Page 113 - RİTİM EĞİTİMİ VE HALK DANSLARI 11
P. 113
b) Koşmalı Sekme Adımı
Koşmalı sekme adımının ilk 9/16’lık bölümü, sekme adımı ile aynıdır.
İkinci bölüme, yarım ayak pozisyonunda sol ayak ile başlanarak dört sayılık koşma adımıyla devam
edilir. Koşmalı sekme adımı iki 9/16’lık vuruş süresinde tamamlanmaktadır.
Hareket devamında, diğer ayakla başlanarak art arda tekrarlanmaktadır.
Kol pozisyonu, her bir 9/16’lık vuruşta sekme adımında olduğu gibidir.
♫ Bu hareket, sağ ve sol ayaklarla dört defa tekrarlanarak tamamlanmaktadır. Her bir hareketin vuruş
süresi, bir on altılık nota değerine eşit olacak şekilde yerleştirilmelidir.
c) Kol Atma Adımı
Sekme adımı ile aynı ayak hareketi ile başlayan kol atma adımında, sola yarım tur dönülmektedir.
Sola dönüş yapılırken aynı anda sağ kol ile vücudun önünde, dirsek ve omuz aynı hizada, eller başı
biraz geçecek şekildedir.
Hareketin sonunda, el ile küçük bir daire hareketi yapılmaktadır. Diğer kol, hazırlık pozisyonunda
hareketsiz şekildedir.
Hareketin aynısı, diğer ayakla sağa dönülerek tekrar edilir.
♫ Kol atma adımı, toplamda sekiz tekrar ile tamamlanmaktadır. Bu sırada yapılan her hareketin vuruş
süresi, bir on altılık notanın süresine eşit olacak şekilde yapılmalıdır.
ç) Yarım Dönme Adımı
Sekme adımı sonunda, iki ayak omuz hizasında ve yere tam basacak şekilde bitirilerek yarım dön-
me adımına hazırlık yapılmaktadır.
Sol ayak üzerinde dönüş yapılırken, sağ ayak savurularak, dizler kırık şekilde, üç ve dördüncü sa-
yılarda dönüş tamamlanmaktadır. Hareket tamamlandığında ayaklar ve kollar, hazırlık pozisyonundadır.
Kollar sağ taraftan başlanarak sonunda omuz üzerinde “V” şekline getirilecek açıdan savrulur.
Ayakların hazırlık pozisyonuna geldiği sayıda kollar; sağ kol önde, sol kol geride, bel hizasında, dirsekten
kırık şekilde, vücuda yakın pozisyona getirilmektedir.
♫ Hareket, ters ayak ve ters kol ile sekiz defa tekrar edilerek tamamlanır. Yarım dönme adımında, her
hareketin bir on altılık vuruşa eş değer bir sürede yapılması gerekmektedir.
DERS İÇİ ETKİNLİK
Öğretmeninizin eşliğinde “Yayla Yolları” oyununun önce adım cümlelerinin uygulamasını ya-
pınız. Ardından ritim notalarını çalınız. Daha sonra sınıfta iki gruba ayrılınız. Bir grup aşağıda
verilen ritim notasını, diğer grup oyun adımlarını uygulayarak ortak sınıf çalışması yapınız.
Ardından performansları değiştirerek etkinliği tamamlayınız.
YAYLA YOLLARI
Allegro Yöresi: Burdur
9 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
16 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
J J J J J J J J J
Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï . Ï
Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï ä Ï J
4. ÜNİTE
J J J J J J J J
111