Page 163 - YÜZME
P. 163

SPOR LİSESİ-YÜZME




                Kelebek Yüzme Tekniği Kontrol Tablosu
                Bu kontrol tablosu öğrencinin kelebek tekniği ile yüzerken yapması gereken davranışları kapsamak-
                tadır. Öğrencinin davranışı yapabilme durumuna göre en uygun seçenek ‘‘öğretmen’’ tarafından ‘‘X’’
                ile işaretlenecektir.
                Öğrencinin adı ve soyadı:
                Sınıfı ve numarası:

                                                      Hiç          Kısmen
                Gözlenecek Davranışlar                Yapamıyor    Yapabiliyor Yapıyor     Mükemmel
                                                                                           Yapıyor
                Kol Tekniği ile İlgili Ölçütler
                Dışa süpürme aşamasında kolunu suya
                sokarak ellerini dışa döndürür.
                İçe süpürme aşamasında kollarını hafif
                yana açıp dirseklerini biraz bükerek suyu
                çekmeye başlar.
                Yukarı süpürme aşamasında kollarıyla
                suyu bacaklarına doğru çekerek ellerini
                vücudunun yanına getirir.
                Kolun suyu itişi bittikten sonra kollarını
                sudan çıkarıp hafif yandan bir yol izleye-
                rek tekrar suya sokar.
                Ayak Vuruş Tekniği ile İlgili Ölçütler
                Dizlerini bükerek üst bacağını suya indirir
                ve ayak parmak uçlarını gergin olarak içe
                doğru döndürür.
                Bacağını kuvvetli bir şekilde aşağı doğru
                vurup vücudunu yukarı kaldırarak suda
                ilerler.
                Daha sonra bacaklarını düzelterek
                gevşemiş bir şekilde yukarıya kaldırıp
                harekete yeniden başlar.
                Vücut Pozisyonu ve Nefes Alma ile İlgili Ölçütler
                İlk ayak vuruşunu kollarıyla suyu çektik-
                ten sonra yapar.
                Kolları suya girdikten sonra ikinci ayak
                vuruşunu gerçekleştirir.
                Kollarıyla suyu çektikten sonra nefes alır.
                Kollarını tekrar suya getirip çekene kadar
                geçen sürede başını sudan kaldırmaz.
                Çeşitli nefes alma düzenlerini uygular.

                Öğretmenin öğrenci hakkındaki görüşleri: ............................................................................................
                ...............................................................................................................................................................
                ...............................................................................................................................................................
                ..............................................................................................................................................................
                ..............................................................................................................................................................
                ...............................................................................................................................................................
                ..............................................................................................................................................................
                ...............................................................................................................................................................
                ...............................................................................................................................................................
                ...............................................................................................................................................................
                ...............................................................................................................................................................





                                                          160
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168