Page 84 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 84
Öğretmene Not Öğretmene Not 1, 2 ve 3. Ders Saati İçin;
Tartışma ve değerlendirme sözlü olarak sınıfça yapılacaktır. Öğrencile- Tartışma ve değerlendirme sözlü olarak sınıfça yapılacaktır. Öğrencile- • Uyaranının verilmesi (5 dk.)
re verilen formların doldurulması bireyseldir. Öğrenci veya gruplaşan re verilen formların doldurulması bireyseldir. Bu durum “Avantaj/De- • “Soruna Yönelik Hedef Teknik Sorular”ın sorulması ve öğrencinin
öğrenciler verilen süre içinde formları dolduramamışsa “Ders Dışı Za- zavantaj Tablosu” için de geçerlidir. Öğrenci veya gruplaşan öğrenciler ilgili formu doldurması (10 dk.)
UYARANDAN BEKLENEN VE DETAYLI AÇIKLAMA (ÖĞRETMEN İÇİN) man”da bireysel olarak dolduracaktır. verilen süre içinde söz konusu formları ve tabloyu dolduramamışsa • “Değerlendirme Soruları”nın sorulması ve öğrencilerin ilgili
“Ders Dışı Zaman”da bireysel olarak dolduracaktır. formu doldurması (10 dk.)
• Öğrencilerin dünyada ciddi boyutlarda yaşanan açlık sorununu, altında yatan nedenlerle birlikte fark etmeleri beklenmektedir. 1. Gazete (Uyaran) • “Uyaran Gözlem Tablosu 3”ün doldurulması (5 dk.)
• Gıda güvensizliği ve gıda güvenliği kavramlarının ne olduğunu, gıda güvenliği adına başta israf olmak üzere neler yapılması gerektiğine 1. Slayt (Uyaran) • “Zihin Haritası 3” uygulamasının yapılması (20 dk.)
dair farkındalık kazanmaları hedeflenmektedir. • Problem Süzgeci 2 (10 dk.)
• Açlığa son vermek için üretimden tüketim aşamasına kadar gıda güvenliği ve gıda güvencesi için yapılan çalışmalardan hareketle
inovatif fikirler geliştirmesi beklenmektedir. Ders Dışı Zaman
• Yansıtma Yazısı Formunun doldurulması ve EBA’ya girilmesi (2 gün)
Öğretmene Not
• Tartışma ve değerlendirme sözlü olarak sınıfça yapılacaktır.
Öğrencilere verilen formların doldurulması bireyseldir. Bu durum
“Zihin Haritası” için de geçerlidir. Öğrenci veya gruplaşan öğren-
NOT: Gazeteler tam sayfa detaylı olarak ek 1 kısmında verilmiştir. ciler verilen süre içinde söz konusu formları ve tabloyu doldura-
mamışsa “Ders Dışı Zaman”da bireysel olarak dolduracaktır.
2. Senaryo Tabanlı Etkinlik Kartları
1. Genel Ağ Adresleri (Uyaran)
https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.955/index.
html#/main/curriculumResource?resourceID=8a4ebfe18a7b05d-
61701dfc31d55559f&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true
https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.955/index.html#/
NOT: Senaryo tabanlı etkinlik kartları tam sayfa detaylı olarak ek 1 main/curriculumResource?resourceID=f253f9c41f00dcf3385980a-
kısmında verilmiştir. 09a9d821a&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true
Öğretmene Not 2. Soruna Yönelik Hedef Teknik Sorular
• Öğrencilerden kendilerine sunulan “DÜNYANIN AÇLIK AYIBI” te- Öğretmene Not
malı gazete tasarımını incelemeleri istenir. • Öğrenci aşağıdaki tabloyu dolduracak.
• Hazırlanan rol kartları öğrencilere rastgele dağıtılır ve bu gazete- • Aşağıdaki sorular “1. uyaran” üzerine verilmiştir. Uyarana göre
de bildirilen uluslararası kongreyi sınıfta canlandırmaları gerektiği 2. Tartışmayı Yönlendirecek Örnek Sorular sorular değişebilir.
açıklanır. Öğretmene Not
• Kendilerine verilen rol kartlarındaki ülke isimlerini ve rolleri gaze- • Öğrenci aşağıdaki tabloyu dolduracak. Sorular Öğrenci Cevapları
teye göre incelemeleri istenir.
• Kongre başlamadan önce birkaç dakika süre verilerek kongre sıra- Tartışmayı Yönlendirecek Sorular Hakkında Öğrenci Notları Formu
sında görev aldıkları ülke ve rol adına ortaya koyacakları düşünce-
lerini zihinlerinde tasarlamaları ve kartlarda yer alan ilgili boşluğa Sorular Öğrenci Notları Sorular
kendilerine göre notlar almaları belirtilir. 1. Topraksız tarım yöntemlerinin geleceğin şehirlerinde neden bir
• Kongrede kendilerine dağıtılan ülke adları ve rolleri adına katıldık- zorunluluk olduğu ifade edilmektedir?
larını varsayarak duygu ve düşüncelerini ortaya koymaları istenir. Sorular 2. Topraksız tarım yöntemlerinden hangilerinin işe koşulması, gıdaya
• Etkinlik sonunda “Tartışmayı Yönlendirecek Örnek Sorular” öğren- 1. Size gösterilen veya okumanız için verilen materyallerde dikkati- erişimi kolaylaştırma açısından daha uygulanabilir bir yöntemdir?
cilere yöneltilerek öğrencilerden duygu ve düşüncelerini ifade nizi en çok neler çekti? 3. Green House (Yeşil Ev) olarak bilinen binalarda tarım yapılabil-
etmeleri istenir. 2. Size gösterilen veya okumanız için verilen materyaller ile ilgili mesine olanak tanıyan dikey tarım yönteminin geleceğin şehir
• Senaryo tabanlı etkinlik kartlarının öğrenci tarafından doldurul- neler hissettiniz? mimarisinde yaygınlaşması mümkün müdür?
masının bir örneği aşağıda verilmiştir. 3. Size gösterilen veya okumanız için verilen materyallerde geçen
sorunlarla hiç karşılaştınız mı?