Page 39 - Türk Dili ve Edebiyatı Araştırma Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 39

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ
                                                     ARAŞTIRMA HAZIRLAMA ÖĞRETMEN REHBER KİTABI          39


                   ●  Tanzimat  Dönemi  sanatçılarının  edebî  anlayışlarının  sahnelenmesi  için
                      nasıl bir kurmaca mekân seçilmelidir?

                   ●  Tanzimat Dönemi Edebiyatı’nın temel özelliklerini yansıtan diyalogların
                      özellikleri nasıl olmalıdır?


               3. Örnek Proje

               “Kahramanın Makânından Canlı Yayın” ya da “Romanı Mekânında Tanıtıyorum”

               Temel  Soru:  Seçilen  bir  romanın  çok  boyutlu  algılanabilmesi  için  nasıl  bir
               mekânının simülasyonu ya da maketi yapabilirim?

               Alt soru örnekleri:

                   ●  Seçilen edebî eserde kullanılan mekânlar nelerdir?

                   ●  Bu mekânların özellikleriyle romanının yapı unsurları arasındaki ilişki ne-
                      dir?
                   ●  Romanın anlaşılmasında mekânın etkisi var mıdır?

                   ●  Romanın tanıtımının roman mekânın simülasyonu ya da maketi üzerin-
                      den yapılması için hangi notları almalıyım?

                   ●  Mekân tasarımı için hangi teknolojik araçları ya da yapı materyallerini
                      kullanabilirim?

               Araştırma konusu hakkında bilgi toplamak için kaynakların taranması sürecin-
               de rehber kitabın ikinci bölümünde yer alan “Literatür Taraması ve Kaynaklara
               Ulaşma” başlığına tekrar bakılabilir. Bunlara ek olarak okuma çalışmaları sıra-
               sında notlar alınması, çalışma konusu için kaynaklık edebilecek ilgili kişilerle

               görüşmeler  yapılması,  çalışma  konusu  ile  ilgili  yerlerin  ziyaret  edilmesi  gibi
               farklı yollar da izlenebilir.


               3.1.7. Çalışma Takviminin Oluşturulması
               Çalışmanın  planını  ve  sistematik  bir  şekilde  ilerleyebilmesi  için  öğrenci  ile

               birlikte bir çalışma takvimi oluşturulması ve bunun gerekliliklerine uyulması
               önemlidir. Çalışmanın alt basamaklarının hangi tarihte tamamlanacağına dair
               bir çizelge hazırlanması önerilir.


               3.1.8. Bilgilerin Raporlaştırılması

               Süreç boyunca yapılan çalışmaların, elde edilen bilgilerin birleştirilmesi çalış-
               manın önemli aşamalarındandır. Çalışmanın sonuca ulaştırılması için öğrenci-
               nin çalışmanın değerlendirilmesine ilişkin ölçütleri yeniden gözden geçirmesi

               sağlanarak elde ettiği verilerin organizasyonunun yapılmasına rehberlik edil-
               melidir. Sürecin başında belirlenen ürünün özelliklerine göre elde edilen so-
               nuçlar nihai hâline ulaştırılır.
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44