Page 133 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 133

130  DAYANIKLILIK                DAYANIKLILIK                                             131



 Eşli Dayanıklılık Çalışmaları Sınıf Değerlendirme Formu  Aletli Dayanıklılık Çalışması Öğretmen Kontrol Listesi

 Yönerge: Bu forma her öğrencinin eşli dayanıklılık kontrol listesinde aldığı puanları yazarak toplam pua-  Öğrencinin
 nını hesaplayabilirsiniz.
         Adı-Soyadı:          No:                                                       Tarih:


 1. Kişi  2. Kişi  Yönerge: Bu tablo aletli dayanıklılık çalışmalarını değerlendirmeniz için verilmiştir. Yapılan çalışmaları
         Çok Zayıf (1), Zayıf (2), Orta (3),  İyi (4), Çok İyi (5) olarak puanlayınız.
 Öğrenci No  Adı Soyadı
 Sıra
 No  Çalışma 1  Çalışma 2  Çalışma 3  Çalışma 4  Çalışma 5  Çalışma 1  Çalışma 2  Çalışma 3  Çalışma 4  Çalışma 5  TOPLAM  Çalışma  Hareketler  Çok Zayıf   (1)  Zayıf  (2)  Orta  (3)  İyi (4)  Çok İyi (5)  Puan





 1

 2         1   10 dakika düşük tempoda bisiklet sürme (5 km/s) yapar. Az eğimli                            …..
 3             bir yolda istenilen tempoda ve sürede sürüşünü yapar.
               5 dakika düşük tempoda koşu ve stretching yapar. 3 kg’lık ağırlık
 4
           2   yeleği giyer. Belirlenen güzergahta, istenilen tempo ve sürede koşu                         …..
 5             yapar.
 6             5 dk. hafif tempoda koşu ve kol-bilek bölgesine yönelik stretching
 7         3   yapar. Forend pozisyonunda 20 dk vuruş yapar. 2-3 dk. aktif dinlen-                         …..
 8             me yapar. Bachand pozisyonunda 20 dk vuruş yapar.
 9             3 dakikalık koşu, 2 dakika alt ekstremite, omuz, kol bölgesine yö-
               nelik esnetme hareketleri yapar. Sporcu, elinde basketbol topuyla
 10            potanın sağ alt kısmında durur. Topu elliyle baş seviyesinin üstüne
 11            kaldırır. İlk sıçramada topu potaya doğru uzatır ama şut atmaz.
 12        4   Yere çift ayak düşer. Top yine baş seviyesinin üstündedir. İkinci                           …..
               sıçramada şutu gerçekleştirir. Seken topu (ribaund) alarak baş
 13            seviyesinin aşağısına indirilmeden sağ ayakla öne doğru çapraz
 14            adım alır. Sol ayağını  sağ ayağının yanına getirir. Potanın sol alt
 15            köşesine geçerek hareketi bu alanda tekrarlar.
 16            Sporcular 3’erli gruplar oluşturarak aralarında 10 metre mesafe
               olacak şekilde futbol sahasına yerleşir. 3’erli grupların sağında ve
 17            solunda bulunan sporcularda birer tane futbol topu vardır. Ortada-
           5                                                                                               …..
 18            ki sporcu hareketlidir. Önce sağ taraftaki sporcuya koşar, 4 metre
 19            mesafe kala ayak içi tek pas çalışması yapar ve geriye döner. Di-
               ğer sporcuylada aynı çalışma yapılır.
 20
               Kaleciler hariç 4’e 4 iki takım oluşturulur. Kaleler yerleştirilir. Fut-
 21        6   bol oyunu içerisindeki tüm hareketler gerçekleştirilir. Tam dinlen-                         .....
 22            me yapılır.
 23            4’er kişiden 3 takım oluşturulur. Belirlenen alan içinde 8 pas yapı-

 24        7   lır. Hücum-savunma yapılır. Hücum-savunma çalışılır. Oyun bitince                           .....
 25            tam dinlenme yapılır.
 26        8   Direnç paraşütü ile en yüksek hızda yapılır.                                                …..
 27
               TOPLAM
 28
         Not: Öğrencinin çalışmadan alabileceği maksimum puan 40’tır. Öğrenci çalışmadan toplam 25 almış olsun. Bunu yüzlük
 29      sisteme çevirelim. 25x100=2500  2500/40=63
 30
         Öğretmen Görüşü:
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138