Page 30 - Çevre ve İklim Değişikliği Etkinlik Kitabı
P. 30

ÇEVRE VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ
          OKURYAZARLIĞI






                                 Yeşil Nokta birbiri içine geçmiş iki ok şeklinde bir işarettir ve geri dönüşüm
                                 işaretinden farklı bir işarettir. Yeşil Nokta markasının Türkiye’deki tüm hakları
                                 Çevko Vakfı’na aittir.









                                 Blue Angel, Avrupa’da geliştirilen ilk ekolojik etikettir. Ecolable gibi, Mavi Melek
                                 de üretimden kaynaklanan zararın mümkün olan en aza indirilmesini garanti
                                 eder (Her şeyden önce çevre kirliliğinden bahsediyoruz.).







                                 QAI (QAI-Uluslararası Kalite Güvencesi) eko etiketi, Amerika Birleşik Devlet-
                                 leri’nde ve tüm dünyada çevre dostu üretimi destekler. QAI etiketi, üretimin
                                 çevreye verdiği zararın en aza indirilmesi, ürünün organik olarak sertifika-
                                 landırılması ve üretimin kendisinin organizasyon tarafından kontrol edilmesi
                                 anlamına gelir.






                                 Avrupa Birliği ülkeleri için eko etiket “Ecolable”, bunun AB çevre standartlarına
                                 göre sertifikalandırılmış organik bir ürün olduğu anlamına gelir, üretici üretim
                                 sürecinde doğaya veya hayvanlara verilen zararı olabildiğince en aza indirir. EU
                                 Ecolabel gıda ve ilaç için geçerli değildir.




            •  İki zıt görüşü temsil eden gönüllülerden üçer kişilik 2 grup oluşturulur ve gruplar kendi gruplarını isimlendirirler.
            •  Sınıf içinde iki grup için iki masa hazırlanır.
            •  Sınıftaki diğer öğrencilere tartışmayı iyi takip etmeleri ve tartışma sonunda gruplara isteyenlerin soru so-
              rabileceği söylenir.
            •  İki gruba da diğer gruba sorulmak üzere soru hazırlaması için biraz süre verilir.

            •  Her grup birbirine sırayla bir soru yöneltecek şekilde tartışma başlatılır.
            •  Her sorudan sonra yöneltilen soruyu cevaplamaları ve argümanlarını ortaya koymaları için gruplara biraz
              süre (Beşer dakika önerilir.) verilir.
            •  Grup tartışması bittikten sonra sınıftaki diğer öğrencilerin sorularına geçilir ve sorular cevaplandıktan son-
              ra da tartışma etkinliği sonlandırılır.
            •  Tartışma sonlandıktan sonra sınıftaki tartışmayı takip eden öğrencilere hangi grubun görüşünü destekle-
              dikleri sorularak bir değerlendirme yapılır.





           30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35