Page 363 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 363

Öğretim Programı Okuryazarlığı             EK 4: Kimya 12  (12.4.4.1.-Değerlendirme) Ders Planı Örneği


                Tahminî Süre: 30 dakika
                1.  Derinleşme aşamasındaki istasyon tekniğinin son aşamasında, öğrencilerden bulundukları istasyonun ko-
                  nusuna uygun poster hazırlamaları istenir. Çalışmalar aşağıda verilen poster değerlendirme formundaki
                  (Ek-1) ölçütlere göre değerlendirilir. Ürünler sınıf panosuna asılarak sergilenir.
                2.  Öğrencilerden konu ile ilgili olarak hazırlanan Ek-2’deki soruların cevaplanması istenir.



                  Ek-1                                                          Poster Değerlendirme Formu

                  Poster Başlığı
                  Öğrencilerin Adı Soyadı
                  Değerlendirenin Adı Soyadı

                  Her bir başlık 10 üzerinden değerlendirilecektir. 10 Mükemmel, 1 ise Çok Yetersiz anlamına gelmektedir.
                      Değerlendirme Ölçütleri                1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   Puan
                  1.  Başlık  ile  çalışma  içeriği  uyumlu   (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  )
                  mu?
            5-DEĞERLENDİRME  2. Anahtar kelimeler uygun seçilmiş   (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  )

                  mi?
                  3. Giriş bölümü çalışmanın geri ka-
                                              (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  )
                  lanını yeterince açıklıyor mu?
                  4.  Materyal  ve  metot  bölümünde
                  kullanılan  yöntemler  uygun  bir  şe- (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  )
                  kilde açıklanmış mı?

                  5. Sonuç ve öneriler bölümü yeterli   (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  )
                  mi?
                  6. Çizelge ve şekiller çalışmayı yan-  (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  )
                  sıtıyor mu?
                  7.  Poster,  Türkçe  yazım  kurallarına   (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  )
                  uygun hazırlanmış mı?
                  8.  Poster  formata  uygun  hazırlan-  (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  )
                  mış mı?
                  9. Poster sunumu yapan öğrenciler,   (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  ) (  )
                  konuya yeterince hâkim mi?
                  TOPLAM PUAN






            Burada poster değerlendirme formu kullanılmasındaki amaç, öğrencilerin edindikleri bilgileri farklı biçimlerde sunmalarına
           imkân tanımaktır. Bu sayede farklı öğrenme özelliklerine sahip öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun bir değerlendirme sü-
           recinin yürütülmesi amaçlanmıştır.









      362
    362
   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367