Page 363 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 363
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 4: Kimya 12 (12.4.4.1.-Değerlendirme) Ders Planı Örneği
Tahminî Süre: 30 dakika
1. Derinleşme aşamasındaki istasyon tekniğinin son aşamasında, öğrencilerden bulundukları istasyonun ko-
nusuna uygun poster hazırlamaları istenir. Çalışmalar aşağıda verilen poster değerlendirme formundaki
(Ek-1) ölçütlere göre değerlendirilir. Ürünler sınıf panosuna asılarak sergilenir.
2. Öğrencilerden konu ile ilgili olarak hazırlanan Ek-2’deki soruların cevaplanması istenir.
Ek-1 Poster Değerlendirme Formu
Poster Başlığı
Öğrencilerin Adı Soyadı
Değerlendirenin Adı Soyadı
Her bir başlık 10 üzerinden değerlendirilecektir. 10 Mükemmel, 1 ise Çok Yetersiz anlamına gelmektedir.
Değerlendirme Ölçütleri 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Puan
1. Başlık ile çalışma içeriği uyumlu ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( )
mu?
5-DEĞERLENDİRME 2. Anahtar kelimeler uygun seçilmiş ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( )
mi?
3. Giriş bölümü çalışmanın geri ka-
( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( )
lanını yeterince açıklıyor mu?
4. Materyal ve metot bölümünde
kullanılan yöntemler uygun bir şe- ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( )
kilde açıklanmış mı?
5. Sonuç ve öneriler bölümü yeterli ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( )
mi?
6. Çizelge ve şekiller çalışmayı yan- ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( )
sıtıyor mu?
7. Poster, Türkçe yazım kurallarına ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( )
uygun hazırlanmış mı?
8. Poster formata uygun hazırlan- ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( )
mış mı?
9. Poster sunumu yapan öğrenciler, ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( )
konuya yeterince hâkim mi?
TOPLAM PUAN
Burada poster değerlendirme formu kullanılmasındaki amaç, öğrencilerin edindikleri bilgileri farklı biçimlerde sunmalarına
imkân tanımaktır. Bu sayede farklı öğrenme özelliklerine sahip öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun bir değerlendirme sü-
recinin yürütülmesi amaçlanmıştır.
362
362