Page 48 - SPOR YÖNETİMİ VE ORGANİZASYON 12
P. 48

Çağın yeniliklerini, teknolojisini ve bilgiyi yönetime uygulayarak teşkilat yapısında, personel düze-
               ninde, kullanılan araç gereç ve yöntemlerde gerekli değişiklikleri yapmak suretiyle etkili bir spor ortamı
               oluşturmak spor yöneticilerinin görevleri arasındadır. Spor alanındaki teknolojik gelişmeler, bu geliş-
               meler sayesinde uluslararası organizasyonlarda gözlenen başarılar ve sporun günümüz toplumlarında
               kazandığı büyük önem bu alandaki yönetimi önemli kılmaktadır.

                   Etkili bir spor yöneticisi;
                   Sporun olimpizm felsefesine uygun yönetilmesi gerektiğine inanmalıdır.
                   Sporun dostluk kardeşlik ve barış için yapıldığını benimsemelidir.
                   Spor ortamlarında din, dil, ırk ve cinsiyet ayrımı gözetmeksizin görev yapmalıdır.
                   Spor tarihini ve spor ile ilgili yasal düzenlemeleri çok iyi bilmelidir ve takip etmelidir.
                   Spor ile ilgili kişi ve kurumları yakından tanımalı ve onlarla iletişim içerisinde olmalıdır.
                   Spor bilgi teknolojilerini yakından takip etmeli ve kullanma becerisine sahip olmalıdır.
                   Spor terminolojisini öğrenmelidir.
                   Spor yapmalı ve görünümüne özen göstermelidir.
                   Sigara gibi kötü alışkanlıkları olmamalıdır.
                     ► Spor yöneticilerinin spor kulüplerinde kadrolandırılmasını yeterli buluyor musunuz? Bu
               konudaki görüşleriniz nelerdir?

                     Spor yöneticiliği bir meslek olarak tanımlanmış bulunmaktadır. Spor yöneticileri; devlet, özel sek-
               tör ve sivil toplum kuruluşları kapsamında çeşitli organizasyonlarda, spor işletmelerinde, medya kuruluş-
               larında, turizm sektöründe ve belediyelerde istihdam edilmektedirler.
                     Spor yöneticileri, amatör ve profesyonel liglerdeki spor kulüplerinde, Gençlik ve Spor Bakanlığı
               merkez ve taşra teşkilatlarında Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğüne bağlı il ve ilçe müdürlüklerinde,
               belediyelerde kamu kuruluşları ve özel kuruluşlarla ilgili her türlü spor tesislerinde, sporcu eğitim mer-
               kezlerinde, özel spor kurslarında çalışma imkânlarına sahip bulunmaktadırlar.
                     Spor kulüpleri mevzuatında spor yöneticilerinin kadrolaşması konusu henüz tavsiye niteliğinde
               olup bu konu ile ilgili yasal bir düzenleme bulunmamaktadır. Fakat spor yöneticisi olmak sadece diploma
               sahibi olmaktan ibaret değildir. Önemli olan yukarıda bahsi geçen kuruluşlar ve organizasyonlar ve spor
               kulüpleri ile iletişime geçerek kendilerine yer bulmaları, kendi sektörlerini oluşturmalarıdır.
                     Türkiye’de, anayasal güvence altına alınmış spor alanındaki gelişmeleri daha planlı ve sağlıklı
               yürütebilmek için bu alanda üniversite eğitimi almış genç spor yöneticilerine ihtiyaç duyulmaktadır.
               Spor Bakanlığı, üniversiteler, belediyeler, spor kulüpleri ile birlikte spor ile ilgili kurum ve kuruluşlar, sivil
               toplum örgütleri ile medya kuruluşları bir araya gelerek oldukça önemli bir potansiyele sahip spor sektö-
               ründe yeni ve uzun vadeli projeler geliştirmelidir.

                     ► Spor yöneticisi olmayı hedefleyen spor lisesi öğrencilerine tavsiyeleriniz nelerdir?

                   Spor yöneticisi olmayı hedefleyen spor lisesi öğrencilerinin; hukuk, yönetim, işletme, ekonomi, pa-
                   zarlama, sosyoloji alanlarında kendilerini geliştirmeleri gerekmektedir.
                   Başarılı spor yöneticilerinin başarı hikâyelerini araştırıp öğrenmeleri faydalı olacaktır.
                   Gelişen teknolojiyi yakından takip ederek özellikle bilgisayar konusunda yazılım, istatistik, veri top-
                   lama, veriye ulaşma yöntem ve tekniklerini öğrenmelidirler.
                   Mutlaka bir yabancı dile hâkim olmalıdır.
                   Sporun teorik boyutu ile birlikte sürekli pratik uygulamaları içerisinde yer almalıdırlar.
                   Sadece bulundukları bölgedeki kuruluşlarla değil, uluslararası kişi ve kuruluşlarla da iletişim içerisin-
                   de olmalıdırlar.
                   Öğrencilerin, mezun olduktan sonra keşfedilmeyi beklemeden sektörün ilke ve kurallarına uygun,
                   alanın beklentilerine göre kendilerini yetiştirmeleri gerekmektedir.





               46                                                                               h1ø7(
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53