Page 38 - Performans Görevi ve Proje Çalışması Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 38

3
                                                 BÖLÜM




                    3.6.4  Projede Elde Edilecek Ürünün ve Sunuş Biçiminin Belirlenmesi

               Sürecin  sonunda  ortaya  çıkacak  ürünün  niteliğinin  ve  sunuluş̧  biçiminin  belirlenmesi  çalışmanın  niteliği  açısından
               önemlidir. Süreç sonunda ortaya çıkacak ürün araştırma raporu, gazete yazısı, dergi, belgesel, drama, web sayfası,
               broşür, öykü, poster, afiş, maket vb. olabilir.
                     Örnek I (Drama)
                      Drama, bir saatlik bir gösteri olarak düşünülecek,
                      Araştırmadan elde edilen bilgiler mutlaka verilecek,

                      Veriliş̧ biçimi dramayı hazırlayanlarla belirlenecek,
                      Oyun gösteri salonunda tüm sınıfa sunulacak,

                      Oyunun ardından yarım saatlik bir tartışma yapılacak,
                      Dramanın senaryoları rapor olarak teslim edilecek.


                     Örnek II (Gazete yazısı)
                      Yazı yarım gazete sayfası olacak
                      Yazı bilimsel ve istatistiksel veriler içerecek,
                      Bir bilim kurgu öyküyle desteklenecek,

                      Sunu elektronik ortamda gerçekleştirilecek,
                      Sunu için 30 dakika verilecek,
                      Yazı okul gazetesinde yayımlanacak.



                    3.6.5  Değerlendirme Ölçütlerinin Belirlenmesi
               Gerçekleştirilecek eylemler ya da işlemler dizisinde her bir adımın değeri içerdiği becerinin niteliğine bağlı olarak de-
               ğişim göstermektedir. Örnek bir değerlendirme ölçeği şu şekildedir;
                      ■   Temel soruları belirleme ve iş bölümü (%5)
                      ■   Araştırma/bilgi toplama (%25)
                      ■   Bilgiyi örgütleme (%25)
                      ■   Rapor yazma (%15)
                      ■   Sunu (%15)
                      ■   İş birliği içinde çalışma (%15)


               Öğrencilerin bu ölçekleme sürecine katılması ve her bir adımın değerini bilmesi gerekir. Projenin değerlendirilmesinde
               kullanılacak öz değerlendirme, akran değerlendirme, kontrol listeleri, dereceli değerlendirme anahtarları gibi araçların
               öğrencilerle paylaşılması onlara süreç boyunca rehberlik edecek; beklentileri, neyi ne kadar yapmaları gerektiği nok-
               tasında yol gösterecektir.  Örnek bir değerlendirme ölçeğine Tablo 11’de yer verilmiş olup değerlendirme süreci ayrıca
               “Projenin Değerlendirilmesi” başlığı altında ele alınmıştır.














           38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43