Page 20 - Performans Görevi ve Proje Çalışması Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 20
2
BÖLÜM
bir diğer deyişle öğrenme kalıcılığının artırılmasında rol oynayan ödevler olarak tanımlayabiliriz. Geliştirmeye yönelik
performans görevini bilginin işlenerek yeni bilgilere ulaşma, inceleme, araştırma, yorum yapma ve özgün düşünce
üretme sürecine katkı sağlayıcı çalışmalar olarak tanımlayabiliriz. Öğrencinin sınıf içindeki performansı veya teslim
ettiği performans görevine verilen geri bildirim sonrası tespit edilen öğrenme eksikliklerin giderilmesi amacıyla verilen
ek çalışmaya düzeltmeye yönelik performans görevi diyebiliriz.
2.2.1 Derse Hazırlık Performans Görevi
Bu performans görevlerini öğrencilere ön farkındalık sağlanması ve derste işlenilecek konu ve kavramların daha doğru,
anlamlı ve hedeflenen süre içinde öğrenilmesinin gerçekleşmesi amacıyla verilen ödevler olarak tanımlayabiliriz.
Tablo 3’te derse hazırlık performans çalışmalarına örnek olabilecek çalışmalar yer almaktadır. Hazırlık görevlerinin
özellikle öğrenilecek bilgi, kavram veya konu ile alakalı merak uyandırıcı olması ve öğrencilerin gündelik hayat ile
ilişki kurmasına katkı sunacak şekilde olmasına dikkat edilmelidir. Derse hazırlık performans görevleri öğrencilerde
hem ön farkındalık sağlayacak hem de hazırbulunuşluğun edinilmesinde önemli rol oynayacaktır. Hazırlık perfor-
mans çalışmalarının öğrencilerin ortaöğretim düzeyinde maksimum 20-25 dk içerisinde tamamlayabileceği düzeyde
çalışmalar olmasına özen gösterilmelidir.
Tablo 3. Örnek Derse Hazırlık Performans Görevleri
Sınıf ve Ünite
Ders Örnek Çalışma
Bilgisi
9. Sınıf 2. Ünite • Tarih Öncesi Dönem Anadolu yaşantısına örnek teşkil eden Ça-
(İnsanlığın İlk talhöyük’e ait bir belgeselin izlenmesi
Tarih Dönemleri) • Öğrencinin yaşadığı yerde veya yaşadığı yere en yakın bölgede
tarih öncesi döneme ait yerleşim yerleri nelerdir?
• ∅, { }, ∈,∉, ∪, ∩, =, ⊆ sembollerinin anlamı nedir? Araştırınız.
9. Sınıf 1. Ünite
Matematik • Bir arkadaşınızla en sevdiğiniz sebzeyi, sevdiğiniz sebzeleri, en
(Kümeler) sevmediğiniz sebzeyi paylaşarak, ortak olan ve olmayan sebzele-
rin gösterildiği bir görsel oluşturmaya çalışın.
11. Sınıf • Ortaöğretim Genel Müdürlüğü materyal sitesinden
1. Ünite (https://ogmmateryal.eba.gov.tr/) 3B Modelleme bölümünden
Biyoloji
(Sindirim mide, yemek borusu ve sindirime yardımcı yapı ve organlar
Sistemi) modellemelerini inceleyin.
10. Sınıf
4. Ünite • Ortaöğretim Genel Müdürlüğü materyal sitesinden
(Küresel Uygulamalar
Fizik Aynalarda yer alan çukur ve tümsek aynada görüntü oluşumu
Görüntü Oluşu- ve özellikleri uygulamalarını inceleyin. İki ayna arasında farklı ya
mu ve Özel- da aynı bulduğunuz noktaları not edin.
likleri)
20