Page 37 - Çevre ve İklim Değişikliği Etkinlik Kitabı
P. 37
ÇEVRE VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ
OKURYAZARLIĞI
1. Eleştirel
ETKİNLİK Düşünce
Becerisi
Bireysel Ders İçi
Etkinliğin ENERJİNİZİ NEREDEN ALIYORSUNUZ? Etkinliğin
Adı Süresi 1 Ders Saati
Öğrencilerin enerjiyi kullanmanın birçok farklı yolunu incelemeleri, enerjinin nasıl üretil-
Etkinliğin diğini ve evlerine, araçlarına ve okullarına nasıl iletildiğini anlamaları, kullandığı enerji-
Amacı
nin ne kadarının yenilenebilir kaynaklardan geldiğini belirleyebilmeleri.
Yönerge: Aşağıdaki etkinlik adımlarını takip ederek verilen çizelgeyi doldurunuz.
• Günlük yaşamınızda enerjiyi kullandığınız tüm alıyorlar? Arabaları için benzini nereden bulu-
yolları aşağıda verilen çizelgeye listeleyiniz. yorlar? Enerjiyi mümkün olduğunca kaynağına
Örnek: Araba, buzdolabı vb. kadar takip etmelidirler: Benzin istasyonu benzini
nereden alıyor? Okul elektriğini nereden alıyor?
• Listenizde yazılanları kullanılan enerji kaynakla-
rına göre gruplandırın (örneğin, odun sobası için • Kullanılan enerjiyi kaynağına kadar izleyeme-
odun, hesap makineleri için güneş ışığı, ev ısıtma- diğinizde çizelgeye bir soru işareti koyunuz.
sı için doğal gaz, arabalar için petrol/benzin). Örnek: Araba benzin←1. Adım: benzin istasyo-
nu←2. Adım: Rafineri←?
• Elektrikle çalışan enerji kullanımları için bunları
“elektrik” başlıklı bir kategoriye yerleştirin. • Soru işaretlerine yanıt bulmak için sınıf arkadaş-
larınıza danışınız.
• Listede belirtilen enerji çeşitlerini orijinal kay-
naklarına kadar takip edip edemediklerini sorun. • Günlük yaşamda enerjiyi kullandığınız tüm yolla-
rı, yenilenebilir ve yenilenemeyen enerji kaynağı
• Cevapları bir çizelgeye yazın. Örneğin, öğrenci-
lerin odun sobası varsa odunu nasıl ve nereden olarak ( ) işareti koyarak sınıflandırınız.
Enerjiyi Kullanılan Kullanılan Enerjinin Hangi
Kullandığınız Enerji Kaynaklardan Elde Edildiği Yenilenebilir Yenilenemez
Enerji
Enerji
Tüm Yollar Kaynağı/Çeşidi 1. Adım 2. Adım 3. Adım
37