Page 37 - Türk Dili ve Edebiyatı Araştırma Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 37

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ
                                                     ARAŞTIRMA HAZIRLAMA ÖĞRETMEN REHBER KİTABI          37


                   3. Örnek Proje Konusu

               Başlık: “Kahramanın Makânından Canlı Yayın” ya da “Romanı Mekânında Tanı-

               tıyorum”
               Konu: Seçilen bir edebî eserin mekân özelliklerinin tanıtılması


               3.1.4. Çalışma Sonucunda Çıkarılacak Ürünün Belirlenmesi

               Sürecin sonunda ortaya çıkacak ürünün kapsamının belirlenmesi çalışmanın
               niteliği açısından önemlidir. Süreç sonunda ortaya çıkacak ürünün özellikleri

               çalışmanın nasıl planlanması gerektiğine dair yol gösterici olacaktır. Çalışma
               sonucunda ortaya çıkacak ürünler gazete yazısı dizisi, dergi yayını, belgesel,
               drama, web sayfası, broşür, öykü, poster, afiş, maket, çevrim içi yayınlar (pod-
               cast, vlog, blog), tanıtım sergisi için tasarlanacak sanatsal ürünler vb. yaratıcı

               ürün tasarımlarına da yer verilebilir.

               Edebiyatın sanat yönüne hizmet eden araştırmalarının konularına göre farklı
               yollarla sunulması bu araştırmalara ilgiyi artıracaktır. Aynı zamanda öğrencile-
               rin sanatsal becerilerini de geliştirecektir.

                   1. Örnek Proje Sonunda Çıkarılacak Ürün

               “Masallar Gerçek Olsa!”

               Seçilen masalların mesajını çözümleyerek kahramanlarının olağanüstü özellik-
               lerini günümüz gerçekliğine uyarlayarak yeniden yazılarak bir çevrim içi yayın

               (podcast, vlog, blog) içeriği

                   2. Örnek Proje Sonunda Çıkarılacak Ürün

               “Geçmişi Anlamak İçin Yaşamak Gerek”

               Tanzimat  Dönemi  Edebiyatı’nın  oluşum  aşamalarının  araştırılarak  dramatize
               edildiği bir canlandırma metni

                   3. Örnek Proje Sonunda Çıkarılacak Ürün

               “Kahramanın Makânından Canlı Yayın” ya da “Romanı Mekânında Tanıtıyorum”

               Bir romanın mekân özelliklerinin tanıtılması için romanın mekânlarının dijital
               araçlarla görsel tasarımı ya da maketi


               3.1.5. Değerlendirme Ölçütlerinin Belirlenmesi

               Öğrencilerin değerlendirme sürecine katılması ve aşamaların birlikte planlan-
               ması önemlidir. Öz değerlendirme, akran değerlendirme, kontrol listeleri, de-
               receli değerlendirme anahtarları gibi araçların öğrencilerle paylaşılması onla-
               ra süreç boyunca rehberlik edecektir. Böylece öğrenci kendinden beklenenleri
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42