Page 31 - Performans Görevi ve Proje Çalışması Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 31

3
                                                  BÖLÜM




                 3.2.3  Pratik Deneyim Sağlar

            Proje çalışmasının arkasındaki ana fikir, öğrencinin kendi araştırmasını yapmasını ve öğrenmeye çalıştığı kavrama veya
            çözmeye çalıştığı probleme pratik çözümler bulmasını sağlamaktır. Proje çalışmasını farklı kılan öğrencilerin sadece
            teoride öğrenmek yerine ilk elden deneyim kazanmalarını sağlayan bir araç olmasıdır. Pratik deneyim yoluyla öğ-
            renme gerçekleştiğinde, elde edilen içgörü ve başarma duygusu öğrencileri önemli ölçüde etkileyecektir. Öğrenciler,
            bu sürecin her adımında aktif olarak yol aldıkları için sadece nihai sonucu değil, aynı zamanda belirli bir aktiviteyi
            yaparken yanlış gitmenin farklı olası yollarını da öğrenecektir. Bu, öğrenciye sadece belirli bir şeyin nasıl yapılması
            gerektiğini değil, aynı zamanda hataları tekrar etmeyecek şekilde doğru yapma sürecini de öğrenme fırsatı verir.



                 3.2.4  Yeteneklerini Test Eder
            Öğrenmenin en önemli yönlerinden biri, öğrenme sürecinin kendisi ve ondan neler öğrenebilecekleridir. Bir kişinin
            yeteneği, bir şeyi yapabilme becerisidir. Farklı insanların farklı yetenekleri vardır ve bir işle ilgili yetenekleri ne kadar
            fazlaysa, o işte başarılı olma olasılıkları da o kadar fazladır. Kişi, onu uygulamak ve sonunda bunda iyi olmak için yete-
            neklerinin ne olduğunu tanımlayabilmelidir. Bir proje çalışmasında, öğrenci güçlü ve zayıf yönlerinin neler olduğu-
            nu ilk elden öğrenecek ve buna göre nelerde iyi olduğunu belirleyecektir. Bunu sağladıktan sonra, güçlü yanlarını
            geliştirmeye ve zayıf olarak gördüklerini azaltmaya odaklanabilir. Bu tür bir öğrenme, yaşamın sonraki aşamalarında
            son derece faydalıdır, çünkü yapabilecekleri ve yapamayacakları ve daha da önemlisi, yapmak istedikleri ve yapmak
            istemedikleri arasındaki mükemmel çizgiyi bulmalarına yardımcı olur.
            Dahası, mevcut öğrencilerimizin şu anda olmayan işlerde çalışacakları sıklıkla gündeme gelmektedir.  Bir başka açıdan
            bakıldığında, bu işleri tasarlayanlar, geliştirenler de bu öğrenciler arasından çıkacaktır. Deneyimlere dayalı kalıcı öğ-
            renme, hızla gelişen ve değişen dünyada öğrencilere kendini tanıma fırsatı sunarak onları iş hayatına hazırlamaktadır.


                 3.2.5  Zaman Yönetimi Becerilerini Geliştirir

            Proje çalışmaları, bir çalışma planı ve takvimi doğrultusunda gerçekleştirilir. Bu da öğrencilerin mevcut zamanı en iyi
            şekilde kullanmak için bir zaman çizelgesi oluşturması ve takip etmesi gerektiği anlamına gelir. Bir zaman çizelgesi
            oluşturarak öğrenciler zamanlarını planlayabilir ve buna göre çalışmalarını yürütebilirler. Bu öğrencilerin belirli bir
            plan dâhilinde çalışmasını sağlayacağı gibi öğretmenlere de süreci takip etme ve kontrol noktalarında geri bildirim
            verme olanağı sağlar. Ayrıca, bazı beklenmedik durumlar ortaya çıktığında öğrencilerin çalışma takvimini güncelle-
            meleri gerekebilir.  Bu gibi durumlar öğrencilerin esnek düşünebilme ve tüm faktörleri birlikte düşünerek yeniden
            planlama yapabilme becerisini geliştirir.

                 3.2.6  Disiplinlerarası Öğrenme Sağlar

            Disiplinlerarası çalışmaların öğrenme süreçlerinde birçok faydası vardır. İki veya daha fazla akademik disiplini kapsa-
            yan çalışmalar, öğrencilere daha geniş bir bakış açısı ve daha derin bir öğrenme deneyimi sağlar. Öğrenciler konuyu
            daha iyi anlar, kalıcı öğrenme gerçekleşir ve problem çözme konusunda yetenekleri gelişir. Bu öğrenme biçimi aynı
            zamanda bilişsel süreçleri de zenginleştirerek öğrencilere karar verme, eleştirel ve yaratıcı düşünme konularında katkı
            sağlar.
            Disiplinlerarası öğrenme, öğretmenlerin birden çok konuyu bir projeye entegre etmesine olanak tanıyarak müfredatta
            daha hızlı ilerlemelerini ve daha zengin, daha anlamlı öğrenme deneyimleri oluşturmalarını sağlar. Öğrencilerin konu
            ve konular arasındaki ilişkilendirmelere dair anlamlı bir anlayış geliştirmelerini sağlayan disiplinlerarası öğrenme
            bir  proje  çalışması  ile  birleştirildiğinde,  okulu  ilginç  ve  üretken  bir  yer  hâline  getirir.  Bu  öğrenme  deneyimleri,
            öğrencileri  birden  fazla  disiplinden  bilgi  ve  becerileri  uygulamaya  ve  gerçek  dünya  sorunlarına  yeni  çözümler
            üretmeye zorlar.

            Öğretmenler, çeşitli disiplinleri içeren projeler aracılığıyla, öğrencileri yaratıcı düşünme ve iş birliği gerektiren gerçek
            problemlerle karşı karşıya bırakabilir. Bu tür projeler sırasında öğretmenler kolaylaştırıcı olarak hareket eder ve öğren-
            cilere yapıcı geribildirim ve problem çözmede rehberlik sunar.


                                                                                                   31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36