Page 125 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ 12
P. 125

5.6. GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI DÖNEMİ’NDE  5.7. MUSTAFA KEMAL ATATÜRK VE SPOR

 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR              5.7.1. Mustafa Kemal Atatürk’ün

    Gençlik ve Spor Bakanlığı, 03.06.2011 tarihinde çıkarılan 638 sayılı Kanun Hükmünde Kararna-  Beden Eğitimi ve Spora Olan İlgisi
 me ile kurulmuştur. 638 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin amacı; Gençlik ve Spor Bakanlığının
 kuruluş, görev, yetki ve sorumluluklarını düzenlemektir.     Atatürk’ün spora eğilimli kişilik özelliği ne-
            deniyle sporu ve sporcuları yakından tanıması ve
            takip etmesi, bu yönde gerçekleştirilen inkılap hare-
 Tablo 5.2: Gençlik ve Spor Bakanlığı Teşkilat Yapısı  ketinde tutarlı, hızlı ve başarılı bir değişim sürecinin
            takip edilmesini sağlamıştır.
                    Çocukluğunda hareketli bir kişiliğe sahip
            olan Mustafa Kemal, Selanik Askerî Rüştiyesinde jim-
 GENÇLİK VE SPOR BAKANI
            nastik öğretmeni  Teğmen Habib Bey’in desteğiyle
            sporla yakından ilgilenmeye başlamıştı. Aynı zaman-
            da iyi bir izleyici de olan Mustafa Kemal, o yıllarda
 BAKAN  ÖZEL KALEM
 YARDIMCISI  MÜDÜRLÜĞÜ  yerel  güreş müsabakalarını  yakından  takip ederdi.
 MÜSTEŞAR   Bu merakı sadece güreşle sınırlı değildi, ciride ve at
 BAKANLIK  BASIN VE HALKLA  yarışlarına da özel ilgisi vardı.
 MÜŞAVİRLERİ (20)  REHBERLİK VE   İÇ DENETİM BİRİMİ   İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ     Manastır Askerî İdadisinde jimnastik dersle-
 DENETİM BAŞKANLIĞI  BAŞKANLIĞI  rindeki başarısı, İstanbul’daki Harp Okulunda ve Harp
 MÜSTEŞAR   Akademisinde talim ve tatbikat derslerine olan ilgisi,
 YARDIMCISI (3)  askerlik mesleğinin verdiği yetiyle beden eğitimine,
            biniciliğe, atıcılığa yatkınlığı ve bu sporlardaki maha-
            reti Atatürk’ün  Türkiye’deki  spor faaliyetlerine yeni
 BAKANLIK  BAKANLIK  bir yön vermesinde etkili olmuştur (Görsel 5.4).
 HİZMET BİRİMLERİ  BAĞLI KURULUŞLAR
                                                                          Görsel 5.4: Atatürk ve binicilik

 GENÇLİK HİZMETLERİ   SPOR HİZMTLERİ   PERSONEL  YÜKSEK ÖĞRENİM KREDİ   SPOR GENEL  SPOR TOTO TEŞKİLAT      İlk kez Manastır şehrinde tanıştığı bilardo sporu ile uzun süre ilgilenmiş, cumhurbaşkanlığı sıra-
 VE YURTLAR KURUMU
 GENEL MÜDÜRLÜĞÜ  DAİRE BAŞKANLIĞI  DAİRE BAŞKANLIĞI  GENEL MÜDÜRLÜĞÜ  MÜDÜRLÜĞÜ  BAŞKANLIĞI  sında bilardoya hep vakit ayırmıştır. İstanbul’da bulunduğu zamanlarda Florya Deniz Köşkü’nde, Anka-
 PROJE VE KOORDİNASYON   DIŞ İLİŞKİLER  DESTEK HİZMETLERİ  ra’dayken Çankaya Köşkü’nde akşamları arkadaşları İsmet İnönü, Tevfik Rüştü Aras, Salih Bozok ve Nuri
 GENEL MÜDÜRLÜĞÜ  DAİRE BAŞKANLIĞI  DAİRE BAŞKANLIĞI
 MERKEZ  MERKEZ  MERKEZ  MERKEZ  Conker ile yaptığı müsabakaların yanı sıra kendi başına da bilardo oynamayı alışkanlık hâline getirmişti.
 EĞİTİM, KÜLTÜR VE   STRATEJİ GELİŞTİRME  BİLGİ İŞLEM  TEŞKİLATI  TEŞKİLATI  TEŞKİLATI  TEŞKİLATI  Yine bu dönemde uzun yürüyüşler yapmaktan hoşlanması, İstanbul’da bulunduğu yaz aylarında Flor-
 DAYANIŞMA
 GENEL MÜDÜRLÜĞÜ  DAİRE BAŞKANLIĞI  DAİRE BAŞKANLIĞI  ya’da yüzmesi ve kürek idmanları yapması onun spora olan ilgisine ve sporcu kişiliğine verilebilecek
 HUKUK  İL  İL  önemli örneklerdir (Görsel 5.5).
 MÜŞAVİRLİĞİ  MÜDÜRLÜĞÜ  MÜDÜRLÜĞÜ

 YURT  İLÇE
 MÜDÜRLÜĞÜ  MÜDÜRLÜĞÜ











 2. ETKİNLİK

 ARAŞTIRMA VE TARTIŞMA
      Türk sporunu yöneten kurumların tarihsel gelişimini gösteren bir tablo oluşturunuz. Türk spo-
 runun günümüzdeki durumunu ve bunun sebeplerini kurumlar ile ilişkilendirerek sınıfta öğretmeniniz
 rehberliğinde arkadaşlarınızla tartışınız.
                                                Görsel 5.5: Atatürk ve  kürek çekme






 122  CUMHURİYET DÖNEMİNDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR                                         CUMHURİYET DÖNEMİNDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR  123
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130