Page 96 - SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ 12
P. 96
SPORDA GRUP VE GRUP DİNAMİĞİ ÜNİTE 7 ÜNİTE 7 SPORDA GRUP VE GRUP DİNAMİĞİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 7. Kamp döneminin grup dinamiği ve etkileşimi açısından etkileri nelerdir? Açıklayınız.
A) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcüğü ya da sözcükleri yazınız.
1. Bir oyuncunun kendisini grubun bir parçası olarak görmesi grubun ..................................
özelliğidir.
2. Grubun, bireyin olağandan daha iyi performans ortaya koyması ...................................
olarak adlandırılır.
3. Grup bütünlüğünün birey düzeyindeki boyutu ................................... olarak adlandırılır.
4. Gruptakilerin motivasyon kaybı nedeniyle daha az çaba göstermesine ...............................
denir. 8. Bu takım için yapılan kamp, Ayşe’nin performansını nasıl etkilemiştir? Açıklayınız.
B) Aşağıdaki tabloda verilen ifade ve kavramları eşleştirerek doğru harfi parantez içine
yazınız.
5.
Harfler Tanımlar Kavramlar
Birden fazla kişinin bir araya gelerek ortak amaç
a ( ) Grup dinamiği
ve etkileşimle oluşturduğu topluluk
Değişimlerin grupta meydana getirdiği etki ve
b ( ) Grup
tepkiler
c Biz bir aileyiz düşüncesi oluşturan kavram ( ) Grup bütünlüğü
Birbirini tamamlayıcı becerilere sahip kişilerden Ç) Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
ç ( ) Takım
oluşan küçük topluluk 9. Aşağıdakilerden hangisi sporcunun grup bütünlüğünü etkileyen kişisel faktörlerdendir?
A) Sporcunun yeteneği
C) Aşağıdaki metni okuyarak 6, 7 ve 8. soruların cevabını boş bırakılan alana yazınız.
B) Sporcunun gruptaki pozisyonu
Ayşe, yeni kurulacak olan basketbol genç millî takım seçmeleri için kampa çağrılır, orada ant- C) Sporcu ile yapılan sözleşme
renörler ve diğer oyuncularla tanışır. Ertesi gün başlayacak antrenman öncesinde tüm sporcu, D) Sporcunun gruptaki rolü
antrenör ve yöneticilerin katıldığı bir gala düzenlenir. Bu galada herkes birbiriyle kaynaşır,
eğlenceli zaman geçirir. Gecenin sonunda yöneticiler bir toplantı yaparak kuralları açıklar ve E) Sporcunun antrenörle iletişimi
takımın hedefi konusunda fikir birliğine varılır. Kamp dönemi sonunda Ayşe, kendini takımın
bir parçası olarak görmeye ve bu takımla şampiyonaya katılarak kupaya gitmeye büyük bir 10. I. Roller ve mevkilerin paylaştırılması
istek duymaya başlar. Bu isteği, çabası, uyum ve yeteneği Ayşe’nin takımın oyuncusu olmasını II. Motivasyonun sağlanması
sağlar. Ayşe maçlarda kendinden beklenen performansın dışında oyuna sahip çıkarak takımın
oyundan düşmesine fırsat vermez. Takımı ateşleyen bir oyuncu olarak arkadaşları ve antre- III. Oyuncuların seçilmesi
nörlerinin gözünde ayrı bir yer edinir. IV. Sorunların ve çatışmaların çözülmesi
6. Basketbol genç millî takımı oluşturulurken grup özelliklerinden hangilerine dikkat V. Seçilen oyuncuların tanıştırılması
edilmiştir?
Yukarıda verilen bilgilere göre takım taslağı oluşturma aşamaları hangi seçenekte doğru
sıralanmıştır?
A) I-II-III-IV-V
B) I-V-IV-II-III
C) III-V-I-IV-II
D) IV-I-V-II-III
E) II-V-III-I-IV
SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ 93 94 SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ