Page 19 - Performans Görevi ve Proje Çalışması Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 19

2
                                                  BÖLÜM




                 2.1.7  Geri Bildirim

            Arıkan  (2017)  yaptığı  araştırmada  öğretmenlerin  %67’sinin  ödevleri  düzenli  olarak  kontrol  etmediğini,  sadece  %
            41’inin ödevlerle ilgili sürekli olarak geri bildirim verdiğini, %31’inin ise ödevleri sınıfta tartıştıklarını tespit edilmiştir.
            Geri  bildirim  bir  performans  görevinin  en  önemli  yapı  taşından    biridir.  Mutlaka  her  çalışma  için  geri  bildirim
            verilmeli ve bu geri bildirimin en kısa süre içerisinde öğrenci ile paylaşımı yapılmalıdır. Örneğin bir performans
            çalışmasının tesliminden 3 hafta sonra verilecek bir geri bildirim öğrenci için pek de yararlı olmayacaktır. Öğrencinin
            konuyu unutma veya bu çalışmaya olan ilgisini kaybetme ihtimali yükseleceğinden, öğretmen en kısa zaman dilimi
            içerisinde geri bildirimi vermelidir.

            Geri bildirimin yazılı olarak hazırlanması ve öğrenci ile bire bir bu hususların gözden geçirilmesi, öğrencinin bu
            geri bildirimlerden maksimum şekilde fayda sağlamasına katkı sunacaktır. Ayrıca bu şekilde yapılacak bir çalışma
            ödevden alınan puan konusunda öğrencinin kafasında oluşabilecek farklı olumsuz düşüncelerin de oluşmamasına
            yardımcı  olacaktır.  Geri  bildirimlerde  öncelikle  performans  çalışması  içerisinde  genel  olarak  en  olumlu  yönü
            vurgulanmalı daha sonra detaylarda yer alan diğer olumlu olabilecek kısımlardan bahsedilmelidir. Sözlü olarak da
            sınıf içi ders anlatımlarında genel olarak öğrenciler tarafından tam ya da eksik anlaşıldığı tespit edilen noktaların
            üzerinde  durulmalıdır.  Öğretmen,  bu  noktalar  hakkında  ileriye  yönelik  ek  performans  görevleri  de  öğrenme
            eksikliklerinin giderilmesi amacıyla vermelidir.

               2.2  Performans Görev Çeşitleri


            Performans görevlerini genel olarak hazırlık, pekiştirme, düzeltme ve geliştirme olmak üzere 4 başlık altında sınıflan-
            dırabiliriz (bkz. Tablo 2).
               Tablo 2. Performans Görev Çeşitleri
                        Performans Görev Çeşidi                        Örnekler

                                                      •  Ön Konu Araştırma
                  Derse Hazırlık Performans Görevi:
                  Öğrencilere gelecek derste öğrenilecek   •  Gözlem Yapma
                  bilgi ve kavramlar için yeterli ve doğru   •  Kitap, Makale, Metin, Resim ve Video İnceleme
                  hazırbulunuşluk sağlamak amacıyla   •  Problem Çözme
                  verilen çalışmalar
                                                      •  Kitap, Makale veya Metin Okuma ve Özet Oluşturma
                  Pekiştirmeye Yönelik Performans Görevi:   •  Araştırma Yapma
                  Daha kalıcı öğrenmelerin oluşması için   •  Resim, Video İnceleme
                  verilen çalışmalar                  •  Problem Çözme
                                                      •  Kavram Haritaları
                  Geliştirmeye Yönelik Performans
                  Görevi: Öğrencilere öğrendikleri    •  Maket Hazırlama
                  bilgi ve becerilerini geliştirerek yeni   •  Poster Hazırlama
                  öğrenmelerde kullanabilmesi amacıyla   •  Araştırma ve Analiz Yaparak Sunum Yapma
                  verilen performans görevi

                  Düzeltmeye Yönelik Performans Görevi:   •  Sınıf İçi Münazara
                  Öğrenme eksikliklerinin giderilmesi ve   •  Video İzleme/Hazırlama
                  yanlış bilgilerin düzeltilmesi amacıyla   •  Sunum Yapma
                  verilen performans görevi
                                                      •  Kitap, Metin, Makale İnceleme
            Hazırlık performans görevlerini, öğrencileri gelecek derste ele alınacak bilgi, beceri, kavram ve konuya hazırlayarak
            öğrenmeyi kolaylaştıracak ve hazırbulunuşluğa katkı sunacak çalışmalar olarak kabul edebiliriz. Pekiştirme perfor-
            mans görevlerini, sınıf içi etkinliklere benzer etkinliklerle öğrenmelerin daha uzun vadede öğrenci belleğinde kalmasını



                                                                                                   19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24