Page 125 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 125

122  DAYANIKLILIK                DAYANIKLILIK                                             123
 122


 ÇALIŞMA 5  4.3 ALETLE DAYANIKLILIK ÇALIŞMASI
 ÇALIŞMA ÇEŞİDİ: Aerobik  Sporcuların  bireysel  dayanıklılıklarını  geliştirmeleri,  performanslarını
 ÇALIŞMA TEMPOSU ve SÜRESİ: % 50-65 ve 5 dakika  yükseltmeleri  için  çeşitli  aletlerle  de  çalışma  yapmaları  gerekir.  Aletle  yapılan
 HAZIRLIK EVRESİ: 15 dakika ısınma koşusu yapılır.  çalışmalar sayesinde yarışma esnasında karşılaşabilecekleri zorluklara karşı ko-
 UYGULAMA: Voleybol filesinin önünde iki sporcu karşılıklı durur. Bir eş filenin  al-  yabilme yetenekleri de gelişir.
 tından topu verir, diğer eş topu alır, sıçrayarak filenin üzerinden eşine verir. Geriye   Aşağıda 5 farklı aletle dayanıklılık çalışması örnek olarak  verilmiştir.
 dönerek 15-20 metre süratle koşar. 5 defa dikey sıçrama hareketi yapılır. Tekrar
 file önüne gelir ve aynı çalışmayı tekrar eder. Çalışma 5 dakika devam eder. Eşler   ÇALIŞMA 1
 yer değiştirir, uygulamayı diğer eş de yapar. 1 dakika dinlenme süresinden sonra 2   ÇALIŞMA ÇEŞİDİ: Aerobik
 set daha uygulama yapılır.
        ÇALIŞMA TEMPOSU ve SÜRESİ: 15 km/s hızla ve 60 dk.
        KULLANILAN MALZEMELER: Bisiklet
        HAZIRLIK EVRESİ: 10 dakika düşük tempoda bisiklet sürme (5 km/s) yapılır.
        UYGULAMA: Sporcular, az eğimli bir yolda istenilen tempoda ve sürede sürüşünü
 Uygulamada
 dikkat edilecek hususlar  yapar.
 ‣ Çalışma  yüksek                                                                                   Uygulamada
 tempoda olmalıdır.                                                                         dikkat edilecek hususlar
 ‣ Dikey sıçrama                                                                          ‣ Çalışma verilen
 hareketinde kollar                                                                         tempo  ve süreye
 yukarıya doğru                                                                             uygun olarak
 dirseklerden                                                                               yapılmalıdır.
 bükülmelidir.
 ‣ Çalışmalar  verilen
 tekrar sayısı ve
 süreye uygun
 olarak yapılmalıdır.  NELER ÖĞRENDİK?
 1. Bu çalışmada neler öğrendim?
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
 3. Bu çalışmada arkadaşımla uyumum nasıldı?  NELER ÖĞRENDİK?
 4. Bu çalışmanın performansıma faydası nelerdir?
        1. Bu çalışmada neler öğrendim ?
 ÇALIŞMA 6  2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım ?
 ÇALIŞMA ÇEŞİDİ: Aerobik yada anaerobik  3. Bu çalışmanın performansıma faydası nelerdir ?
 ÇALIŞMA TEMPOSU: Yapılabilen çalışma temposunun % 1-2 daha hızlısı
 HAZIRLIK EVRESİ: 15 dakika ısınma koşusu yapılır. Isınma egzersizleri yapılır.  ÇALIŞMA 2
 UYGULAMA: Bu  çalışma  800,  1500,  3000,  5000,  10000  metre  koşucuları  için   ÇALIŞMA ÇEŞİDİ: Aerobik
 Uygulamada  atletizim pistinde yapılabilir. Çalışmada koşulacak mesafeye bağlı olarak koşunun   ÇALIŞMA TEMPOSU ve SÜRESİ: %30-40 ve 45-60 dk.
 dikkat edilecek hususlar  temposunu yükseltici bir ya da daha fazla eş   KULLANILAN MALZEMELER: Ağırlık yeleği (3kg)
 ‣ Çalışmayı yapan   kullanılabilir. Çalışmayı yapacak kişi ya da kişi-  HAZIRLIK EVRESİ: 5 dakika düşük tempoda koşu ve stretching yapılır.
 kişilerin temposu  ler koşmaya başlarken tempo yükseltici eş de   UYGULAMA: 3 kg.lık ağırlık yeleği giyilir. Belirlenen güzergahta, istenilen tempo
 düşmemelidir.  koşmaya başlar. Tempo yükselticinin çalışma-  ve sürede koşu yapılır.
 ‣ Tempoyu tutan   yı yapan eşlerin temposundan %1 - %2 daha                                         Uygulamada
 kişiler tempoyu   hızlı koşması istenirken çalışan eşlerinde aynı                         dikkat edilecek hususlar
 çok yüksek   tempoya  ayak  uydurmaları  gerekir.  Çalışma                                ‣ Çalışma verilen
 tutmamalıdır.  mesafesine göre 2 turda bir tempo yükseltici                                tempo  ve süreye
 eş değiştirilir. Dinlenmiş pozisyonda olan diğer                                           uygun olarak
 eş, çalışmaya katılır. Bu değişim, çalışan kişile-                                         yapılmalıdır.
 rin temposunu düşürmeden çalışmanın sonu-
 na kadar devam ettirilir.


 NELER ÖĞRENDİK?
 1. Bu çalışmada neler öğrendim?            NELER ÖĞRENDİK?
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?       1. Bu çalışmada neler öğrendim?
 3. Bu çalışmada arkadaşımla uyumum nasıldı?
 4. Bu çalışmanın performansıma faydası nelerdir?  2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
                                            3. Bu çalışmanın performansıma faydası nelerdir?
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130