Page 35 - Türk Dili ve Edebiyatı Araştırma Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 35

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ
                                                     ARAŞTIRMA HAZIRLAMA ÖĞRETMEN REHBER KİTABI          35


















               ÜÇÜNCÜ BÖLÜM







               Birinci bölümde verilen konu önerilerinden dramatizasyon çalışmaları, metin
               yazma  çalışmaları,  sahneleme  gerektiren  çalışmalar,  yaratıcı  okuma/yazma
               çalışmaları gibi bilimsel bir metodolojisi olmayan çalışmalarda kapsamın be-
               lirlenmesi izlenecek yolu da belirleyecektir. Öğrenci bu çalışmalar kapsamında

               neleri  gerçekleştirecek,  hangi  aşamalardan  geçecek  ne  tür  bir  planlama  ile
               ilerleyecek gibi hususlar bu bölümde verilmiştir.


           3.1. EDEBİYATIN SANAT YÖNÜ KAPSAMINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

               Bu bölümde yer alan edebiyatın sanatsal faaliyetlerini içeren çalışmaların öğ-
               retmenlerimize kılavuzluk etmesi amaçlanmıştır.  Her bölgenin, okulun, sınıfın
               imkânları, ihtiyaçları öğrencilerin özgünlükleri ve yapısal farklılıkları göz önün-

               de bulundurulduğunda öğretmenlerin planlamalarının farklılık göstermesi ka-
               çınılmazdır. Bu bölüm kapsamında verilen planlamanın sadece bir örnek teşkil
               etmek üzere verilmiştir. Performans ve proje çalışmaları kapsamında da ele
               alınabilecek bu konu başlıklarının planlamasında ve çalışmaların sürdürülme-
               sinde Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan Performans Görevi

               ve Proje Çalışması Öğretmen Rehber Kitabı  kaynak olarak kullanılabilir.
                                                                   12
               3.1.1. Ekiplerin Oluşturulması

               Edebiyat araştırmaları bireysel ya da grup çalışması şeklinde yapılabilir. Öğ-

               rencilerin iş birliği içinde çalışma becerilerinin de geliştirilmesi istendiğinde ko-
               nunun özelliğine göre grup çalışmaları tercih edilebilir. Yapılacak çalışma grup
               çalışması niteliğindeyse öğrencilere ekip çalışmasında başarılı bir performans
               ortaya koyabilmenin önemli şartlarından birinin iş birliği olduğu belirtilmelidir.

               Ekip çalışmasının sağlıklı yürütülebilmesi başlangıçta görev ve sorumlulukların
               eşit dağıtılmasına ve üyeler arasında iletişimin güçlü olmasına bağlıdır. Görev
               ve sorumlulukların dağıtılması öğretmen rehberliğinde yapılabileceği gibi eki-
               be de bırakılabilir.

               12   https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kutuphane/performans-gorevi
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40