Page 38 - Türk Dili ve Edebiyatı Araştırma Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 38

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ
            38     ARAŞTIRMA HAZIRLAMA ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



            açık bir şekilde anlayacaktır. Rehber kitapta öğretmenlerin yararlanabileceği
            örneklere yer verilmiştir. Öğrencilerin konuşma, drama ve dinleme becerilerini

            ölçmeye yarayan değerlendirme ölçekleri ise Ek-5, Ek-6 ve Ek-7’de verilmiştir.

            3.1.6. Bilgi Toplama Sürecinin Planlanması

            Bu aşamada projede ele alınan konuya, temel soruya ilişkin araştırılabilir ni-

            telikteki ayrıntılı alt sorular, bilgi kaynakları ve bilgi toplama araçları belirlenir.
            Öncelikle araştırma sorularının belirlenmesi sağlanmalıdır.


            1. Örnek Proje
            “Masallar Gerçek Olsa!”


            Temel Soru: Masal kahramanları günümüz insanının özellikleri ve kavrayışı
            ile donatılmış olsaydı ne olurdu?

            Alt soru örnekleri:
                ●  Masal türünün özellikleri nelerdir?

                ●  Masal türü günümüzde üretimi süren bir tür müdür?

                ●  Seçtiğim masalın iletisi nedir?
                ●  Seçtiğim masalın üretildiği dönemdeki işlevi neydi?

                ●  Masal kahramanlarının ortak özellikleri var mı?
                ●  Günümüzde yaşayan bir masal kahramanı neler yaşayabilirdi?


            2. Örnek Proje

            “Geçmişi Anlamak İçin Yaşamak Gerek”

            Temel Soru: Etkileri günümüze kadar ulaşan edebiyat dönemleri hangi koşul-
            lar altında kimler tarafından ortaya çıkarılmıştır?

            Alt soru örnekleri:

                ●  Tanzimat Edebiyatı Dönemi’nin tarihsel gerçekliği nedir?
                ●  Dönemin yöneticilerinin sanata bakış açısı nasıldır?

                ●  Dönemde yayımlanan edebî ürünler ortak özellik gösteriyor mu?

                ●  Tanzimat Dönemi Edebiyatı’nın belirleyici özellikleri nelerdir?
                ●  Tanzimat Dönemi Edebiyatı hangi edebiyatçılar eser vermiştir?

                ●  Tanzimat Dönemi sanatçılarının edebî yaşamı ve kişisel özellikleri arasın-
                    da nasıl bir ilişki vardır?

                ●  Dönemin gerçekliği içinde bu sanatçıların aralarında kurgusal bir ilişki
                    olsa bu ne olurdu?
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43