Page 315 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 315

Öğretim Programı Okuryazarlığı  EK 4            EK 4: Kimya 10  (10.2.2.1.-Anlama) Ders Planı Örneğis Planı Örneği
                                                                 Kimya 10  (10.2.2.1.-Anlama) Der
          Öğretim Programı Okuryazarlığı
           BÖLÜM 1: Genel Bilgiler

           Ders           Kimya       Sınıf Düzeyi   10. Sınıf       Süre           6 ders saati
           Öğrenme Alanı / Ünite / Konu  Karışımlar / Ayırma ve saflaştırma teknikleri

           Kazanım(lar)               10.2.2.1. Endüstri ve sağlık alanlarında kullanılan karışım ayırma tekniklerini
                                      açıklar.
                                      a)  Mıknatıs ile ayırma bunun yanı sıra tanecik boyutu (eleme, süzme, diyaliz),
                                         yoğunluk (ayırma hunisi, yüzdürme), erime noktası, kaynama noktası (ba-
                                         sit damıtma, ayrımsal damıtma) ve çözünürlük (özütleme, kristallendirme,
                                         ayrımsal kristallendirme) farkından yararlanılarak uygulanan ayırma teknikleri
                                         üzerinde durulur.
                                      b)  Karışımları ayırma deneyleri yaptırılır.
           Anahtar Kavramlar          Damıtma, diyaliz, emülsiyon, kristallendirme, özütleme (ekstraksiyon), süspan-
                                      siyon, süzme, yüzdürme (flotasyon)
           Öğretim Yöntem / Teknikleri  Örnek olay, soru cevap, deney, kavram ağı, beyin fırtınası

           Gerekli Materyaller        •  Etkileşimli tahta, şeker, talaş, demir tozu, kum, su, sıvı yağ, tuz, etil alkol,
                                        ayırma hunisi, süzgeç kâğıdı, huni, beherglas, erlenmayer, süzgeç, elek,
                                        mıknatıs, ispirto ocağı, üçayak, hazırlanmış damıtma düzeneği

           Güvenlik Önlemleri         Deneyde yanıcı madde ve kırılabilir cam malzemeler kullanılacaktır. Laboratu-
                                      var kurallarına dikkat edilmelidir.

           Disiplinler Arası İlişkiler  Fizik dersi “Maddelerin ayırt edici özellikleri” konusu ile ilişkilendirilir.

           Kök Değerler               Öz denetim, sorumluluk
           Anahtar Yetkinlikler       Ana dilde iletişim, dijital yetkinlik, öğrenmeyi öğrenme, inisiyatif alma
           Beceriler                  Genel Beceriler: Bilgi okuryazarlığı becerisi, iletişim becerisi, işbirliği becerisi,
                                      eleştirel düşünme becerisi
                                      Alan Becerileri: Deney düzeneği kurma ve yapma









           Laboratuvar kurallarına uyulmadığı takdirde öğrenciler ve öğretmen için tehlikeli durumlar oluşabilir. Laboratuvarda bulunan
           kişiler bu durumdan zarar görebilir. Bu nedenle laboratuvar kurallarına son derece dikkat edilmelidir.





           Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı’nda belirtilen kavramlardan kazanımla ilişkili olanlar belirtilmiştir.





           2. ünite olan “Karışımlar” ünitesine öğretim programında 18 ders saati ayrılmıştır. Ünitenin 2. bölümü olan “Ayırma ve Saflaştırma
           Teknikleri” konusuna 6 ders saatinin uygun olacağı düşünülmektedir.





      314
    314
   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320