Page 22 - Performans Görevi ve Proje Çalışması Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 22
2
BÖLÜM
2.2.3 Geliştirmeye Yönelik Performans Görevi
Geliştirmeye yönelik performans çalışmaları, öğrencinin analiz etme, sorgulama, eleştirme gibi üst düzey bilişsel
becerilerini kullanması hedeflenerek, onların öğrendiği bilgileri farklı ortamlarda kullanmasına fırsat sunan çalışma-
lardır. Bu çalışmalar hem öğrenme kalıcılığını aktif katılımla artıracak hem de sınıf içi edinilen bilgilerin diğer bilgi ve
ortamlarla ilişki kurararak yeni bilgilerin oluşmasına yardımcı olacaktır. Tablo 5’te örnek olabilecek geliştirmeye yöne-
lik örnek çalışmalara yer verilmiştir.
Tablo 5. Geliştirmeye Yönelik Örnek Performans Görevleri
Sınıf ve Ünite
Ders Örnek Çalışma
Bilgisi
9. Sınıf 2. Ünite Tarih Öncesi Dönem Anadolu’yu analiz ederek Çatalhöyük’e ait yaşamını
Tarih (İnsanlığın İlk gösteren bir maketin yapılarak sınıf içi sunum ile anlatılması
Dönemleri)
Buzulların oluşturduğu yeryüzü şekillerinin gösterildiği bir maketin yapıl-
10. Sınıf 1. Ünite
Coğrafya ması ve Dünya üzerindeki bu yapılara örnek yerlerin araştırılarak grup ile
(Doğal Sistemler)
sınıf içi sunum yapılması
11. Sınıf 1. Ünite Trigonometrinin tarihinin araştırılması ve günlük hayatta kullanımına
Matematik
(Trigonometri) ait örneklerin sınıf içi sunumunun yapılması
9. Sınıf 1. Ünite
İngilizce (Studying Seçilen bir ülke hakkında İngilizce sunum veya poster çalışması
Abroad)
Bu çalışmalarda grup çalışmasının seçilmesi öğrencilerde farklı, görüş ve önerilerin ortaya çıkmasını kolaylaştıracaktır.
Öğrenciler, her dersin her eğitim ve öğretim dönemi için en az 1 geliştirmeye yönelik çalışmaya katılması için teşvik
edilmelidir. Bu çalışmalarda, öğrencilere 2-3 hafta kadar süre verilmelidir, bununla birlikte çalışmanın sınıf içi sunum
ile de tüm öğrencilerle paylaşımı öğrenmenin daha anlamlı hale gelmesine yardımcı olacaktır. Geliştirmeye yönelik
performans görevleri proje çalışması adı altında da ifade edilebilmektedir (bakınız Bölüm 3). Bu performans görev
türü, her ders ve her dönem için öğrencinin sınıf içerisinde aktif olarak yer alacağı şekilde konu bazlı alarak verilebilir.
Bu şekilde öğrenciler kendi çalışmalarını birebir sınıf içerisinde sunacak hem de öğrenciler daha çok proje çalışması
yapabilmiş olacaktır.
22