Page 48 - Çevre ve İklim Değişikliği Etkinlik Kitabı
P. 48

ÇEVRE VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ
          OKURYAZARLIĞI



            Güneş Enerjisinin Dezavantajları

              •  Güneş enerji santrallerinin yatırım maliyetleri yüksektir.
              •  Bulutlu ve yağmurlu günlerin enerji sistemi üzerinde gözle görülür bir olumsuz etkisi olabilir.
              •  Ayrıca gece boyunca güneş enerjisinden faydalanılamaz.

              •  Günümüzdeki teknoloji ile güneş ışınlarının en fazla %12-%20‘si elektriğe çevrilebilir.
              •  Güneş santralleri için çok fazla araziye gereksinim duyulmaktadır. Örneğin 1 MW’lık güneş enerji
                santrali tek başına 20.000 metrekare alana ancak sığabiliyor.
              •  Küçük ve akü destekli güneş enerji sistemlerinde kullanılan akülerin ömürleri kısa veya dayanıksız
                olduğu için çok çabuk bozulabilir.
              •  Güneş aynalarının güneş ışınlarını büyük bir ısı ile güneş kulelerine yansıtması sebebi ile kuş ve
                hayvanlar telef olabilir.
              •  Yeni çıkacak teknolojiler ile eski tip güneş panellerinin değiştirilmesinden dolayı eski güneş panel-
                lerinin ne olacağı sorusunun cevabı yoktur.
              •  Güneş enerjisi hemen kullanılmalıdır.
              •  Depolanması iyi bir çözümdür ancak oldukça pahalıdır.

              •  Güneş fotovoltaik sistemlerin üretimi sırasında çevreyi dolaylı olarak etkileyebilecek sera gazları ve
                tehlikeli maddeler açığa çıkabilmektedir.



           •  Dört kişilik 2 grup oluşturulur.
           •  Sınıf içinde iki grup için iki masa hazırlanır.
           •  Gruplara güneş enerji santrallerinin ekonomik, ekolojik ve sosyal yönden sürdürülebilirlik durumunun
             tartışılacağı belirtilir.
           •  Gruplardan biri güneş enerjisi santrallerinin sürdürülebilir olduğunu, diğeri ise sürdürülebilir olmadığını
             savunur.
           •  İki gruba da diğer gruba sorulmak üzere sorular hazırlaması için bir miktar süre verilir.
           •  Her grup birbirine sırayla bir soru yöneltecek şekilde tartışma başlatılır.
           •  Her sorudan sonra yöneltilen soruyu cevaplamaları ve argümanlarını ortaya koymaları için gruplara
             yeteri kadar (Beş dakika önerilir.) süre verilir.
           •  Tartışma sonlandıktan sonra sınıftaki tartışmayı takip eden öğrencilere hangi grubun görüşünü destekle-
             dikleri sorularak bir değerlendirme yapılır.

























           48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53