Page 96 - SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ 12
P. 96

SPORDA GRUP VE GRUP DİNAMİĞİ  ÜNİTE 7  ÜNİTE 7  SPORDA GRUP VE GRUP DİNAMİĞİ


 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME  7. Kamp döneminin grup dinamiği ve etkileşimi açısından etkileri nelerdir? Açıklayınız.

 A) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcüğü ya da sözcükleri yazınız.

 1. Bir oyuncunun kendisini grubun bir parçası olarak görmesi grubun ..................................
 özelliğidir.
 2.  Grubun,  bireyin  olağandan  daha  iyi  performans  ortaya  koyması  ...................................
 olarak adlandırılır.

 3. Grup bütünlüğünün birey düzeyindeki boyutu ................................... olarak adlandırılır.

 4. Gruptakilerin motivasyon kaybı nedeniyle daha az çaba göstermesine  ...............................
 denir.           8. Bu takım için yapılan kamp, Ayşe’nin performansını nasıl etkilemiştir? Açıklayınız.
 B) Aşağıdaki tabloda verilen ifade ve kavramları eşleştirerek doğru harfi parantez içine
 yazınız.
 5.
 Harfler  Tanımlar  Kavramlar
 Birden fazla kişinin bir araya gelerek ortak amaç
 a  (  ) Grup dinamiği
 ve etkileşimle oluşturduğu topluluk
 Değişimlerin grupta meydana getirdiği etki ve
 b  (  ) Grup
 tepkiler
 c  Biz bir aileyiz düşüncesi oluşturan kavram  (  ) Grup bütünlüğü
 Birbirini tamamlayıcı becerilere sahip kişilerden   Ç) Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
 ç  (  ) Takım
 oluşan küçük topluluk  9. Aşağıdakilerden hangisi sporcunun grup bütünlüğünü etkileyen kişisel faktörlerdendir?

                     A) Sporcunun yeteneği
 C) Aşağıdaki metni okuyarak 6, 7 ve 8. soruların cevabını boş bırakılan alana yazınız.
                     B) Sporcunun gruptaki pozisyonu
 Ayşe, yeni kurulacak olan basketbol genç millî takım seçmeleri için kampa çağrılır, orada ant-  C) Sporcu ile yapılan sözleşme
 renörler ve diğer oyuncularla tanışır. Ertesi gün başlayacak antrenman öncesinde tüm sporcu,   D) Sporcunun gruptaki rolü
 antrenör ve yöneticilerin katıldığı bir gala düzenlenir. Bu galada herkes birbiriyle kaynaşır,
 eğlenceli zaman geçirir. Gecenin sonunda yöneticiler bir toplantı yaparak kuralları açıklar ve   E) Sporcunun antrenörle iletişimi
 takımın hedefi konusunda fikir birliğine varılır. Kamp dönemi sonunda Ayşe, kendini takımın
 bir parçası olarak görmeye ve bu takımla şampiyonaya katılarak kupaya gitmeye büyük bir   10. I.   Roller ve mevkilerin paylaştırılması
 istek duymaya başlar. Bu isteği, çabası, uyum ve yeteneği Ayşe’nin takımın oyuncusu olmasını   II.  Motivasyonun sağlanması
 sağlar. Ayşe maçlarda kendinden beklenen performansın dışında oyuna sahip çıkarak takımın
 oyundan düşmesine fırsat vermez. Takımı ateşleyen bir oyuncu olarak arkadaşları ve antre-  III. Oyuncuların seçilmesi
 nörlerinin gözünde ayrı bir yer edinir.  IV. Sorunların ve çatışmaların çözülmesi
 6.  Basketbol  genç  millî  takımı  oluşturulurken  grup  özelliklerinden  hangilerine  dikkat   V.  Seçilen oyuncuların tanıştırılması
 edilmiştir?
                     Yukarıda verilen bilgilere göre takım taslağı oluşturma aşamaları hangi  seçenekte doğru
                    sıralanmıştır?
                    A) I-II-III-IV-V
                    B) I-V-IV-II-III
                    C) III-V-I-IV-II
                    D) IV-I-V-II-III
                    E) II-V-III-I-IV





 SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ     93  94  SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101