Page 40 - TAKIM SPORLARI 9
P. 40

5        TOP SÜRME, YÖN VE EL DEĞİŞTİRME TEKNİKLERİ


                        Hazırlık




              1. Sizce iyi bir basketbolcuda olması gereken özellikler nelerdir?
              2. Basketbol antrenörü olsaydınız takımınıza oyuncu seçerken nelere
                 dikkat ederdiniz?







                                                                                              33. Görsel



                   5 1       Top Sürme ve Yön Değiştirme



           Basketbolun temel tekniklerinden biri de top sürmedir. Bir oyuncunun topu kontrol ettikten sonra tek elle,
        topu hareketli veya hareketsiz bir biçimde yere doğru itmesiyle yapmış olduğu eyleme top sürme (dripling)
        denir. Oyuncu top sürme sayesinde rakibi geçebilir, sayı yapabilir, baskılı savunmalara karşı zaman kazanabilir.
        Top sürme, aynı zamanda pas yapma imkânı oluşturması bakımından da önemlidir. Top sürme daha çok etkili
        pas yapmak ve rakip savunmanın dengesini bozmak amacı ile yapılmaktadır.

           Yön değiştirme, hem hücumda hem de savunmada toplu veya topsuz yapılan koşu yönünün değiştirilmesi
        olarak tanımlanabilir. Basketbolda bacak çalışmalarının önemli bir bölümünü yön değiştirmeler oluşturur. Top
        ile veya topsuz yapılan yön değiştirmeler pas vermek veya almak, rakip savunmayı aldatmak ve şut atmak
        için önemlidir.



                        Etkinlik               Araştırıyorum



             Ünlü  basketbolcuların  top  sürme  ve  yön  değiştirme  tekniklerini  gösteren  fotoğraf  ve  videolardan
           yararlanarak  bu  tekniklerle  ilgili  gözlemlerinizi  aşağıya  yazınız.  Bulduğunuz  fotoğraf  örneklerini  sınıf
           panosunda sergileyiniz.

             …………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………
           ………………………………………………………………………………………………………………………..

                                                           38
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45