Page 114 - MASA TENİSİ
P. 114
4 MASA TENİSİNİN TEMEL TEKNİKLERİ VE UYGULAMALARI
B) Vuruşun Yapılması UYGULAMA - NEREDE YANLIŞ YAPTI?
• Raket vuruş sırasında yarı kapalı pozisyonda olacaktır. Hazırlık: 15 dakika genel ve özel ısınma hareketlerini yapınız. Her masada 2 gözlemci ve 2
• Vuruşla beraber vücut ağırlığı önde duran bacağa aktarılır. uygulayıcıdan oluşan 4 kişilik grup oluşturunuz.
• Top, smaç vuracak sporcunun masasının yarı sahasına çarpıp yükseldiğinde raketi tutan el ve Uygulama: 2 öğrenci karşılıklı olarak forehand smaç vuruş tekniğini uygularken, diğer 2
kol arka aşağı doğru inecektir. öğrenci ise gözlemci olur ve uygulama yapan arkadaşlarını 5 dakika izleyerek Akran De-
ğerlendirme Formu’nu doldurur. Süre bitiminde gözlemci, uygulayıcı görevlerini değişiniz.
• Top sektikten sonra omuz yüksekliğine geldiğinde tüm vücudun desteğiyle vuruşu gerçekleştirir. 4 öğrenci de forehand smaç vuruş tekniğini uyguladıktan sonra Akran Değerlendirme For-
• Vuruşla beraber vücut belden serbest el tarafına dönerken raket ve kol, hareketi tamamlamak mu’nda alınan puanları toplayarak değerlendirme yapınız.
için öne ve savrulma yönüne doğru hareket eder.
smaç 1 smaç 2 smaç 3 AKRAN DEĞERLENDİRME FORMU
Tekniği Uygulayan Öğrencinin Adı Soyadı:
Kısmen
Gözlenecek Davranışlar Başarılı Başarılı Başarısız
(3 puan) (2 puan) (1 puan)
Vuruştan önce masanın bitim noktasının
yaklaşık 1-1,5 m gerisinde durdu.
Vuruştan önce ayakları omuz genişliğinde
açtı, raket eli tarafındaki ayağı bir adım
Görsel 4.63. Görsel 4.64. Görsel 4.65.
kadar geriye aldı.
Vuruştan önce vücudu masaya göre raket
eli tarafına dönük durumdaydı.
Vuruş sırasında top masadan sekip omuz
yüksekliğine geldiğinde raket bilekten yarı
kapalı pozisyondayken vuruş gerçekleşti.
smaç 4 smaç 5 Vuruşla beraber vücut belden serbest el
tarafına döndü.
Raket ve kol, savrulma hareketini tamam-
lamak için öne ve savrulma yönüne doğru
hareket etti.
TOPLAM PUAN
Değerlendirme:
6-9 puan : Geliştirilmeye İhtiyacı Var
Görsel 4.66. Görsel 4.67. 10-13 puan : Kısmen Başarılı
14-18 puan : Başarılı
112 113