Page 44 - Türk Dili ve Edebiyatı Araştırma Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 44
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ
44 ARAŞTIRMA HAZIRLAMA ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
EK-3 SUNUM DEĞERLENDİRME FORMU
SUNUM DEĞERLENDİRME FORMU
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
Öğrenci adı soyadı :
Öğrenci numarası :
Değerlendirme Puanları Puan
1 2 3
Sunumdaki konular Sunum, dinleyicilerin
Kullanılan ifadeler
İfade dinleyicileri yorucu, zor dinleyiciler tarafından düzeyinde ve ilgilerini
Kabiliyeti zor anlaşıldı. İfadelerin çekebileceği şekilde
ve karışıktı.
anlaşılması zordu. sunuldu.
Konular karışık ve
Sunumun sıralama uygun değildi. Konular arası geçişler Konular arası geçişler
Düzeni kısmen uygundu düzenli ve mantıklıydı.
Sunumda aktarılanlar Aktarılan bilgi ve Aktarılan bilgi, düşünce
Yenilik olağan idi ve etkileyici düşünceler kısmen farklı ve izlenimler farklı,
Yeteneği
değildi. ve etkileyici. özgün ve etkileyiciydi
Konularda Dinleyiciyi sıkmayan ve
Örnek Örnek sunulmadı veya Örnekler verildi fakat az canlı tutan birçok örnek
ve yetersizdi.
uygun değildi.
Kullanımı sunuldu.
Sunumda konuşma tam Akıcı bir konuşma ve
Dinleyici Konuşma akıcı ve düzgün akıcı değildi. Beden dili düzgün bir dil kullanıldı.
ile değildi. Beden dili hiç kullanımı ve göz teması Beden dili yerinde idi ve
İletişim kullanılmadı.
kısmen gerçekleşti. göz teması sağlandı.
Sunum sonunda önemli
Sunum Sunum sonunda herhangi Sunum sonunda kısmi bir noktalar özetlenerek
Sonu Özet bir değerlendirme yoktu. değerlendirme yapıldı.
değerlendirme yapıldı
Dinleyicinin düzeyinde
Sunumda Kaynak kullanımı yetersiz Kullanılan kaynaklar ve
Kaynak sınırlı ve kullanılanlar
Kullanımı ve konuyla ilgisizdi. kısmen ilgiliydi. çok sayıda farklı doğru
kaynak kullanıldı.
Zamanı doğru
Sunum zamanı kullanımı Sunum zamanını
Zaman tanımlanmıştı, tam ve
Kullanımı yanlış ve etkin kullanım ayarlanamamış, kullanımı etkin
yoktu. kısmen etkindi.
kullanıldı.
Kaynak: Ekinci, E. (2022).
Bu formdan alınabilecek en yüksek puan 24, en düşük puan ise 8’dir.