Page 164 - YÜZME
P. 164
4. ÜNİTE: YÜZMENİN TEMEL TEKNİKLERİ VE UYGULAMALARI
SPOR LİSESİ-YÜZME
KENDİMİZİ DEĞERLENDİRELİM - 4
Kelebek Yüzme Tekniği Kontrol Tablosu
Bu kontrol tablosu öğrencinin kelebek tekniği ile yüzerken yapması gereken davranışları kapsamak-
tadır. Öğrencinin davranışı yapabilme durumuna göre en uygun seçenek ‘‘öğretmen’’ tarafından ‘‘X’’
ile işaretlenecektir.
Öğrencinin adı ve soyadı:
Sınıfı ve numarası: Tanılayıcı Dallandırılmış Ağaç
Hiç Kısmen
Gözlenecek Davranışlar Yapamıyor Yapabiliyor Yapıyor Mükemmel Aşağıda, kelebek yüzme tekniğine ait bilgiler tanılayıcı dallandırılmış ağaç bi-
Yapıyor
Kol Tekniği ile İlgili Ölçütler çiminde verilmiştir. Bu ifadelerin bazıları doğru, bazıları yanlıştır. İlk kutucuktan iti-
Dışa süpürme aşamasında kolunu suya
sokarak ellerini dışa döndürür. baren bilgilerin doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek yönlendirici harfleri takip
İçe süpürme aşamasında kollarını hafif ediniz. Son ulaştığınız çıkışı işaretleyiniz. Unutmayın ki sadece bir çıkıştan çıkma
yana açıp dirseklerini biraz bükerek suyu
çekmeye başlar.
hakkınız vardır.
Yukarı süpürme aşamasında kollarıyla
suyu bacaklarına doğru çekerek ellerini
vücudunun yanına getirir.
Kolun suyu itişi bittikten sonra kollarını
sudan çıkarıp hafif yandan bir yol izleye-
rek tekrar suya sokar. Dolfin ayak vuruşu, bir üst ve bir
Ayak Vuruş Tekniği ile İlgili Ölçütler alt vuruştan oluşur. Buna yunus
Dizlerini bükerek üst bacağını suya indirir vuruşu da denir.
ve ayak parmak uçlarını gergin olarak içe
doğru döndürür.
Bacağını kuvvetli bir şekilde aşağı doğru
vurup vücudunu yukarı kaldırarak suda D Y
ilerler.
Üst vuruş hareketi, bacaklar
Daha sonra bacaklarını düzelterek uzanmış durumdayken kalça Kelebek yüzme tekiğinde yukarı
süpürme hareketi yapılırken
gevşemiş bir şekilde yukarıya kaldırıp
harekete yeniden başlar. ekleminden itibaren yapılır. nefes alınır.
Vücut Pozisyonu ve Nefes Alma ile İlgili Ölçütler
İlk ayak vuruşunu kollarıyla suyu çektik-
ten sonra yapar.
Kolları suya girdikten sonra ikinci ayak D Y D Y
vuruşunu gerçekleştirir. Yukarıya Kalçayı su sevi- Su seviyesinin İçeri süpürme
Kollarıyla suyu çektikten sonra nefes alır. süpürme, kelebek yesinde tutama- çok üstüne çıka- hareketi, kollar
yüzme tekniğinde yıp yavaşlamaya rak erken nefes 90-100 derecelik
Kollarını tekrar suya getirip çekene kadar nefes alıp verme sebep olmak, almak, zamanla- açıya getirilerek
geçen sürede başını sudan kaldırmaz. ile ilgilidir. ayak vuruş hata- ma hatasıdır. tamamlanır.
Çeşitli nefes alma düzenlerini uygular. D Y D sıdır. Y D Y D Y
Öğretmenin öğrenci hakkındaki görüşleri: ............................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................. Çıkış 1 Çıkış 2 Çıkış 3 Çıkış 4 Çıkış 5 Çıkış 6 Çıkış 7 Çıkış 8
...............................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
160 161