Page 82 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 82

AÇLIK
 AÇLIK




 UYARAN  UYARANDAN BEKLENEN VE DETAYLI AÇIKLAMA (ÖĞRETMEN İÇİN)

 1.     Dünyadaki Açlığın Nedenleri (1. Hafta Gazete ve Rol Kartları Ek 1)  •   Öğrencilerin dünyada ciddi boyutlarda yaşanan açlık sorununu, altında yatan nedenlerle birlikte fark etmeleri beklenmektedir.
 2.   Gıda Güvenliği (2. Hafta Slaytlar)  •   Gıda güvensizliği ve gıda güvenliği kavramlarının ne olduğunu, gıda güvenliği adına başta israf olmak üzere neler yapılması gerektiğine
 3.   Çözüm Arayışları (3. Hafta Genel Ağ Adresleri)           dair farkındalık kazanmaları hedeflenmektedir.

 •   Açlığa son vermek için üretimden tüketim aşamasına kadar gıda güvenliği ve gıda güvencesi için yapılan çalışmalardan hareketle
          inovatif fikirler geliştirmesi beklenmektedir.


 1. HAFTA  2. HAFTA                                               3. HAFTA

 Ders İşleniş Sırası   Ders İşleniş Sırası   Ders İşleniş Sırası
 1.   Uyaran  1.   Uyaran               1.   Uyaran
 2.   Senaryo Tabanlı Etkinlik Kartları  2.   Tartışmayı Yönlendirecek Örnek Sorular  2.   Soruna Yönelik Hedef Teknik Sorular
 3.   Tartışmayı Yönlendirecek Örnek Sorular  3.   Değerlendirme Soruları  3.   Değerlendirme Soruları
 4.   Değerlendirme Soruları  4.   Uyaran Gözlem Tablosu 2  4.   Uyaran Gözlem Tablosu 3
 5.   Uyaran Gözlem Tablosu 1  5.   Avantaj/Dezavantaj Uygulaması  5.   Zihin Haritası 3
 6.   Problem Süzgeci 1  6.   Zihin Haritası 2  6.   Problem Süzgeci 2
 7.   Zihin Haritası 1  7.   Yansıtma Yazısı  7.   Yansıtma Yazısı
 8.   Yansıtma Yazısı

 Araçlar  Araçlar                      Araçlar
   •   Gazete (uyaran)  •   Video, afiş ve makale, tez vs. (uyaran)  •   Çeşitli Uyaranlar
 •   Senaryo Tabanlı Etkinlik Kartları  •   Tartışmayı Yönlendirecek Sorular Hakkında Öğrenci Notları   •   Soruna Yönelik Hedef Teknik Sorunlar Hakkında Öğrenci Notları
 •   Tartışmayı Yönlendirecek Sorular Hakkında Öğrenci Notları   Formu  Formu
 Formu  •   Değerlendirme Soruları Hakkında Öğrenci Cevap Formu  •   Değerlendirme Soruları Hakkında Öğrenci Cevap Formu
 •   Değerlendirme Soruları Hakkında Öğrenci Cevap Formu  •   Uyaran Gözlem Tablosu 2  •   Uyaran Gözlem Tablosu 3
 •   Uyaran Gözlem Tablosu 1  •   Avantaj/Dezavantaj Tablosu  •   Zihin Haritası 3
 •   Problem Süzgeci 1  •   Zihin Haritası 2  •   Problem Süzgeci 2
 •   Akış Şeması (Problem)  •   Yansıtma Yazısı Formu  •   Yansıtma Yazısı Formu
 •   Zihin Haritası 1  Online Diary
 •   Yansıtma Yazısı Formu  Yansıtma yazısı EBA sistemine yüklenecektir. Yansıtma yazısı yazılır-  Online Diary
 Online Diary   ken “Gözlem Tablosu 2”, “Tartışmayı Yönlendirecek Sorular Hakkında   Yansıtma yazısı EBA sistemine yüklenecektir. Yansıtma yazısı yazılırken
                                       “Gözlem Tablosu 3”, “Soruna Yönelik Hedef Teknik Sorunlar Hakkında
 Yansıtma yazısı EBA sistemine yüklenecektir. Yansıtma yazısı yazılır-  Öğrenci Notları Formu” ve “Değerlendirme Soruları Hakkında Öğrenci
 ken “Gözlem Tablosu 1”, “Tartışmayı Yönlendirecek Sorular Hakkında   Cevap Formu” kullanılacaktır.  Öğrenci Notları Formu” ve “Değerlendirme Soruları Hakkında Öğrenci
 Öğrenci Notları Formu” ve “Değerlendirme Soruları Hakkında Öğrenci   Cevap Formu” kullanılacaktır.
 Cevap Formu” kullanılacaktır.  Ders Zamanlaması   Ders Zamanlaması
 Ders Zamanlaması   1. Ders Saati İçin;  Öğretmene Not
 1 ve 2. Ders Saati İçin;  •   “Slayt” uyaranının verilmesi (20 dk.)  •   Birden çok uyaran vardır. İlk uyaran verilir ve bu uyaranla ilgili öğ-
 “Gazete” uyaranının verilmesi (15 dk.)  •   “Tartışmayı Yönlendirici Örnek Sorular”ın sorulması ve öğrenci-  rencilere “Soruna Yönelik Hedef Teknik Sorular” ve Değerlendir-
 •   “Senaryo Tabanlı Etkinlik Kartları” uygulamasının yapılması (35 dk.)  nin ilgili formu doldurması (20 dk.)  me Soruları” yöneltilir.
 •   “Tartışmayı Yönlendirici Örnek Sorular”ın sorulması ve öğrencinin   2 ve 3. Ders Saati İçin;  •   Bu derste en fazla 3 uyaran ve onlara bağlı “Soruna Yönelik Teknik
 ilgili formu doldurması (15 dk.)
 •   “Değerlendirme Soruları”nın sorulması ve öğrencilerin ilgili formu   •   “Değerlendirme Soruları”nın sorulması ve öğrencilerin ilgili   Sorular”  ile  “Değerlendirme  Soruları”  verilebilir.  Öğrenci  “Uya-
 doldurması (15 dk.)  formu doldurması (20 dk.)  ran Gözlem Tablosu 3”ü doldurduktan sonra “Zihin Haritası 3” ve
 3.  Ders Saati İçin;  •   “Uyaran Gözlem Tablosu 2”nin doldurulması (15 dk.)  Problem Süzgeci 2”ye geçilir. Buradan hareketle öğrencilerin fikir
                                            üretme aşamasına geçmeleri beklenir.
 •   “Uyaran Gözlem Tablosu 1”in doldurulması (15 dk.)  •   “Avantaj/Dezavantaj” uygulamasının yapılması ve ilgili tablonun
 •   “Problem Süzgeci 1” uygulamasının yapılması (15 dk.)  doldurulması (20 dk.)
 •    Zihin Haritası 1 (10 dk.)  •   Zihin Haritası 2 (15 dk.)
 Ders Dışı Zaman  Ders Dışı Zaman
 •   Yansıtma Yazısı Formunun doldurulması ve EBA’ya girilmesi (2 gün)  •   Yansıtma Yazısı Formu doldurulması ve EBA’ya girilmesi (2 gün)
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87