Page 31 - Çevre ve İklim Değişikliği Etkinlik Kitabı
P. 31

ÇEVRE VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ
                                                                                            OKURYAZARLIĞI




                   2.          Medya     Bilgi   İş Birliği                             Grup    Ders Dışı
              ETKİNLİK       Okuryazarlığı  Okuryazarlığı  Becerisi
                                        Becerisi
                              Becerisi
                                                                                                Ders İçi
             Etkinliğin      EKO ETİKETLER                                           Etkinliğin   8 Ders Saati
             Adı                                                                     Süresi
             Etkinliğin      Eko etiketlerin önemi hakkında toplumsal farkındalık ve bilinç oluşturabilme.
             Amacı

            Yönerge: Sosyal medya grubunda/sayfasında paylaşılması amacı ile bir video içeriği üretmek için aşağıdaki
                     basamakları takip ediniz.

              •  Aşağıda yöneltilen soruların cevapları hakkında araştırma yapınız.
                     » Sizce Türkiye’nin kendine ait bir eko etiketi var mıdır? Varsa ne zaman ve nasıl yürürlüğe girmiştir? Sem-
                    bolü nasıldır?
                     » Türkiye’nin eko etiketi hangi kurum tarafından projelendirilmiştir?
                     » Türkiye’nin eko etiketi hangi ürünleri ve çevresel uygulamaları kapsamaktadır?

              •  Araştırmayı yaparken aşağıdaki hususlara dikkat ediniz.
                     » Bilgi kaynaklarını (canlı kaynak, kütüphane, çevrim içi veri tabanları vb.) belirleyiniz.
                     » Ulaştığınız bilgi kaynaklarının güvenilirliğini ve geçerliliğini sorgulayınız.

                     » Kullanacağınız bilgileri ve bilgi kaynaklarını ahlaki ve sosyal açılardan sorgulayıp değerlendiriniz.
              •  Konuyla ilgili topladığınız bilgileri ve görselleri sınıf ortamında arkadaşlarınızla değerlendirerek öne çıkan-
                ları hazırlayacağınız video içeriğinde kullanmak üzere belirleyiniz.
              •  Türkiye’nin eko etiketi, tüketim maddelerinde bulunan eko etiketler ve anlamları hakkında organize edi-
                lecek ekiplerle bazı tüketim maddesi örnekleri de (Reklam olmaması için ürün markalarını gizleyiniz veya
                karartma yapınız.) kullanılarak oluşturulacak bir senaryo üzerinden kısa bir video içeriği hazırlayınız.

              •  Sosyal medya sayfası/grubu editörlerinin koordinatörlüğünde aşağıda belirtilen klip ekiplerini kurunuz.
                     » Yönetmen, senaryo ve kurgu ekibi
                     » Kamera ve çekim ekibi

                     » Söz ve müzik ekibi
                     » Oyuncular
              •  Yapılan çalışma hakkında sosyal medya sayfasında/grubunda duyuru yaparak sürece üyelerin de katılma-
                sını isteyiniz.
              •  Süreç için gerekli hazırlıkları ve planlamaları yapınız ve  klip çekim sürecini gerçekleştiriniz.

              •  Hazırlanan video içeriğini oluşturduğunuz sosyal medya sayfasında/grubunda paylaşınız.
















                                                                                                    31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36