Page 123 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 123

120  DAYANIKLILIK                DAYANIKLILIK                                             121
 120
 4.2 EŞLİ DAYANIKLILIK ÇALIŞMASI  ÇALIŞMA 3

        ÇALIŞMA ÇEŞİDİ: Anaerobik
    Eşle yapılan çalışmalarda dayanıklılık geliştirilirken koordinasyon özelliği   ÇALIŞMA TEMPOSU ve SÜRESİ: %90-100 ve 15 Sn.
 de gelişir. Ortak hareket etme, verilen komutlara uyma becerileri de üst seviyeye   HAZIRLIK EVRESİ: 15 dakika ısınma koşusu yapılır.
 çıkar.   UYGULAMA: Eşlerden biri savunma pozisyonundadır (stance). Diğer eş 1-1,5 met-
    Aşağıda sizlere 5 tane eşli dayanıklılık çalışma örneği verilmiştir.  re  mesafede  eşinin  karşısında  yüksek  çıkış  pozisyonunda  hücum  konumundadır.
        Hücum pozisyonunda olan oyuncu basketbol sahasında zikzak çizerek hareket eder.
 ÇALIŞMA 1  Savunma oyuncusu hücum oyuncusu ile mesafeyi sürekli korur ve kayma adımıyla             Uygulamada
 ÇALIŞMA ÇEŞİDİ: Aerobik  onu takip eder. Bir tam tur sonunda eşler yer değiştirir. Tam dinlenme yapıldıktan  dikkat edilecek hususlar
 Uygulamada  ÇALIŞMA TEMPOSU : %50-65   sonra hareket diğer eş tarafından tekrarlanır. Çalışma 4-5 tekrar yapılır.
 dikkat edilecek hususlar  HAZIRLIK EVRESİ: 15 dakika ısınma koşusu yapılır. Eşlerden biri atlama ipini tutar.       ‣ Çalışma yüksek
 Atlayış beraber uygulanır. Eşler yüzleri birbirine dönük pozisyonda dururlar.              tempoda
   ‣ Uygulamada    UYGULAMA: ‣ 30 defa ip atlanır, 5 saniye dinlenme süresi verilir.        yapılmalıdır.
 belirtilen süre ve     ‣ 40 defa ip atlanır, 10 saniye dinlenme süresi verilir.             ‣ Çalışma süresi 15
 sayılara  dikkat     ‣ 50 defa ip atlanır, 30 saniye dinlenme süresi verilir.              saniye sürmeli ve
 edilmelidir.     ‣ 60 defa ip atlanır, 30 saniye dinlenme süresi verilir.                  çalışmanın ardından
   ‣ Uygulama yavaş     ‣ 70 defa ip atlanır, 30 saniye dinlenme süresi verilir.            tam dinlenme
 tempoda olmalıdır.     ‣ 80 defa ip atlanır, 30 saniye dinlenme süresi verilir.            süresi verilmelidir.
 (Saniyede bir     ‣ 90 defa ip atlanır, 30 saniye dinlenme süresi verilir.                  ‣ Hücum ve savunma
 atlayış olacak     ‣ 100 defa ip atlanır, 4 dakikalık dinlenme süresi verilir.             oyuncuları yer
 şekilde tempo      Uygulama bir  kere daha tekrarlanır. 2. uygulama sırasında diğer eş atlama   değiştirerek
 ayarlanmalıdır.)  ipini alır. Uygulama bitince 10 dakikalık hafif tempolu koşu ve stretching yapılır.  çalışmayı
   ‣ Atlayış temposu or-  NELER ÖĞRENDİK?                                                   yapmalıdır.
 ta-yüksek derecede   1. Bu çalışmada neler öğrendim?                                        ‣ Kayma adımıyla
 yapılmalıdır.  NELER ÖĞRENDİK?  2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?                       hareket edilmelidir.
 1. Bu çalışmada neler öğrendim ?  3. Bu çalışmada arkadaşımla uyumum nasıldı?
        4. Bu çalışmanın performansıma faydası nelerdir?
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım ?  ÇALIŞMA 4
 3. Bu çalışmada arkadaşımla uyumum   ÇALIŞMA ÇEŞİDİ: Anaerobik
 nasıldı ?  ÇALIŞMA TEMPOSU ve SÜRESİ: %70-80 ve 3 dk.
 4. Bu çalışmanın performansıma faydası   HAZIRLIK EVRESİ: 15 dakika ısınma koşusu yapılır. Sporcular 2 eşit gruba ayrılır.
 nelerdir?  1. grup file önünde 2 numaralı alanda arka arkaya sıraya geçerler. 2. grupda 1.
        grubun karşısında 4 numaralı alanda her sporcunun elinde voleybol topu olacak
        şekilde sıraya geçerler.
 ÇALIŞMA 2   UYGULAMA: Elinde top olan sporcu ile karşısındaki sporcu aynı anda sıçrama ha-
 ÇALIŞMA ÇEŞİDİ: Aerobik  reketini yapar. Elinde top olan sporcu topu file üzerinde en üst noktaya uzatır.   Uygulamada
 ÇALIŞMA TEMPOSU ve SÜRESİ: %50-60 ve 5 dk.  Karşıdaki eş bu topa her iki eliyle uzanarak hareketi tamamlarlar. Eşler kayma  dikkat edilecek hususlar
 HAZIRLIK EVRESİ: 15 dakika ısınma koşusu yapılır.  adımıyla 3 numaralı alana giderek blok hareketini yaparlar. Tekrar kayma adımı
 UYGULAMA: Oyuncular 2’şerli gruplara  ayrılır. Eşlerden biri smaç vurur, karşı-  ile 4 numaralı alana giderek blok hareketini yaparlar. Uygulama bittikten sonra     ‣ Gruplar aynı anda
 sındaki eş manşet pasla karşılar. Manşet pas alan sporcular kayma adımıyla yer   bulunduğu  alandaki  voleybol  sahası  çizgilerinin  etrafından  yürüyerek  başlangıç   sıçrayıp, uygulamayı
 değiştirir. 5 dakika çalışma yaptıktan sonra smaç vuran ve manşet pas alan eşler   noktasına gelir.  beraber yapmalıdır.
 yer değiştirir. Çalışma 5 dakika daha devam eder. 2 set çalışmadan sonra 2 dakika           ‣ Blok hareketinin
 dinlenme süresi verilir. Tekrar 10 dakikalık 2 set çalışma yapılır                         uygulamasında
                                                                                            tekniğe dikkat
 Uygulamada
 dikkat edilecek hususlar                                                                   edilmelidir.
                                                                                             ‣ Kayma adımıyla
   ‣ Çalışma   sırasın-                                                                     hareket edilmelidir.
 da    tempoya  dikkat                                                                       ‣ 10 tekrar yapılarak
 edilmeli  temponun                                                                         uygulama bitirilir.
 düşmesine ya da art-
 masına müsade edil-
 memelidir.
   ‣ Smaç ve manşet pas  NELER ÖĞRENDİK?  NELER ÖĞRENDİK?
 hareketlerinde  tek-  1. Bu çalışmada neler öğrendim?  1. Bu çalışmada neler öğrendim ?
 nik bozulmamalıdır.  2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?  2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım ?
 3. Bu çalışmada arkadaşımla uyumum nasıldı?  3. Bu çalışmada arkadaşımla uyumum nasıldı ?
 4. Bu çalışmanın performansıma faydası nelerdir?  4. Bu çalışmanın performansıma faydası nelerdir?
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128