Page 35 - Çevre ve İklim Değişikliği Etkinlik Kitabı
P. 35

ÇEVRE VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ
                                                                                            OKURYAZARLIĞI




                   1.         İş Birliği   Problem                                      Grup    Ders Dışı
                                        Çözme
              ETKİNLİK        Becerisi  Becerisi
                                                                                                Ders İçi

             Etkinliğin      EKOLOJİK OKULLARDAN EKOLOJİK ŞEHİRLERE                  Etkinliğin   15 Ders Saati
             Adı                                                                     Süresi
             Etkinliğin      Öğrencilerin ekolojik yenilikçi çalışmalar ve ekolojik okul dönüşümüleri hakkında iş birli-
             Amacı           ğine dayalı projeler ortaya koyabilmesi.

            Yönerge: Ekolojik okul proje çalışması için aşağıda verilen etkinlik açıklamasını okuyunuz ve verilen etkinlik
                     basamaklarını takip ediniz.

            Etkinlik Açıklaması: Çevresel etkiler gözetilerek tasarlanmış ekolojik binalar nasıl tasarlanır?

                 » Doğal malzemeler kullanılarak üretilir ve buna göre şekillenir.
                 » Su, enerji ve ısı malzemeleri kendi kendine yetebilen malze-
                melerden yapılmıştır.
                 » Enerji depolama özelliği bulunur.
                 » Isınma ve elektrik için güneş enerjisinden yararlanılır.
                 » Atık malzemeler geri dönüştürülerek kullanılabilir.
                 » Yağmur suyu toplama ünitesi ile su en verimli şekilde değer-
                lendirilebilir.
                 » Lavabolarda kullanılan sular geri dönüştürülebilir veya yeni-
                den kullanılabilir.
              •  Çalışma için yeterli sayıda öğrenci içeren gruplar oluşturulur.
              •  Oluşturulan gruplar aşağıda verilen proje örneklerinden birini seçerek veya kendi özgün proje konusu-
                nu belirleyerek verilen problem çözme basamakları şablonu üzerinden projeyi gerçekleştirir ve raporlar.
                (Oluşturulacak projeler sunulacak bir fikir veya tasarım şeklinde olabilir.)
                  *  Yeşil balkon, teras, koridor veya çatı (müsait ve güvenliyse) projesi
                  *  Çatı oluklarından akan yağmur suyunu depolama ve kullanma projesi
                  *  Okulun bahçesinde sebze bahçesi, sera veya eko çiftlik oluşturma projesi
              •  Problem cümleniz nedir? (Örnek: Yağmur suları-  •  Problemin çözümüne yönelik hangi araç gereç-
                nın, ekolojik okul projesi sürecinde geri kullanı-  leri ve yöntemleri belirlediniz?
                mı nasıl sağlanır?)

                                                            •  Tahminlerinizden yola çıkarak hangi deneme
              •  Probleme yönelik gözlem ve araştırma yoluyla   yanılma uygulamalarını gerçekleştirdiniz?
                hangi verileri topladınız?


                                                            •  Yaptığınız deney veya çalışmalarınızın sonucun-
              •  Problemin çözümüne yönelik kurduğunuz hipo-
                tez nedir?                                    da hangi verilere ulaştınız?


              •  Hipotezinize yönelik hangi tahminlerde bulun-  •  Ulaştığınız verileri değerlendirdiğinizde hangi
                dunuz?                                        sonuca ulaştınız?


              NOT: Yaptığınız uygulamaların sonucu hipotezinizi desteklemiyorsa yeniden hipotez kurarak aynı basa-
              makları takip ediniz.


                                                                                                    35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40