Page 25 - Performans Görevi ve Proje Çalışması Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 25
2
BÖLÜM
Yönerge maddelerinin yazımında her maddeye ait ipucu verecek ve onu daha anlaşılır kılacak bilgilere de yer
verilmelidir. Bu maddelerin öğrenci tarafından anlaşılması gerektiği vurgusu mutlaka yapılmalıdır. Performans
çalışma yönergesinin ödev verme sürecinde öğretmen-öğrenci iş birliği içerisinde hazırlanması ve öğrencinin
çalışmayı yaparken bu yönergeleri izlemesi süreci sağlanmalıdır. Öğrencinin yönerge maddelerini doğru anlayıp
anlamadığı kontrol edilerek öğrencinin ödev yönergesini izleyeceği onayı alınmalıdır.
Tablo 7. Performans Görev Yönerge Çerçevesi
… Dersi … Performans Görev Çalışma Yönergesi
Öğrenci İsim Soyisim
Ders Adı:
Konu hakkında ön bir giriş yapılarak bilgi verilir. Konunun ne olduğu, bu konu ile
Konu:
ödevin ne olacağı durumunun tespiti yapılmalıdır.
Süre: Teslim edilmesi istenen tarih (varsa ara kontrol tarihi de yazılmalıdır)
Teslim Şekli: Elden/online olup olmadığı belirtilmelidir.
Sunum Şekli: Kağıt ya da sınıf içi olup olmaması
Hedef Kazanım: Bu ödev ile öğrenciden neler yapabileceğinin/kazanacağının belirtilmesi
Düzen: Kullanılacak Yazı Türü/ Ödevin sayfa ve kelime sayısı
Tablo, grafik, resim gibi materyallerin özellikle istenip istenmediği isteniyorsa
Kullanılacak Materyaller:
hangi özelliklerde olması gerektiği belirtilmeli
Performans görevini mümkün olduğunca adımlara ayrılarak neler yapılacağının
Yönerge:
açıklanması
Konuya uygun kaynakların kullanımının varsa en az kaynak sayısının ya da
Kaynak Gösterimi:
faydalanılması özellikle istenilen kaynakların belirtilmesi
Yöntem isminin yazılması (100 lük sistem/dereceli puanlama anahtarı/tamam-
Değerlendirme Yöntemi:
lanıp tamamlanmadığı durumu)
Değerlendirme Ölçeği: Performans çalışmasının hangi kriterlerle değerlendireceğini gösteren ölçektir.
25