Page 129 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 129

126  DAYANIKLILIK                DAYANIKLILIK                                             127



 ÇALIŞMA 7                    Bireysel Dayanıklılık Çalışması Öğretmen Kontrol Listesi
 ÇALIŞMA ÇEŞİDİ: Anaerobik
 ÇALIŞMA TEMPOSU ve SÜRESİ: %70-75 ve 3 dk.  Öğrencinin                            Tarih:
 KULLANILAN MALZEMELER: Futbol topu  Adı-Soyadı:                                   No:
 HAZIRLIK EVRESİ: Futbola yönelik ısınma yapılır.
 UYGULAMA:  Kondüsyon  düzeyleri  birbirlerine  denk  4’er  kişiden  oluşan  3  takım   Yönerge: Bu tablo bireysel dayanıklılık çalışmalarını değerlendirmeniz için verilmiştir. Yapılan çalışmaları
 oluşturulur. 20x45 metre ölçülerindeki alan, iki tane 20x20 metre, bir tane 5x20   Çok Zayıf (1), Zayıf (2), Orta (3),  İyi 4), Çok İyi (5) olarak puanlayınız.
 metre olmak üzere üçe ayrılır. 20x20 metre ile sınırlı alanın içinde kırmızı takım pas
 yaparken sarı takım topu almak için baskı yapar. Kırmızı takımın amacı belirtilen sı-
 nırlı alan içinde 8 pası yapıp topu mavi takıma aktarmakken sarı takımın amacı topu
 kapıp karşı alanda bulunan mavi takıma topu göndermektir. Topu karşı tarafa hangi   Çalışma  Hareketler  Çok   Zayıf(1)  Zayıf (2)  Orta (3)  İyi (4)  Çok İyi (5)  Puan
 Uygulamada  takım aktarırsa o takım sınırlı alan içinde kalırken diğer takım hücumdan savunma-
 dikkat edilecek hususlar  ya geliyor gibi çok süratli şekilde koşarak topun bulunduğu karşı alana gelir. Aynı
 ‣ Çalışma temposu   oyun mavi takımla savunmaya gelen takım arasında tekrar oynanır. Oyun bittikten   Ormanlık alanda ya da yumuşak bir zeminde 8-10 kilometre
 yüksek olmalıdır.  sonra tam dinlenme yapılır. Oyunda 4 tekrar yapılır.  1  koşu yapılır. Koşu temposu düşük, nabız 130-150 olmalıdır.  …..
 ‣ Oyun sırasında topun   4 kez 60 metre hızlı tempo koşar. Ardından  60 metre yürüyerek
 oyun alanı dışına   başlangıç noktasına gelir. 3 dakika dinlenir. 4 kez 80 metre hızlı
 çıkması halinde   tempo koşar. 80 metre yürüyerek başlangıç noktasına gelir . 3
 oyun alanı kenarında   2  dakika dinlenir. 4 kez 100 metre hızlı tempo koşar. 100 metre                    …..
 bulunan toplardan   yürüyerek  başlangıç  noktasına  gelinir.  10-15  dakika  dinlenme
 biri acilen oyuna   koşusu yapılır.
 sokulur. Sakatlanma   Basketbol  dip  çizgisi  üzerinde  sıra  olur.  Sırayla  birinci,  ikinci,
 hâli dışında sebep   üçüncü, dördüncü, beşinci ve altıncı işarete gider ve geri döner.
 ne olursa olsun   3  Basketbol dip çizgisine geri dönüldükten sonra 2-2,5 dakikalık                        …..
 sporcuların belirtilen   bir dinlenme arası verir.
 oyun temposunun
 altına düşmesine izin   Birinci noktada yüksek diz çekme hareketi yapar. Sağ diz önde
               90  açı yapacak şekilde kaldırır. Sağ diz yere temas ederken sol
                  0
 verilmemelidir.  diz önde 90  açı yapacak şekilde kaldırır. Koşu ritminde olduğu
                           0
 ‣ Çalışma sınırlı oyun   yerde  harekete  devam  eder.  Hareketi  tamamlandıktan  sonra
 alanı içerisinde   NELER ÖĞRENDİK?  ikinci noktaya doğru süratle koşar.
 gerçekleştirilmelidir. 1. Bu çalışmada neler öğrendim?  4                                                  …..
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?  İkinci  noktada  dizler  karna  doğru  çekilerek  sıçrama  hareketi
 3. Bu çalışmanın performansıma faydası nelerdir?  yapar.  Üçüncü  noktaya  doğru  süratle  koşar.  Üçüncü  noktada
 ÇALIŞMA 8     yüksek diz çekme hareketi yapar. Dördüncü noktaya süratle ko-
 ÇALIŞMA ÇEŞİDİ: Anaerobik  şar. Dördüncü noktada dizleri karna doğru çekilerek sıçrama ha-
               reketi yapar.
 ÇALIŞMA TEMPOSU ve SÜRESİ: %100 ve 100 - 120 metre  4 - 6 tekrar.
 KULLANILAN MALZEMELER: Direnç paraşütü  ‣ 400 metre koşu (2 dk. içinde).
 Uygulamada  HAZIRLIK  EVRESİ:  15  dakika  ısınma  koşusu   ‣ 1dk. yürüyerek dinlenme.
 yapılır. Isınma egzersizleri yapılır.  ‣ 800 metre koşu (4 dk. içinde).
 dikkat edilecek hususlar
 UYGULAMA:  Direnç  paraşütü  bel  bölgesine  göre   ‣ 1dk. yürüyerek dinlenme.
 ‣ Çalışma temposu   ayarlama yaparak bel bölgesine takılır. Çalışmanın
 en yüksek hızda   başlangıç yerinde ayaklar omuz genişliğinde açık,   5  ‣ 1200 metre koşu (6 dk. içinde).  …..
 olmalıdır.  eller yanda pozisyonda durulur. Çalışmayı yapacak   ‣ 1dk. yürüyerek dinlenme.
 ‣ Koşuya başlamadan   olan  kişinin  arkasında  duran  bir  yardımcı  direnç   ‣ 800 metre koşu (4 dk. içinde).
 önce arkada duran   paraşütünü bel hizasına kadar kaldırır. Verilen uya-  ‣ 1dk. yürüyerek dinlenme.
 yardımcı, paraşütü   rı ile en yüksek hızda koşuya başlanır. Mesafenin   ‣ 400 metre koşu (2 dk. içinde).
 tam açmalıdır.    sonuna  kadar  hızı  düşürülmeden  koşuya  devam
 edilir. Koşulan mesafe kadar yürüyerek başlangıç   TOPLAM
 noktasına gelinir. Hareket tekrar edilir.  Not: Öğrencinin çalışmadan alabileceği maksimum puan 25’tir. Öğrencinin aldığı toplam not 4 ile çarpılarak gerçek notu
        bulunur.
 NELER ÖĞRENDİK?
 1. Bu çalışmada neler öğrendim?  Öğretmen Görüşü:
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
 3. Bu çalışmanın performansıma faydası nelerdir?
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134