Page 318 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 318
EK 4: Kimya 10 (10.2.2.1.-Anlama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Tahminî Süre: 80 dakika
Yönerge 4: Öğretmen deney gruplarına aşağıdaki soruları sorar. Öğrencilerin verdiği cevapları tahtaya
yazar.
1. Deneyde hangi işlemleri yaptınız?
2. Karışımdaki bütün maddeleri birbirinden ayırabildiniz mi?
3. Maddeleri hangi fiziksel özelliklerinin birbirlerinden farklı olmasından faydalanarak ayırdınız?
4. Kullandığınız ayırma yöntemlerinin adlarını biliyor musunuz?
Yönerge 5: Öğretmen “Karışım Ayırma Yöntemleri” adlı kavram ağını etkileşimli tahtaya yansıtır ve öğren-
cilerin deney sonucunda sorulara verdikleri cevaplardan yola çıkarak kavram ağındaki bütün maddeleri
açıklar. Öğretmen, açıklama kısmında dersin süresini de dikkate alarak aşağıda linkleri verilen EBA konu
anlatım videolarından gerekli gördüklerini izletir.
3-AÇIKLAMA
Karışım Ayırma Yöntemleri Kavram Ağı
Karışım Ayırma
Yöntemleri
Mıknatıs kullanılarak Erime noktası farkı
kullanılarak
Kaynama noktası Yoğunluk farkı
farkı kullanılarak kullanılarak
Damıtma Tanecik boyutu farkı Çözünürlük farkı Ayırma hunisi
kullanılarak kullanılarak
Ayrımsal Yüzdürme
Damıtma
Eleme Kristallendirme
Diyaliz Ayrımsal
kristallendirme
Süzme
Özütleme
Açıklama kısmına bu sorular ile başlanarak öğrencilerin deneyde neler yaptıklarını ve hangi sonuçlara ulaştıklarını kendi cüm-
leleri ile açıklamaları istenir. Çıkarımlarındaki hataların tespit edilmesi kavram yanılgılarının düzeltilmesi açısından önemlidir.
Öğrencilere sorulan sorularla sözlü iletişim kurabilmesi sağlanarak iletişim becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.
Bu bölümde 10.2.2.1. kazanımının a maddesinde yer alan ayırma yöntemleri kavram ağında verilmiştir. Eksik öğrenmelerin gi-
derilmesi için anlatım yöntemi ile kavram ağındaki bilgiler doğrudan öğretmen tarafından öğrencilere anlatılmaktadır. Böylece
öğrencilerin endüstri ve sağlık alanlarında kullanılan karışım ayırma tekniklerinin hangisi olduğuna yönelik ihtiyaç duydukları
bilgi öğrenciye sağlanması amaçlanmaktadır.
317
317
317