Page 127 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 127

124  DAYANIKLILIK                DAYANIKLILIK                                             125
 124


 ÇALIŞMA 3  ÇALIŞMA 5
 ÇALIŞMA ÇEŞİDİ: Aerobik  ÇALIŞMA ÇEŞİDİ: Anaerobik
 ÇALIŞMA TEMPOSU ve SÜRESİ: %50 ve 40 dk.   ÇALIŞMA TEMPOSU ve SÜRESİ: %70-75 ve 3 dk.
 KULLANILAN MALZEMELER: Masa tenisi masası, raket ve top   KULLANILAN MALZEMELER: Futbol topu
 HAZIRLIK EVRESİ: 5 dk. hafif tempoda koşu ve kol-bilek bölgesine yönelik stretc-  HAZIRLIK EVRESİ: Sporcular 3’erli gruplar oluşturarak aralarında 10 metre me-
 hing yapılır.  safe olacak şekilde futbol sahasına yerleşir. 3’erli grupların sağında ve solunda
 UYGULAMA: Forend pozisyonunda 20 dk vuruş yapılır. 2-3 dk. aktif dinlenme yapılır.   bulunan sporcularda birer tane futbol topu vardır.
 Bachand pozisyonunda 20 dk vuruş yapılır.    UYGULAMA: Ortadaki sporcu hareketlidir. Önce sağ taraftaki sporcuya koşar,  4
        metre mesafe kala ayak içi tek pas çalışması yapar ve  geriye döner. Diğer spor-
 Uygulamada  cuyla da aynı çalışma yapılır.
 dikkat edilecek hususlar                                                                            Uygulamada
 ‣ Forend ve bachand                                                                       dikkat edilecek hususlar
 vuruşunda                                                                                 ‣ Çalışma temposu
 istenilen sürede                                                                           yüksek olmalıdır.
 kesintisiz çalışma                                                                        ‣ Uygulama
 yapılmalıdır .                                                                             bittikten sonra
                                                                                            hafif  tempolu koşu
                                                                                            yapılmalıdır.



 NELER ÖĞRENDİK?
 1. Bu çalışmada neler öğrendim?
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?  NELER ÖĞRENDİK?
 3. Bu çalışmanın performansıma faydası nelerdir?  1. Bu çalışmada neler öğrendim?
        2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
 ÇALIŞMA 4  3. Bu çalışmanın performansıma faydası nelerdir?
 ÇALIŞMA ÇEŞİDİ: Aerobik  ÇALIŞMA 6
 ÇALIŞMA TEMPOSU ve SÜRESİ: %50-60 ve 3 dk.  ÇALIŞMA ÇEŞİDİ: Anaerobik
 KULLANILAN MALZEMELER: Basketbol topu, basketbol potası  ÇALIŞMA TEMPOSU ve SÜRESİ: %75-80 ve 2 dk.
 HAZIRLIK EVRESİ: 3 dakikalık koşu, 2 dakika alt ekstremite, omuz, kol bölgesine   KULLANILAN MALZEMELER: Futbolbol topu, futbol kaleleri, trafik konisi
 yönelik esnetme hareketleri yapılır.  HAZIRLIK EVRESİ: Futbola yönelik ısınma yapılır.
 UYGULAMA: Sporcu, elinde basketbol topuyla potanın sağ alt kısmında durur. Top   UYGULAMA: Kondüsyon düzeyleri birbirlerine denk kaleciler hariç 4’e 4 iki takım
 ellerle baş seviyesinin üstüne kaldırılır. İlk sıçramada top potaya doğru uzatılır ama   oluşturulur. 25x30 metre ölçülerindeki alanın iki ucuna birer kale yerleştirilir. Ka-
 şut atılmaz. Yere çift ayak düşülür. Top yine baş seviyesinin üstündedir. İkinci sıç-  lelerin  yanından    oyun  başlatılır.  Belirtilen  tempoda  hiç  durmaksızın  pas,  çalım,   Uygulamada
 ramada şut gerçekleştirilir. Seken top (ribaund) alınarak baş seviyesinin aşağısına   verkaç, şut gibi futbol oyunu içerisinde tüm harekler gerçekleştirilir. Oyun bittikten   dikkat edilecek hususlar
 indirilmeden sağ ayakla öne doğru çapraz adım alınır. Sol ayak sağ ayağın yanına   sonra tam dinlenme yapılır. Oyun 4 tekrar yapılır.
 getirilir. Potanın sol alt köşesine geçilerek hareket bu alanda tekrarlanır.              ‣ Çalışma temposu
                                                                                             yüksek olmalıdır.
 Uygulamada                                                                                ‣ Oyun sırasında
                                                                                             topun oyun alanı
 dikkat edilecek hususlar
 ‣ Çalışma temposu                                                                           dışına çıkması
                                                                                             hâlinde oyun
 belirtilen tempoda                                                                          alanı kenarında
 olmalı tempoda                                                                              bulunan toplardan
 yükselme                                                                                    biri acilen
 yada düşürme                                                                                oyuna sokulur.
 yapılmamalıdır.                                                                             Sakatlanma hâli
 ‣ Top baş seviyesinin                                                                       dışında sebep
 altına kesinlikle                                                                           ne olursa olsun
 indirilmemelidir.                                                                           sporcuların
 NELER ÖĞRENDİK?  NELER ÖĞRENDİK?                                                            belirtilen oyun
 1. Bu çalışmada neler öğrendim?  1. Bu çalışmada neler öğrendim?                            temposunun altına
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?  2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?                  düşmesine izin
 3. Bu çalışmanın performansıma faydası nelerdir?                                            verilmemelidir.
        3. Bu çalışmanın performansıma faydası nelerdir?
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132