Page 315 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 315
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4 EK 4: Kimya 10 (10.2.2.1.-Anlama) Ders Planı Örneğis Planı Örneği
Kimya 10 (10.2.2.1.-Anlama) Der
Öğretim Programı Okuryazarlığı
BÖLÜM 1: Genel Bilgiler
Ders Kimya Sınıf Düzeyi 10. Sınıf Süre 6 ders saati
Öğrenme Alanı / Ünite / Konu Karışımlar / Ayırma ve saflaştırma teknikleri
Kazanım(lar) 10.2.2.1. Endüstri ve sağlık alanlarında kullanılan karışım ayırma tekniklerini
açıklar.
a) Mıknatıs ile ayırma bunun yanı sıra tanecik boyutu (eleme, süzme, diyaliz),
yoğunluk (ayırma hunisi, yüzdürme), erime noktası, kaynama noktası (ba-
sit damıtma, ayrımsal damıtma) ve çözünürlük (özütleme, kristallendirme,
ayrımsal kristallendirme) farkından yararlanılarak uygulanan ayırma teknikleri
üzerinde durulur.
b) Karışımları ayırma deneyleri yaptırılır.
Anahtar Kavramlar Damıtma, diyaliz, emülsiyon, kristallendirme, özütleme (ekstraksiyon), süspan-
siyon, süzme, yüzdürme (flotasyon)
Öğretim Yöntem / Teknikleri Örnek olay, soru cevap, deney, kavram ağı, beyin fırtınası
Gerekli Materyaller • Etkileşimli tahta, şeker, talaş, demir tozu, kum, su, sıvı yağ, tuz, etil alkol,
ayırma hunisi, süzgeç kâğıdı, huni, beherglas, erlenmayer, süzgeç, elek,
mıknatıs, ispirto ocağı, üçayak, hazırlanmış damıtma düzeneği
Güvenlik Önlemleri Deneyde yanıcı madde ve kırılabilir cam malzemeler kullanılacaktır. Laboratu-
var kurallarına dikkat edilmelidir.
Disiplinler Arası İlişkiler Fizik dersi “Maddelerin ayırt edici özellikleri” konusu ile ilişkilendirilir.
Kök Değerler Öz denetim, sorumluluk
Anahtar Yetkinlikler Ana dilde iletişim, dijital yetkinlik, öğrenmeyi öğrenme, inisiyatif alma
Beceriler Genel Beceriler: Bilgi okuryazarlığı becerisi, iletişim becerisi, işbirliği becerisi,
eleştirel düşünme becerisi
Alan Becerileri: Deney düzeneği kurma ve yapma
Laboratuvar kurallarına uyulmadığı takdirde öğrenciler ve öğretmen için tehlikeli durumlar oluşabilir. Laboratuvarda bulunan
kişiler bu durumdan zarar görebilir. Bu nedenle laboratuvar kurallarına son derece dikkat edilmelidir.
Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı’nda belirtilen kavramlardan kazanımla ilişkili olanlar belirtilmiştir.
2. ünite olan “Karışımlar” ünitesine öğretim programında 18 ders saati ayrılmıştır. Ünitenin 2. bölümü olan “Ayırma ve Saflaştırma
Teknikleri” konusuna 6 ders saatinin uygun olacağı düşünülmektedir.
314
314