Page 35 - RİTİM EĞİTİMİ VE HALK DANSLARI 11
P. 35
DERS DIŞI ETKİNLİK
Çocuklarda ritim duygusunun gelişimini gözlemlemek üzere 8-10 yaş arasında, çevrenizde
ulaşabileceğiniz, en az iki en fazla dört kişiden oluşan bir öğrenci grubu oluşturunuz. Bu grup
ile önceden belirlediğiniz, yaş grubuna uygun olabilecek, en fazla dört ölçüden oluşan, hare-
ket temelli ritim kalıbını, üç ayrı günde yarımşar saat çalışınız. Süreçteki kavrama-öğrenme
farklarını ve sebeplerini gözleyiniz. Yaptığınız çalışmayı aşağıdaki formu doldurarak değer-
lendiriniz. Elde ettiğiniz sonuçları sınıf ortamında arkadaşlarınızla karşılaştırınız.
Çocuklarda ritim duygusunun gelişimini değerlendirmek amacıyla aşağıda verilen kontrol lis-
tesini doldurunuz.
1. Gün 2. Gün 3. Gün
ÖLÇÜTLER
Evet Hayır Evet Hayır Evet Hayır
Nota değerlerinin doğruluğunu başarı ile uygular.
Harekete uyum doğruluğunu başarı ile uygular.
Pozisyon doğruluğunu başarı ile uygular.
Tempo doğruluğunu başarı ile uygular.
YORUM:
2.2. HALK DANSLARI
Halk: Bir ülkedeki yurttaşların bütünü ve kamu olarak tanımlanan halk sözcüğü, Arapça kökenlidir.
Dans: Müzik temposuna uyularak yapılan ve estetik değer taşıyan düzenli vücut hareketleridir (Görsel 2.8
ve 2.9).
Görsel 2.8: Çin halk dansları Görsel 2.9: Polonya halk dansları
Halk Dansları: Ait olduğu toplumun karakterini taşıyan; kişilerin müşterek duygu, düşünce ve davranışları-
nı sergileyen kültürel kimliktir. Halk dansları halkın yaşam biçiminden, yaşamının her döneminde yarattığı
maddi ve manevi ögelerden beslenir. İnsanın kendisiyle ve doğayla olan ilişkileri, halk danslarında belirgin
bir biçimde görülür. Toplum yapısındaki farklılık, sosyoekonomik etkiler, farklı doğa ve iklim koşulları halk
danslarının biçimlerinin şekillenmesinde önemli yer tutmaktadır (Görsel 2.10 ve 2.11).
2. ÜNİTE
Görsel 2.10: İspanya halk dansları Görsel 2.11: Türk halk dansları (zeybek)
33