Page 331 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 331

Öğretim Programı Okuryazarlığı              EK 4: Kimya 11  (11.3.2.2.-Uygulama) Ders Planı Örneği


                Tahminî Süre: 10 dakika
                Bu bölümde öğretmen, öğrencilerden şimdiye kadar öğrendikleri bilgileri günlük hayat ile ilişkilendirmeleri-
                ni ister. Bu nedenle öğretmen, öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları bazı karışım örneklerinde bulunan
                madde miktarlarını uygun derişim birimi ile ifade etmelerini sağlamak için aşağıdaki tabloyu doldurmalarını
                ister.            Karışım                       Hangi Derişim Türüyle İfade Edilebilir?
            5-İLİŞKİLERNDİRME  100 g kefirde 5 g karbonhidrat bulunur.




                 Kandaki CRP oranı 0 ile 5 mg/L arasında olmalıdır.
                 500 mL’lik bir içme suyunda 0,5 mg klor iyonu vardır.
                 200 mL kolonyada 160 mL etil alkol bulunur.
                 Dekstroz  serumlarda  bir  litrede  100  g  glikoz  (C H O )
                                                    6 12 6
                 çözünmüştür.
                 1 kg suda 58 g yemek tuzunun çözünmesiyle kaynama
                 noktası yaklaşık 1  C artar. (NaCl = 58 g/mol)
                              o
                Öğretmen sınıfı iki gruba ayırır. Hazırlamış olduğu kâğıtlara farklı derişim türlerinde çözeltiler yazar ve bir ka-
                vanoza koyar. Her gruptan sırasıyla bir öğrenci çıkarak kavanozdan bir kâğıt çeker. Üzerinde yazılı olan çözel-
                tinin hazırlanışını 1 dakikada anlatarak çözeltiyi arkadaşlarının tahmin etmesini sağlar. Öğretmenin hazırlamış
                olduğu kâğıtlar aşağıdaki gibidir:


                  0,5 M KOH çözeltisi  2 molal NaOH çözeltisi  Kütlece %35’lik tuzlu su   Hacimce %40’lık asetik
            6-PAYLAŞMA  (KOH = 56 g/mol)  (NaOH = 40 g/mol)
                                                                                     asit çözeltisi
                                                                 çözeltisi


                                                            Mol kesri ½ olan metil
                 200 ppm C vitamini içe-  0,1 M H SO  çözeltisi  alkol su karışımı  5 ppm iyot içeren
                     ren çözelti            2  4                                       çözelti
                                        (H SO  = 98 g/mol)  (CH OH = 32g/mol, H O =
                                                                          2
                                                              3
                                          2
                                            4
                                                                 18 g/mol)
                Etkinlik sonunda öğretmen anlatımdaki eksiklikleri veya yanlışlıkları düzeltir.



            Paylaşma bölümünde verilen oyun sayesinde öğrencilerin kendilerini sözlü ifade edebilmeleri, beden dilini kullanabilmeleri
            düşünülmektedir. Dinleme ve konuşma yeteneklerinin ön plana çıkması ile ana dilde yetkinlik ve iletişim becerilerinin gelişmesi
            beklenmektedir. Ayrıca grup içi çalışmalarda görev ve sorumluluk bilincinin oluşması, grup üyelerine karşı saygılı olma iş birliği
            becerisini geliştirecektir.
            Öğrencilerin seçmiş olduğu kâğıttaki çözeltiyi hazırlaması için uygun bir yol belirleyebilmesi eleştirel düşünme becerisini ge-
            liştirecektir. Anlatımında seri ve pratik hesap yapabilmesi ölçme becerisini geliştirirken zamanı planlama ve verimli kullana-
            bilmesi öz denetimini geliştirecektir.


            Örnek olarak sunulan karışımlar, öğrencilerin günlük yaşamla ilişki kurabilmelerini sağlamaya yarayacak ve günlük hayatta
            karşılaşma ihtimalleri yüksek olan örnekler arasından seçilmiştir. Ana amacı geri bildirim vermek olan süreç değerlendirme
            de işe koşulmuştur.








      330
    330
   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336