Page 362 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 362

EK 4: Kimya 12  (12.4.4.1.-Değerlendirme) Ders Planı Örneği     Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Tahminî Süre: 60 dakika
                   Öğrencilere aşağıdaki link aracılığıyla “Türkiye’de Nanoteknoloji” isimli yayın verilir. Bu yayın, link üzerinden
                   etkileşimli tahtada açılabileceği gibi çıktı alınarak da öğrencilere verilebilir. Bu yayın öğrenciler tarafından
                   dikkatlice okunur/incelenir. Bunun için öğrencilere 15-20 dakikalık süre verilir.
                   Yayın linki:
                     https://bilimteknik.tubitak.gov.tr/system/files/turkiyenano.pdf
                   Öğrencilerin yayını incelemesinin/okumasının ardından sınıfta 5 adet istasyon oluşturulur. İstasyonlar aşağıda
                   görünen şekilde isimlendirilir:
                                                        1. İstasyon
                                                        Bilime etkisi



                                         5. İstasyon                    2. İstasyon
                                         Ekonomiye                     Topluma etkisi
                                           etkisi

                4-DERİNLEŞME



                                                                  3. İstasyon
                                               4. İstasyon
                                              Çevreye etkisi      Teknolojiye
                                                                    etkisi

                   Öğrenciler 1’den 5’e kadar numaralandırılır. Her öğrenci sahip olduğu numaraya göre istasyonlara yerleşir. Ör-
                   neğin 1 numaralı öğrenciler 1. istasyona, 2 numaralı öğrenciler 2. istasyona vs.
                   Bütün öğrenciler istasyonlara yerleştikten sonra, bulundukları istasyonun konusu kapsamında bir metin yaz-
                   maya başlarlar. Örneğin 1. istasyonda bulunan öğrenciler nanoteknolojinin bilime etkisini açıklayan bir metin
                   yazarken 2. istasyonda bulunan öğrenciler nanoteknolojinin topluma etkisini açıklayan bir metin (öğrenci du-
                   rumuna göre cümle sayısında sınırlama getirilebilir) yazacaklardır. Bu metin oluşturma süreci için öğrencilere
                   3-5 dakika verilir. Sürenin dolmasının ardından istasyonlarda yer alan öğrenciler saat yönünde yer değiştirir-
                   ler. Örneğin 1. istasyondaki öğrenciler 2. istasyona, 5. istasyondaki öğrenciler ise 1. istasyona geçeceklerdir.
                   Öğrenciler yeni bulundukları istasyonda 3-5 dakikalık süre içinde, daha önceki arkadaşlarının yazdıkları metni
                   okuyarak aynı konu bağlamında bu içeriği devam ettireceklerdir. Bu döngü her grup, her istasyon için içerik
                   oluşturana kadar sürdürülecektir. Böylece nanoteknolojinin bilime, topluma, teknolojiye, çevreye ve ekono-
                   miye etkisini gösteren her öğrencinin katkısıyla oluşturulmuş metinler oluşturulacaktır. Döngü tamamlandı-
                   ğında her istasyonda oluşan ortak metin gönüllü öğrenciler tarafından sınıfta okunur.
                   NOT: Değerlendirme sürecindeki poster oluşturma etkinliği için öğrenciler bulundukları en son istasyonda
                   kalmaya devam edeceklerdir.

               Burada baskın olarak istasyon tekniği kullanılmıştır. İstasyon tekniği, tüm sınıfa her adımda (her istasyonda) bir önceki grubun
               çalışmalarına katkıda bulunarak devam etmeyi ve bitmemiş işleri tamamlamayı öğreten bir tekniktir. Buradaki istasyonların
               belirlenmesinde 12.4.4.1. kazanımında yer alan boyutlardan (bilim, toplum, teknoloji, çevre ve ekonomi) yararlanılmıştır. 12.4.4.1.
               kazanımına göre öğrencilerin nanoteknolojinin bu beş farklı alana etkisini değerlendirmesi gerekmektedir. Bunu sağlamak için
               istasyon tekniğinden yararlanılmış ve her öğrencinin her boyuta etkisini değerlendirmeleri için istasyonlardan yararlanılmıştır.
               Burada aynı zamanda süreç değerlendirme de yapılmış olacaktır. Öğrencilerin dâhil oldukları grupla birlikte hareket etmeleri;
               bir önceki grubun çalışmasını ortak bir çalışma ile devam ettirmeleri ve üzerinde çalıştıkları ürünün bütün sınıf tarafından hazır-
               lanmış olması sebebiyle bu tekniğin öğrencilerde iş birliği becerisini de geliştireceği düşünülmektedir. Ayrıca öğrencilerin birlik-
               te çalışmaları süresince grup dinamiğini koruma ve üzerlerine düşeni yapma konusundaki deneyimlerinin saygı ve sorumluluk
               değerlerinin edinilmesine katkı sunması beklenmektedir.



                                                                                                        361
                                                                                                         361
                                                                                                         361
   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367