Page 114 - RİTİM EĞİTİMİ VE HALK DANSLARI 11
P. 114
YAYLA YOLLARI
Allegro Yöresi: Burdur
' _ 9 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
& % 16 Ï J Ï Ï Ï Ï J Ï Ï Ï
J J J J J J J J
' _ Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï j .
Ï
& % J J J J Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï . Ï
J
J
' _ Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
& % J J J J J J J J J J J J
' _ Ï Ï Ï n Ï j j . Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
Ï
& % J Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï . Ï J J J J J Ï Ï Ï
J
' _ Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï j .
& % J J J J J J Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï . Ï
J
J
DERS İÇİ ETKİNLİK
Daha önce öğrenmiş olduğunuz Türk halk dansları türlerinden en az iki tanesi ile ilgili farklı
kaynaklardan görseller izleyiniz. İzlediğiniz türlerin farklılıkları hakkındaki düşüncelerinizi ar-
kadaşlarınızla paylaşınız.
4.2. KARŞILAMALAR
Karşılama, çiftlerin karşılıklı oynamaları-
nı ifade etmektedir. Karşılama, bir genel ad olduğu
gibi aynı zamanda özel bir oyun adı olarak da kul-
lanılmaktadır. Özellikle Trakya’da yaygın olarak oy-
nanan karşılama türü halk danslarının, bu bölgede
yüzyıllardır yaşayan halk topluluklarının kültürüyle
kaynaşmış olduğu bilinmektedir. Bu bölgedeki oyun
adları; genelde oynandığı yerlerin, tanınmış ya da
oyunu iyi oynayan kişilerin isimleriyle anılmaktadır.
Karşılama türü halk dansları genellikle ağır tempoda
başlamakta ve giderek hızlanarak devam etmekte-
dir. Danslarda dönme, çökme ve el çırpmalar yay-
gın olarak kullanılmaktadır. El ele, omuz omuza ya
4. ÜNİTE de önemli yer tutmakta ve danslara eşlik etmektedir (Görsel 4.1). Orta Anadolu’da özellikle Yozgat ve Anka-
Görsel 4.1: Karşılama türü halk dansları (Edirne)
da kemerlerden tutuşularak oynanan karşılama türü
halk danslarında farklı bağlama türleri ile mendiller
112