu deney yaptırılmıştır. Öğrencilerin yaparak yaşayarak öğren-
meleri sağlanır. Önceki bilgileri ile yeni öğrenecekleri konu arasındaki bağlantıyı kendisi kurabilir. Ayrıca deneyi öğrencilerin
kurması ve yapması istenerek deney düzeneği kurma ve yapma becerisinin kazandırılması amaçlanmıştır. Öğrencilere dene-
yin grup oluşturularak yaptırılması ile öğrencilere iş birliği becerisi kazandırmak hedeflenmiştir. Bir amaç doğrultusunda bir
arada çalışan öğrencilerin iş birliği becerisinin artması beklenmektedir. Öğrencilerin deney malzemelerine ve aşamalarına
kendilerinin karar vermeleri istenerek inisiyatif alma yetkinliği kazandırılmak amaçlanmıştır. Laboratuvar kurallarına uyma-
ları öz denetim ve sorumluluk değerini kazanmaları için önemlidir.
Öğrencilerden elde ettiği sonuçlardan rapor yazmaları istenerek iletişim becerisinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.
316
316