Page 27 - Performans Görevi ve Proje Çalışması Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 27
2
BÖLÜM
altında detaylı olarak ele alınmaktadır. Geliştirmeye yönelik performans görev değerlendirmesinde mutlaka öz ve
akran değerlendirmeye de yer verilmelidir. Öz değerlendirme, öğrencinin yaptığı çalışmayı kendisinin de değer-
lendirmesidir. Akran değerlendirme ise öğrencinin çalışmasını farklı perspektiflerden de değerlendirilmesidir. Tablo
9’da örnek bir öz değerlendirme formu yer alırken, Tablo 10’da ise örnek bir akran değerlendirme formu yer almaktadır.
Tablo 9. Öz Değerlendirme Formu
Öz Değerlendirme Formu
Bu çalışmada neleri çok iyi yaptığını düşünüyorsun?
Bu çalışmada nerelerin düzeltilmesi/geliştirilmesi gerekli?
Bu çalışmayı yeniden yapacak olsaydın nasıl yapardın?
Bu performans görevinin bana katkıları:
Tablo 10. Akran Değerlendirme Formu
Akran Değerlendirme Formu
Arkadaşımın çalışmasında beğendim en iyi nokta(lar):
Arkadaşımın çalışmasında nelerin düzeltilmesi/geliştirilme-
si gerekli yerler:
Bu çalışmayı sen yapmış olsaydın nasıl yapardın?
Arkadaşımın hazırladığı performans görevinin bana katkı-
ları:
Hem öz hem de akran değerlendirme öğrenciye daha özgün fikirler oluşturmasında yardımcı olabilir. Bu değerlendir-
melerde haksız ve yanlış puanlamaların önüne geçilebilmesi için salt puanlardan daha çok açıklamalara yer verilme-
lidir. Öz ve akran değerlendirme öğrencilerde aldığı puanın daha anlamlı ve şeffaf hale gelmesinde önemli bir araç
olarak kullanılabilir.
27