Page 82 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 82
AÇLIK
AÇLIK
UYARAN UYARANDAN BEKLENEN VE DETAYLI AÇIKLAMA (ÖĞRETMEN İÇİN)
1. Dünyadaki Açlığın Nedenleri (1. Hafta Gazete ve Rol Kartları Ek 1) • Öğrencilerin dünyada ciddi boyutlarda yaşanan açlık sorununu, altında yatan nedenlerle birlikte fark etmeleri beklenmektedir.
2. Gıda Güvenliği (2. Hafta Slaytlar) • Gıda güvensizliği ve gıda güvenliği kavramlarının ne olduğunu, gıda güvenliği adına başta israf olmak üzere neler yapılması gerektiğine
3. Çözüm Arayışları (3. Hafta Genel Ağ Adresleri) dair farkındalık kazanmaları hedeflenmektedir.
• Açlığa son vermek için üretimden tüketim aşamasına kadar gıda güvenliği ve gıda güvencesi için yapılan çalışmalardan hareketle
inovatif fikirler geliştirmesi beklenmektedir.
1. HAFTA 2. HAFTA 3. HAFTA
Ders İşleniş Sırası Ders İşleniş Sırası Ders İşleniş Sırası
1. Uyaran 1. Uyaran 1. Uyaran
2. Senaryo Tabanlı Etkinlik Kartları 2. Tartışmayı Yönlendirecek Örnek Sorular 2. Soruna Yönelik Hedef Teknik Sorular
3. Tartışmayı Yönlendirecek Örnek Sorular 3. Değerlendirme Soruları 3. Değerlendirme Soruları
4. Değerlendirme Soruları 4. Uyaran Gözlem Tablosu 2 4. Uyaran Gözlem Tablosu 3
5. Uyaran Gözlem Tablosu 1 5. Avantaj/Dezavantaj Uygulaması 5. Zihin Haritası 3
6. Problem Süzgeci 1 6. Zihin Haritası 2 6. Problem Süzgeci 2
7. Zihin Haritası 1 7. Yansıtma Yazısı 7. Yansıtma Yazısı
8. Yansıtma Yazısı
Araçlar Araçlar Araçlar
• Gazete (uyaran) • Video, afiş ve makale, tez vs. (uyaran) • Çeşitli Uyaranlar
• Senaryo Tabanlı Etkinlik Kartları • Tartışmayı Yönlendirecek Sorular Hakkında Öğrenci Notları • Soruna Yönelik Hedef Teknik Sorunlar Hakkında Öğrenci Notları
• Tartışmayı Yönlendirecek Sorular Hakkında Öğrenci Notları Formu Formu
Formu • Değerlendirme Soruları Hakkında Öğrenci Cevap Formu • Değerlendirme Soruları Hakkında Öğrenci Cevap Formu
• Değerlendirme Soruları Hakkında Öğrenci Cevap Formu • Uyaran Gözlem Tablosu 2 • Uyaran Gözlem Tablosu 3
• Uyaran Gözlem Tablosu 1 • Avantaj/Dezavantaj Tablosu • Zihin Haritası 3
• Problem Süzgeci 1 • Zihin Haritası 2 • Problem Süzgeci 2
• Akış Şeması (Problem) • Yansıtma Yazısı Formu • Yansıtma Yazısı Formu
• Zihin Haritası 1 Online Diary
• Yansıtma Yazısı Formu Yansıtma yazısı EBA sistemine yüklenecektir. Yansıtma yazısı yazılır- Online Diary
Online Diary ken “Gözlem Tablosu 2”, “Tartışmayı Yönlendirecek Sorular Hakkında Yansıtma yazısı EBA sistemine yüklenecektir. Yansıtma yazısı yazılırken
“Gözlem Tablosu 3”, “Soruna Yönelik Hedef Teknik Sorunlar Hakkında
Yansıtma yazısı EBA sistemine yüklenecektir. Yansıtma yazısı yazılır- Öğrenci Notları Formu” ve “Değerlendirme Soruları Hakkında Öğrenci
ken “Gözlem Tablosu 1”, “Tartışmayı Yönlendirecek Sorular Hakkında Cevap Formu” kullanılacaktır. Öğrenci Notları Formu” ve “Değerlendirme Soruları Hakkında Öğrenci
Öğrenci Notları Formu” ve “Değerlendirme Soruları Hakkında Öğrenci Cevap Formu” kullanılacaktır.
Cevap Formu” kullanılacaktır. Ders Zamanlaması Ders Zamanlaması
Ders Zamanlaması 1. Ders Saati İçin; Öğretmene Not
1 ve 2. Ders Saati İçin; • “Slayt” uyaranının verilmesi (20 dk.) • Birden çok uyaran vardır. İlk uyaran verilir ve bu uyaranla ilgili öğ-
“Gazete” uyaranının verilmesi (15 dk.) • “Tartışmayı Yönlendirici Örnek Sorular”ın sorulması ve öğrenci- rencilere “Soruna Yönelik Hedef Teknik Sorular” ve Değerlendir-
• “Senaryo Tabanlı Etkinlik Kartları” uygulamasının yapılması (35 dk.) nin ilgili formu doldurması (20 dk.) me Soruları” yöneltilir.
• “Tartışmayı Yönlendirici Örnek Sorular”ın sorulması ve öğrencinin 2 ve 3. Ders Saati İçin; • Bu derste en fazla 3 uyaran ve onlara bağlı “Soruna Yönelik Teknik
ilgili formu doldurması (15 dk.)
• “Değerlendirme Soruları”nın sorulması ve öğrencilerin ilgili formu • “Değerlendirme Soruları”nın sorulması ve öğrencilerin ilgili Sorular” ile “Değerlendirme Soruları” verilebilir. Öğrenci “Uya-
doldurması (15 dk.) formu doldurması (20 dk.) ran Gözlem Tablosu 3”ü doldurduktan sonra “Zihin Haritası 3” ve
3. Ders Saati İçin; • “Uyaran Gözlem Tablosu 2”nin doldurulması (15 dk.) Problem Süzgeci 2”ye geçilir. Buradan hareketle öğrencilerin fikir
üretme aşamasına geçmeleri beklenir.
• “Uyaran Gözlem Tablosu 1”in doldurulması (15 dk.) • “Avantaj/Dezavantaj” uygulamasının yapılması ve ilgili tablonun
• “Problem Süzgeci 1” uygulamasının yapılması (15 dk.) doldurulması (20 dk.)
• Zihin Haritası 1 (10 dk.) • Zihin Haritası 2 (15 dk.)
Ders Dışı Zaman Ders Dışı Zaman
• Yansıtma Yazısı Formunun doldurulması ve EBA’ya girilmesi (2 gün) • Yansıtma Yazısı Formu doldurulması ve EBA’ya girilmesi (2 gün)