Page 318 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 318

EK 4: Kimya 10  (10.2.2.1.-Anlama) Ders Planı Örneği          Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Tahminî Süre: 80 dakika
                   Yönerge 4: Öğretmen deney gruplarına aşağıdaki soruları sorar. Öğrencilerin verdiği cevapları tahtaya
                   yazar.
                   1. Deneyde hangi işlemleri yaptınız?
                   2. Karışımdaki bütün maddeleri birbirinden ayırabildiniz mi?
                   3. Maddeleri hangi fiziksel özelliklerinin birbirlerinden farklı olmasından faydalanarak ayırdınız?
                   4. Kullandığınız ayırma yöntemlerinin adlarını biliyor musunuz?
                   Yönerge 5: Öğretmen “Karışım Ayırma Yöntemleri” adlı kavram ağını etkileşimli tahtaya yansıtır ve öğren-
                   cilerin deney sonucunda sorulara verdikleri cevaplardan yola çıkarak kavram ağındaki bütün maddeleri
                   açıklar.  Öğretmen, açıklama kısmında dersin süresini de dikkate alarak aşağıda linkleri verilen EBA konu
                   anlatım videolarından gerekli gördüklerini izletir.


               3-AÇIKLAMA



                                             Karışım Ayırma Yöntemleri Kavram Ağı

                                                      Karışım Ayırma
                                                        Yöntemleri
                                Mıknatıs kullanılarak                      Erime noktası farkı
                                                                             kullanılarak


                       Kaynama noktası                                                  Yoğunluk farkı
                       farkı kullanılarak                                                kullanılarak

                          Damıtma          Tanecik boyutu farkı   Çözünürlük farkı      Ayırma hunisi
                                             kullanılarak          kullanılarak
                          Ayrımsal                                                       Yüzdürme
                          Damıtma
                                               Eleme              Kristallendirme
                                               Diyaliz              Ayrımsal
                                                                  kristallendirme
                                               Süzme
                                                                    Özütleme








                Açıklama kısmına bu sorular ile başlanarak öğrencilerin deneyde neler yaptıklarını ve hangi sonuçlara ulaştıklarını kendi cüm-
                leleri ile açıklamaları istenir. Çıkarımlarındaki hataların tespit edilmesi kavram yanılgılarının düzeltilmesi açısından önemlidir.
                Öğrencilere sorulan sorularla sözlü iletişim kurabilmesi sağlanarak iletişim becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.



                Bu bölümde 10.2.2.1. kazanımının a maddesinde yer alan ayırma yöntemleri kavram ağında verilmiştir. Eksik öğrenmelerin gi-
                derilmesi için anlatım yöntemi ile kavram ağındaki bilgiler doğrudan öğretmen tarafından öğrencilere anlatılmaktadır. Böylece
                öğrencilerin endüstri ve sağlık alanlarında kullanılan karışım ayırma tekniklerinin hangisi olduğuna yönelik ihtiyaç duydukları
                bilgi öğrenciye sağlanması amaçlanmaktadır.





                                                                                                        317
                                                                                                         317
                                                                                                         317
   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323