Page 163 - YÜZME
P. 163
SPOR LİSESİ-YÜZME
Kelebek Yüzme Tekniği Kontrol Tablosu
Bu kontrol tablosu öğrencinin kelebek tekniği ile yüzerken yapması gereken davranışları kapsamak-
tadır. Öğrencinin davranışı yapabilme durumuna göre en uygun seçenek ‘‘öğretmen’’ tarafından ‘‘X’’
ile işaretlenecektir.
Öğrencinin adı ve soyadı:
Sınıfı ve numarası:
Hiç Kısmen
Gözlenecek Davranışlar Yapamıyor Yapabiliyor Yapıyor Mükemmel
Yapıyor
Kol Tekniği ile İlgili Ölçütler
Dışa süpürme aşamasında kolunu suya
sokarak ellerini dışa döndürür.
İçe süpürme aşamasında kollarını hafif
yana açıp dirseklerini biraz bükerek suyu
çekmeye başlar.
Yukarı süpürme aşamasında kollarıyla
suyu bacaklarına doğru çekerek ellerini
vücudunun yanına getirir.
Kolun suyu itişi bittikten sonra kollarını
sudan çıkarıp hafif yandan bir yol izleye-
rek tekrar suya sokar.
Ayak Vuruş Tekniği ile İlgili Ölçütler
Dizlerini bükerek üst bacağını suya indirir
ve ayak parmak uçlarını gergin olarak içe
doğru döndürür.
Bacağını kuvvetli bir şekilde aşağı doğru
vurup vücudunu yukarı kaldırarak suda
ilerler.
Daha sonra bacaklarını düzelterek
gevşemiş bir şekilde yukarıya kaldırıp
harekete yeniden başlar.
Vücut Pozisyonu ve Nefes Alma ile İlgili Ölçütler
İlk ayak vuruşunu kollarıyla suyu çektik-
ten sonra yapar.
Kolları suya girdikten sonra ikinci ayak
vuruşunu gerçekleştirir.
Kollarıyla suyu çektikten sonra nefes alır.
Kollarını tekrar suya getirip çekene kadar
geçen sürede başını sudan kaldırmaz.
Çeşitli nefes alma düzenlerini uygular.
Öğretmenin öğrenci hakkındaki görüşleri: ............................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
160